MSI ATI RX3850 512MB geschikt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jellever

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
http://www.dragoncomputers.nl/compo...acturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,26/

Ik ben aan het kijken voor een middenklasser gamers kaart voor in mijn nieuwe pc. ik heb deze pc nu:
http://www.dragoncomputers.nl/compo...acturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,26/
De onboard vga dier er nu is is nu te weinig.

Dus denken jullie dat deze kaart geschikt is? en welke kaart anders?
budget: 140/150 euro.

Dan heb ik nog een vraagje.. Als ik die erin zet is er dan genoeg koeling? word de pc niet te warm dan?

Alsvast super bedankt!:thumb:

Kan zo niet zien of er aan de voorkant ook een fan zit, maar ikzelf denk dat je niet in de problemen komt met de temperatuur als je die kaart gaat toevoegen.

vertrouw je de voeding niet? je bedoelt het merk van de voeding? Waar kan je dat vinden? staat dat ergens in everest home edition ofzo?

En dan ga ik inderdaad voor die 4850 als die even duur is :thumb:

fans: eentje aan de zijkant(outtake) in het doorzichtige glas en eentje aan de achterkant (intake)

Laatst bewerkt:
hoi

voeding kun je niet vinden met everest.

zul je kast voor los moeten halen
dacht dat advies voor een 4850 een 450 watts is
jij hebt 550.
is wel belangrijk of het een stabiele voeding is

Laatst bewerkt:
kan het zijn dat het merk rohs is? dat staat op een groen stickertje. in ieder geval is het model: lpk19-35

Kan ik nou wel die videokaart erin zetten of niet?:)

kan het zijn dat het merk rohs is? dat staat op een groen stickertje. in ieder geval is het model: lpk19-35

Kan ik nou wel die videokaart erin zetten of niet?:)

Linkworld is je merk.
Ik gok dat deze nog lager in de ranking staat als Qtec...... :evil:

Als je graag wil gokken, dan heb je nu :thumb: voeding.
Gaat ie over een maand, 3 maanden, een jaar, of over 2 jaar 'Boem' zeggen?

dus ik heb geen goede voeding ? wat is er nou mis mee dan?:confused:

jo dat kan allemaal wel maar dingen die je bij de aldi koopt zijn soms goede aankopen:thumb: en als de voeding kapot gaat zet ik er een nieuwe in. Zoveel moeite is dat volgens niet;)

jo dat kan allemaal wel maar dingen die je bij de aldi koopt zijn soms goede aankopen:thumb: en als de voeding kapot gaat zet ik er een nieuwe in. Zoveel moeite is dat volgens niet;)

Als je voeding kapot gaat, kan je met een heel klein beetje pech ook een nieuw moederbord, harde schijf, dvd-brander en geheugen kopen.
Dat is het risico wat je neemt.
Dat is wat ik bedoel met een ideale voeding voor gokkers.

Ik spreek helaas uit ervaring. Al was dat gelukkig een wat oudere pc (voeding was niet zo oud...)

ook een A merk voeding zal een keer overlijden dus dan heb je hetzelfde risico.;)

maar ben wel met je eens dat een goede voeding natuurlijk belangrijk is

ook een A merk voeding zal een keer overlijden dus dan heb je hetzelfde risico.;)

maar ben wel met je eens dat een goede voeding natuurlijk belangrijk is

Bij een B of zelfs C-voeding is het risico een stuk groter.
Begrijp me goed: ik heb ook Qtec's gehad. Ik heb er zelfs nog 1 draaien in een linux-testpc (als die kapot gaat boeit het mij niet). Maar sinds ik heb meegemaakt dat zo'n b-voeding al mijn onderdelen heeft verziekt en ik meer kennis over hardware heb gekregen komen die slechte merken niet meer in voor mij belangrijke systemen.

Daarnaast zullen dure voedingen meer bescherming bieden. Dus dat er geen piekstroom gegenereerd kan worden. Tenminste, dat heb ik volgens mij weleens ergens gelezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan