inloggen zonder pasword

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
iedere keer als ik mijn pc opstart (gebruik Win XP Home)
kom ik in een window waar ik op mijn account naam moet klikken
om het opstarten verder te laten gaan.
dit had ik vroeger nooit.
is er een mogenlijkheid om dit uit te schakelen zodat als ik mijn pc
opstart hij dit helemaal doet zonder onderbreking

dit heb ik als antwoord gekregen

start> uitvoeren> control userpasswords2 [enter], automatisch
aanmelden aanvinken na op de gebruiker te klikken voor wie dit
moet gelden.

maar dit vakje dat ik moet aanvinken staat er niet bij

Ga naar Configuratiescherm - gebruikersaccounts. Daar kun je instellen hoe je je wilt aanmelden, dus ook 'zonder aanmelding'

Als je er niet uitkomt: Download Tweak_Ui van deze pagina, installeer het (terug te vinden onder Powertoys for Windows XP programmagroep), ga in het programma naar Logon -> Autologin en geef daar de gebruikersnaam in van degene waarmee de computer standaard moet opstarten (zet het bijbehorende password via knop Set Password).

Succes,

Tijs.

Ga naar Configuratiescherm - gebruikersaccounts. Daar kun je instellen hoe je je wilt aanmelden, dus ook 'zonder aanmelding'
lukt niet heb het geprobeerd met als gevolg dat bij opnieuw opstarten ik bij een inlogscherm kwam waar ik een password moest invullen.
ondanks het feit dat ik het goede password invulde kwam ik niet meer in windows.
heb toen alles weer opnieuw geinstaleerd

en bij het tweede antwoord ik heb geen password ingevoerd gaat dit dan toch met tweak.ui

Laatst bewerkt:
Een leeg wachtwoord mag ook gebruikt worden bij Tweak_UI. Gewoon het wachtwoord leeglaten bij Set Password.

Let erop dat het gaat om de gebruikersnaam die je goed moet invullen (daar ben je misschien met die andere tip ook de mist mee in gegaan).
Achterhaal die gebruikersnaam met (als je ingelogd bent met de gebruikersnaam die je bij Tweak_UI autologin wilt gebruiken) het gebruik van de Ctrl-Alt-Del toetscombinatie.
Het staat er dan als: ".... is aangemeld als [pc-naam]\gebruikersnaam"

In te vullen in Tweak_UI is dus de gebruikersnaam.

Overigens staat bij dat Autologin stuk ook ook aangegeven hoe je automatisch inloggen tijdelijk kunt vermijden, bijv. als je toch een (ander) wachtwoord had ingesteld maar dat nog niet in Tweak_UI had aangepast. (Als ik me goed herinner door de Shift-knop ingedrukt te houden bij het opstarten van XP). Misschien had je daarmee je herinstallatie n.a.v. tip1 kunnen vermijden.

Succes,

Tijs.

Een leeg wachtwoord mag ook gebruikt worden bij Tweak_UI. Gewoon het wachtwoord leeglaten bij Set Password.

Let erop dat het gaat om de gebruikersnaam die je goed moet invullen (daar ben je misschien met die andere tip ook de mist mee in gegaan).
Achterhaal die gebruikersnaam met (als je ingelogd bent met de gebruikersnaam die je bij Tweak_UI autologin wilt gebruiken) het gebruik van de Ctrl-Alt-Del toetscombinatie.
Het staat er dan als: ".... is aangemeld als [pc-naam]\gebruikersnaam"

In te vullen in Tweak_UI is dus de gebruikersnaam.

Overigens staat bij dat Autologin stuk ook ook aangegeven hoe je automatisch inloggen tijdelijk kunt vermijden, bijv. als je toch een (ander) wachtwoord had ingesteld maar dat nog niet in Tweak_UI had aangepast. (Als ik me goed herinner door de Shift-knop ingedrukt te houden bij het opstarten van XP). Misschien had je daarmee je herinstallatie n.a.v. tip1 kunnen vermijden.

Succes,

Tijs.

bedankt (allebei) hij doet het nu wel goed :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan