dreamweaver website

• Onderwerp starter Onderwerp starter gekez
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

gekez

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2008
Geachte leden,
Ik heb een site gebouwd met Dreamweaver, maar tot mijn teleurstelling komt de site niet op alle beeldschermen goed over, op sommige schermen lopen de vlakken en tekstblokken over elkaar heen.
Welke deskundige weet wat hier aan de hand is?
Hoe krijg ik het toch goed?
Mag ik jullie antwoord ontvangen?

Groetjes Gekez

Zonder verdere informatie zal je niet geholpen worden vrees ik.
Geef eens een URL van je pagina, of de html code svp.

Heb zojuist de pagina in DW geladen maar kom er niet zomaar even uit.
De code is op het eerste gezicht een rommeltje. Dat gaat me teveel tijd kosten, en moet ik me weer helemaal in de materie inlezen.

Heb je een template genomen en die voor eigen gebruik aangepast?

Nog een tip: Je moet je afbeeldingen altijd in een tekenprogramma op de juiste afmetingen brengen, en nooit andere maten opgeven in je html code. Het resultaat is dat je afbeeldingen bovenaan je pagina nu met hakkelige randjes getoond worden.

website

Hallo beste Arctic Joe,

Bedankt voor de tips,
Als leek heb ik eigenlijk niet in de broncode gewerkt, maar volgens het boek de site zelf opgebouwd, dus niet met een voorbeeld.
Ik zou het zeer waarderen indien je er nog eens naar wilt kijken?
Ik heb echt geen idee wat ik hier mee aanmoet.

Groetjes Gekez

Sorry, maar dat gaat me echt teveel tijd kosten.
Dan ben ik nog eerder klaar als ik je website opnieuw zou maken...

Hier is vast wel iemand die handiger met CSS is.
Succes verder!

Hier kan je resultaat zien van de warboel van het CSS. En hier het resultaat van het HTML. Het is inderdaad een warboel. Ik wist niet dat Dreamweaver er zo een warboel van kon maken. Ik zou even opnieuw beginnen met je site. Ik persoonlijk duik altijd het HTML en het CSS in. Maar dan moet er wel een los CSS bestand zijn, want zoals het nu is. Sorry

LaPasta

Geachte leden,
Ik heb een site gebouwd met Dreamweaver, maar tot mijn teleurstelling komt de site niet op alle beeldschermen goed over, op sommige schermen lopen de vlakken en tekstblokken over elkaar heen.
Welke deskundige weet wat hier aan de hand is?
Hoe krijg ik het toch goed?
Mag ik jullie antwoord ontvangen?

Groetjes Gekez

Waarom het op het ene scherm wel goed staat en de ander niet is omdat jou site bijvoorbeeld een 768PX breed is.. en sommige mensen het scherm nog op 800*600 hebben waardoor er dus 768PX in een 600 PX geprikt wordt dus alles over elkaar heen..
het mooiste is om je website op 600 PX te maken waardoor elke bezoeker het goed kan zien..

grtz

ps. heb je site bekeken en zie dat het 1 pagina is en niet in frames waardoor alle * banners* een andere grote hebben en dergelijke.. als je in frames met tabellen werkt staat het veel strakker en je hoeft maar 1 banner te maken... grtz

PS2. stukje van jou code en alles in het rood is nie goed of overbodig...

<tr>
....................................................
........................
.....................
.................
.................
.................
.................
.................

<td height="74" style="vertical-align: top; background-color: rgb(255, 255, 255); height: 54px;">&nbsp;
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;
&nbsp; &nbsp;&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;
( zijn enters maar neem aan dat je dat weet )

<div id="Layer6" style="position: absolute; width: 568px; height: 41px; z-index: 5; left: 433px; top: 137px;">

<p>&nbsp;</p>

<p class="style41"><span style="font-family: Verdana; color: black;"><span class="style19"><small><span style="font-weight: bold; font-family: Verdana;">Lenie ten Have &nbsp; Reflexzone</span></small></span></span><span style="font-family: Verdana; color: rgb(153, 51, 0);"><small><span style="font-weight: bold;">therapie</span></small></span> </p>

</div>

<div align="center"><span class="style11"> klopt tie ook nie helemaal.. je opent en sluit meteen dus een span commando teveel..</span><span style="font-size: 18pt; font-family: Verdana; color: black;"><span class="style6">
<span class="style10"><small> <span style="font-weight: bold; font-family: Verdana;"> </span></small></span></span></span></div>

Tip voor overzichtelijkheid:

<span blablablabla
.<div enz enz
..<style enz enz
..</style enz enz
.</div enz enz
</span

nieuw command als een nieuwe alinea. en Minder ruimtes laten zoals je boven dit stuk ziet minder enters waardoor je scriptje compacter word

Grtz

Laatst bewerkt:
Hallo Master Tuning,

Bedankt voor je goede reactie, ik ga nu kijken wat ik ermee mee kan doen.

groetjes Gekez

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan