Zijn dit belangrijke bestanden?

• Onderwerp starter Onderwerp starter hels
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hels

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2005
Hallo helpers,

Tijdens het scannen van C en F wordt veel gedraaid met
C:\Windows\Systeem 32\ en
F:\SysteemVolume information\.........

Zijn dit belangrijke systemen?
Kan het niet een ietsje minder?

Graag een antwoord aan een leek.

Groet,

hels

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zit met het probleem dat ik je vraag niet echt begrijp?
Bedoel je soms dat de scanner (welke scanner trouwens; de virusscanner en / of een spywarescanner?) erg lang nodig heeft om die mappen / bestanden te controleren?

Bij een ja:

da's normaal, dat zijn 2 gruwelijk grote mappen / bestanden. Klik maar eens rechts op de system32 en kijk naar de eigenschappen. Afhankelijk van je Windows versie kan die map wel een gigaatje of 3 groot worden en vele duizenden (meer dan 10.000 bestanden) bevatten. Ja zal ze als scanner maar moeten doorzoeken, dat kost even..................

De map programfiles kan ook een hele grote zijn. (afhankelijk van de hoeveelheid software die je op je pc hebt geïnstalleerd)

ps. hebben wij elkaar in februari niet "geschreven" omtrent een lang backup item? Da's allemaal goed gegaan en gebleven?

Laatst bewerkt:
volume

Hallo Pasja,
Het antwoord is ja.
Dus maar rustig iets anders doen.
We hebben inderdaad in februari een uitgebreid "kontakt" gehad!
Mijn foto's e.d. zijn ook naar F verhuisd.
Wel heb ik nu een probleem.
Zowel in C als in D zijn o.a. foto's opgeslagen.
In F heb ik dus een kopie van C en van D ingebracht (dus dubbel).
Mijn probleem is dus:
De foto's in C kunnen niet zonder D?
Als ik D verwijder, dan werkt C niet?!
Hoe is dit op te lossen?
Kopie van D kan dus zondermeer vervallen?
Help, groet
hels

Hallo Pasja,
Het antwoord is ja.
Dus maar rustig iets anders doen.
We hebben inderdaad in februari een uitgebreid "kontakt" gehad!
Mijn foto's e.d. zijn ook naar F verhuisd.
Wel heb ik nu een probleem.
Zowel in C als in D zijn o.a. foto's opgeslagen.
In F heb ik dus een kopie van C en van D ingebracht (dus dubbel).
Mijn probleem is dus:
De foto's in C kunnen niet zonder D?
Als ik D verwijder, dan werkt C niet?!
Hoe is dit op te lossen?
Kopie van D kan dus zondermeer vervallen?
Help, groet
hels

Even voor mijn beeldvorming:
de foto's op C en D zijn verschillende foto's (m.a.w. de foto's D zijn geen kopie van C of omgekeerd ?) Ik wacht even op je antwoord voordat jij mij hebt geantwoord. (Dat vind ik "veiliger" voor mijn antwoord)

volume

Hallo Pasja,

Mijn foto's op C zijn gelijk aan D.
Bij D minder foto's.
Reden is vermoedelijk het recent overbrengen van C naar F kopie van C.
Nieuwe foto's sla ik op C en F.
Hierdoor gaat de foto naar C of eerst naar F.
Na controle kopieer ik de foto.
Wellicht een aantal vergeten dubbel op te slaan.
Hopelijk is mijn verhaal duidelijk?
Groet,
hels

volume

Hallo Pasja,

Proef op de som.
Vanochtend , dus nu, foto's opgeslagen.
Komen in C terecht en dus niet automatisch in D.
Derhalve dus ook niet aut. in F, kopie C en kopie D, maar dit is logisch!
Heb je hier iets aan.
Vorige mail is m.i. wat verwarrend.
Groet, hels

Ok, ik denk genoeg te weten om het volgende antwoord "veilig" te kunnen geven:

eerst een paar stellingen en als die correct zijn, kun je het daarop volgende advies uitvoeren:

1. jouw primaire plaats waar foto's op bewaard worden is een map op de C schijf.
2. veiligheidshalve ben je ooit begonnen met het kopieren van foto's naar D (als backup)
3. voor nog meer veiligheid maak je ook regelmatig backups van de foto's op C en D en die plaats je in de backupmappen van C en D op F
4. op C zit minimaal hetzelfde als op D en F (m.a.w. het is niet zo dat een foto wel op D of F staat maar niet op C)

Vooral die 4e stelling is belangrijk!

Als dit zo is dan zou mijn advies luiden: gooi alle foto's op D in de prullenbak en backup voortaan in de verkenner rechtstreeks vanuit C naar F

De huidige situatie heeft m.i. geen meerwaarde want je hebt 3x dezelfde hoeveelheid foto's op je systeem staan, terwijl 2x al heel veilig is, mits die kopie maar op een andere (fysieke) harddisk staat.

Zijn het echt onvervangbare foto's met ook nog eens emotionele waarde, dan zou ik als aanvullend advies nog het volgende doen als ik jou was:

brand 1x per maand of zo de fotomap van F naar één of meerdere DVD's als extra backup (of koop een externe usb-harddisk) en bewaar die DVD's of externe harddisk op een andere verdieping in huis. Heb je geen andere verdieping, dan van mijn part in de schuur van je appartement.

Reden? Je kan nog zo'n fraaie kopie op een tweede harde schijf in je computer hebben staan, zodat je bij een crash van C nog altijd die 2e in de pc zittende schijf als kopie hebt, maar bij brand of een andere calamiteit waarbij de computer verloren gaat (forse blikseminslag) ben je naast alle data op C, óók de data op F kwijt.
Dán heb je tenminste nog die DVD's en / of externe harddisk waarop je dierbare bestanden / foto's staan.

Laatst bewerkt:
volume

Hallo Pasja,

De vier stellingen zijn inderdaad correct.
Inmiddels zijn alle foto's op D in de prullenbak verdwenen.
Nieuwe foto's via de verkenner van C naar F (kopie van C)?
Kan ik een nieuwe foto ook via kopiëren naar F backuppen?
Voor extern opslaan is veel te zeggen.
Moet dit gebeuren per foto, of per mapje, b.v meerdere dagfoto's?
Het programma TOTAL COMMANDER heb ik laten vervallen.
Hierdoor tot nu toe geen storingen ondervonden.
Kan de map mijn documenten ook naar F kopiëren?
Wat een vragen.
Alvast bedankt.
Groet,
hels

Als de foto's totevallig in een submap zitten van "mijn documenten" op C : -waar overigens ook je Wordbestanden / afbeeldingen en mogelijk Excel bestanden zich bevinden, dan wordt het leven nog aangenamer voor je.
Dan is het idd. in de verkenner de map "mijn documenten" bij zijn lurven pakken en deze kopieren naar F :

Je vraag m.b.t. kopieren naar F : -> Ja, je kunt gewoon vanaf C : een foto kopieren
Je vraag m.b.t. mappen kopieren : -> Ja, je kunt hele mappen vanaf C naar F kopieren

Je mág foto per foto kopieren, maar waarom zou je? Pak simpelweg de hele map mijn documenten en je bent in één klap klaar.

Bij die actie zal Windows natuurlijk elke tegen je "zeggen" dat de doelmap bestaat en dat de zich daarin bevindende bestanden ook al bestaan en aan je "vragen" of deze overschreven mogen worden. Het antwoord dat je dan geeft luidt: "Ja".

volume

Hallo Pasja,

Bedankt voor je info.
Op D heb ik eveneens de rest van mijn documenten verwijderd.
Alleen de volgende zijn er nog.
Downloads bewaren en weg 07-04.
Kunnen deze ook worden verwijderd?
Blijft er in D niets over.
Wat is dan alsog de functie van D?
In F vervalt dan ook kopie van D.
Wat moet ik nu doen of laten?
Groet,
hels

Klopt, je kan alles op D verwijderen qua documenten mits deze natuurlijk op C nog wel ergens bestaan. De backup naar F blijf je natuurlijk regelmatig doen (Naar "kopie van C op F)
Op F kan je nu ook de map "Kopie van D" verwijderen.

De functie van de D schijf kun je zelf invullen. Zo gebruik ik de D schijf voor het ene spelletje dat ik op mijn pc heb (verder speel ik nooit games) en gebruik ik mijn D schijf voor het omzetten en ondertitwlwn van gedownloade speelfilms.
Verder gebruik ik de D om wat te experimenteren met programma's die ik van het w w w haal om ze te bekijken.

volume

Hallo Pasja,

D is nu leeg.
Kopie D in F heeft een grootte van 3,25GB (3176 bestanden, 554 mappen).
Terwijl kopie C een grootte heeft van 3,22GB (3752 en 441).
Wat moet ik doen?
Kopie D laten vervallen?
Indien laten vervallen, bestaat dan de mogelijkheid om, na verval van kopie C,
alles opnieuw van C over te nemen?
Bestaat er dus een mogelijkheid om geheel C over te zetten naar
kopie C? ( gezien het aantal GB's).
E en kopie E zijn leeg.
Wat moet ik daarmee doen?
Heeft E ook nog een functie?
Wat een ellende.
Groet,
hels

Kopie D kan idd. gewoon weg.
E hetzelfde verhaal als D, gebruik naar eigen inzicht.
Kopieren van aantal gigs is niet relevant, al betreft het 5 giga.

volume

Hallo Pasja,

Ik heb kopie C laten verdwijnen naar prullenbak.
Graag wil ik nu weten met welke methode geheel C kan worden
gekopiëerd naar kopie C.
Alvast bedankt voor de instructie.
Groet,
hels

Dat hangt er heel sterk vanaf hoe jij Office en andere programma's hebt ingesteld.
Stel dat je bij de Office installatie alles standaard hebt laten staan, dan worden alle brieven / foto's / filmpjes / Excelbestandjes / Powerpointbestanden, in "Mijn documenten" geplaatst.

M.a.w. kijk in de verkenner of al je eigen gemaakte bestanden in een onderliggende map van Mijn documenten zitten. Als dat zo is, kopieer je simpelweg in de verkenner die map naar F.

volume

Hallo Pasja,

Het backuppen van C naar F, kopie van C, lukt niet.
Via de verkenner breng ik lokaalstation C naar F.
Dan volgt de voorbereidingen van kopiëeren.
Op alles met ja aangegeven.
Dan volgt de tekst:
Kan pagefile, (sys), niet kopiëeren.
Het is door iemand anders of door een programma in gebruik.
Sluit alle programma's die het bestand mogelijk in gebruik hebben
en probeer het opnieuw.
Heb opnieuw de computer herstart.
Weer hetzelfde liedje.
Wat moet ik nu doen?
Groet,
hels

Je doet het niet helemaal correct. Je moet niet de gehele C schijf kopieren.

Zorg dat je in de verkenner links in beeld zowel de c alsmede de f schijf zichtbaar hebt.
Klik in de verkenner ook op de f zodat de map "kopie van c" zichtbaar wordt.

Schuif nu de verticale balk omhoog totdat je in c de map ziet staan die jouw naam draagt. Op die map klik je rechts en houdt 'm vast, vervolgens sleep je 'm naar f en laat 'm los (kopie maken dus en niet verplaatsen want dan ben je 'm op c kwijt)

Kijk naare het plaatje:

ik heb in de verkenner ervoor gezorgd dat de map met mijn naam (waarin dus ook de map Mijn documenten zit) rechts in de verkenner zichtbaar is.
Ik heb er ook voor gezorgd dat mijn backupschijf (die heet in mijn geval H:\kopie C Rene) links in de verkenner zichtbaar is.

Enige dat ik nu moet doen is met de rechtermuisknop de rechts in beeld staande map aan tre klikken en naar links te slepen en los te laten boven de map h:\kopie C Rene en tot slot te kiezen voor het maken van een kopie (dus NIET verplaatsen!!!)

Bijlage vergeten: komt íe:

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    43,6 KB · Weergaven: 23
volume

Hallo Pasja,

Bij lokaal station C
doc + settings
mijn naam
daarin appli data cookies favorieten local settings.
Onder Thuis zit o.a. mijn documenten.
Mijn doc. naar F kopie C overzetten?
Mis ik dan iets van mijn naam?
Wat te doen?
Groet,
hels

Met het overzetten van Mijndocumenten heb je theoretisch alles te pakken, muv het adressenboek van Outlook / Outlookexpress, tenzij je zelf programma's op C hebt geïnstalleerd en de te bewaren files daarvan elders laat opslaan dan in Mijndocumenten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan