Alleen wifi op batterij.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietpdk

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2007
Een collega van mij heeft problemen met de WiFi verbinding van zijn laptop.
Hij kan alleen internetten als de laptop op de batterij werkt, zo gauw de netspanningsadapter in wordt geplugd wordt de verbinding verbroken.
Er is ook al een andere adapter gebruikt.
Als hij de laptop opstart op netspanning heeft hij al geen verbinding.
Wie weet raad?

Beetje jammer dat je niet even het merk type e.d. van de hardware vemeld.
En tevens het besturing systeem is ook handig om te weten...!
Kunnen we natuurlijk direct veel gerichter aan de slag....!!!!!

het enige wat ik kan bedenken is dat je je energiebeheer zou kunnen controleren.
misschien toevallig ergens een vinkje gezet bij netspanning ipv batterij.

Bios van de laptop zou ook een instelling kunnen staan, maar met de info die we nu hebben durf ik daar geen eed op te doen.

Je zou eens kunnen vermelden met welk besturingssysteem die collega werkt en merk + type laptop.

Als het XP is: Start -> Uitvoeren -> powercfg.cpl en dan kijken op alle tabbladen. Er is ergens een tabblad waar de instellingen staan m.b.t. wat er moet gebeuren in het geval van netstroom en wat er moet gebeuren in het geval van accu-spanning.

Verder leveren de meeste laptopfabrikanten een eigen programma bij voor het instellen van stroombesparende zaken. Daar moet zeker óók gekeken worden naar de instellingen.

EDIT: Ik zie dat PCAnimal ongeveer dezelfde vragen en suggesties voor je had.

Succes,

Tijs.

Sorry heren, ik had verwacht dat de oorzaak in Windows te vinden zou zijn en er niet aan gedacht dat het ook aan het type laptop zou kunnen liggen.
Het is in ieder geval een Aspire 5100 en het besturingssysteem is Windows XP.

Sorry heren, ik had verwacht dat de oorzaak in Windows te vinden zou zijn en er niet aan gedacht dat het ook aan het type laptop zou kunnen liggen.
Het is in ieder geval een Aspire 5100 en het besturingssysteem is Windows XP.

Oke maar heb je de suggesties die ik voorgesteld heb en van van @dnties al geprobeerd.
Hebben we in ieder geval een begin :)

Kijk even in het volgende programma (indien aanwezig op de laptop):

U kunt Acer ePower Management op verschillende manieren starten:
• Via het menu Start: klik op Start > (Alle) programma’s> Empowering Technology > Acer ePower Management.
• door te klikken op het pictogram Empowering Technology op uw bureaublad of door te drukken op de toets <> om de
gebruikersinterface Empowering Technology te starten. Selecteer het pictogram Acer ePower Management.

Je kunt daar schema's aanmaken (sommigen zijn al aanwezig, maar kunnen veranderd worden) m.b.t. welke elementen van de laptop beschikbaar zijn of niet beschikbaar zijn en indien beschikbaar, op welk 'niveau'.

Handleiding (in de NL taal): hier

Zoals je begrijpt heb ik niet dezelfde laptop. Misschien kun je de titel van je vraag aanpassen, zodat misschien mensen reageren die precies zo'n zelfde laptop in hun bezit hebben.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Oke maar heb je de suggesties die ik voorgesteld heb en van van @dnties al geprobeerd.
Hebben we in ieder geval een begin :)

Ik ga zo meteen een mailtje maken met jullie antwoorden erin en die stuur ik vandaag nog weg.
Wordt vervolgd dus.

Je kunt daar schema's aanmaken (sommigen zijn al aanwezig, maar kunnen veranderd worden) m.b.t. welke elementen van de laptop beschikbaar zijn of niet beschikbaar zijn en indien beschikbaar, op welk 'niveau'.

Bedankt voor je speurwerk Tijs.
Ik ga gelijk dit antwoord doormailen en als het de gouden tip is hoor je het nog.

Groeten
Piet

Bedankt voor je speurwerk Tijs.
Ik ga gelijk dit antwoord doormailen en als het de gouden tip is hoor je het nog.

Groeten
Piet

Het probleem is opgelost, nogmaals bedankt.
Hier is zijn antwoord via de mail vanmorgen:

Het is gelukt Piet ik heb even dat linkje geopend en ik heb het even nagekeken bij mij zelf op de computer bij Acer Power Management toe ik dus keek had ik de stekker er uit toe stond de lan verbinding dus wel ingeschekeld toen deed ik er de stekker weer in hij schakelde toen uit dus nu heb ik de stekker er weer ingedaan en hem aangevinkt en toen toegepast nou is het weer dik voor me kaar show alvast bedankt voor de info groeten Wilberto

Fijn dat het Wilberto geholpen heeft! :D

Graag nog even de vraag op Opgelost zetten, door te klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag" (rechts onderaan deze webpagina).

Tijs.

Fijn dat het Wilberto geholpen heeft! :D

Graag nog even de vraag op Opgelost zetten, door te klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag" (rechts onderaan deze webpagina).

Tijs.

Gedaan :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan