DOS programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

B.Veuger

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2001
Ik werk met een DOS programma op een oude pc onder win 98, nu is die pc aan vervanging toe, en ik denk aan een laptop.
Zijn er laptops te koop waar win 98 op te installeren is, of is er een andere optie?
Het DOS prog. is vooreerst geen optie om dat te vervangen.

Ik zou zeggen, kijk eens op Marktplaats of zo. Als je een nieuwe laptop koopt en je installeert er Win98 op, krijg je hoe dan ook problemen met je drivers. De fabrikant van de laptop zal je geen drivers leveren voor Win98 voor je chipset, videokaart, netwerkkaarten etc.

test eens met een virtual PC / Virtualbox met windows 98 erin of dat werkt
en anders buiten een vpc met de applicatie DosBox.

Als dat werkt dan maakt het niet uit welk besturingssysteem er op je laptop staat

test eens met een virtual PC / Virtualbox met windows 98 erin of dat werkt
en anders buiten een vpc met de applicatie DosBox.

Als dat werkt dan maakt het niet uit welk besturingssysteem er op je laptop staat

Ik ben slecht op de hoogte van de mogelijkheden, en van bovenstaand begrijp te weinig, kunt u iets eenvoudiger uitleggen wat de mogelijkheden zijn?

Nu bem ik toch benieuwd welk programma het hier over gaat, wellicht dat dit programma al is vernieuwd dat ook op XP dan wel Vista werkt.
Beter bij een pc boer die ook tweede hands verkoopt, wie weet heeft die nog een oude laptop op win 98 onder het stof liggen.

Ik ben slecht op de hoogte van de mogelijkheden, en van bovenstaand begrijp te weinig, kunt u iets eenvoudiger uitleggen wat de mogelijkheden zijn?

Het programmatje dosbox is een ms dos emulator. In dat programma kun je (de meeste) dos programmatjes draaien. Mijn vader is bijvoorbeeld heel erg fan van pinbal fantasies.... en aangezien dat een dos programma is heb ik dosbox voor hem op de (xp) computer gezet. Nu kan hij naar hartelust pinballen...

weet niet zeker hoor... maar zit er op windows vista ook niet meer iets zoals dos... meende dat laatst wel tegen tekomen toen ik mijn computer formateerde.....

ohja.... mag ik ook weten wat voor progje het is dat je wilt draaien?

Jelle

Laatst bewerkt:

Bij microsoft kun je gratis Virtual PC downloaden (LINK)
Met dat programma kun je een virtuele PC starten. je kunt dan ook Windows 98 installeren

Hier een filmpje hoe je bijvoorbeeld windows 2003 installeerd maar dan heb je ongeveer een idee wat er met vpc mogelijk is www.youtube.com/watch?v=PSBbpPDWFUE

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan