Ok, ik denk genoeg te weten om het volgende antwoord "veilig" te kunnen geven:
eerst een paar stellingen en als die correct zijn, kun je het daarop volgende advies uitvoeren:
1. jouw primaire plaats waar foto's op bewaard worden is een map op de C schijf.
2. veiligheidshalve ben je ooit begonnen met het kopieren van foto's naar D (als backup)
3. voor nog meer veiligheid maak je ook regelmatig backups van de foto's op C en D en die plaats je in de backupmappen van C en D op F
4. op C zit minimaal hetzelfde als op D en F (m.a.w. het is niet zo dat een foto wel op D of F staat maar niet op C)
Vooral die 4e stelling is belangrijk!
Als dit zo is dan zou mijn advies luiden: gooi alle foto's op D in de prullenbak en backup voortaan in de verkenner rechtstreeks vanuit C naar F
De huidige situatie heeft m.i. geen meerwaarde want je hebt 3x dezelfde hoeveelheid foto's op je systeem staan, terwijl 2x al heel veilig is, mits die kopie maar op een andere (fysieke) harddisk staat.
Zijn het echt onvervangbare foto's met ook nog eens emotionele waarde, dan zou ik als aanvullend advies nog het volgende doen als ik jou was:
brand 1x per maand of zo de fotomap van F naar één of meerdere DVD's als extra backup (of koop een externe usb-harddisk) en bewaar die DVD's of externe harddisk op een andere verdieping in huis. Heb je geen andere verdieping, dan van mijn part in de schuur van je appartement.
Reden? Je kan nog zo'n fraaie kopie op een tweede harde schijf in je computer hebben staan, zodat je bij een crash van C nog altijd die 2e in de pc zittende schijf als kopie hebt, maar bij brand of een andere calamiteit waarbij de computer verloren gaat (forse blikseminslag) ben je naast alle data op C, óók de data op F kwijt.
Dán heb je tenminste nog die DVD's en / of externe harddisk waarop je dierbare bestanden / foto's staan.