ATAik heb een koopje gevonden voor een harde schijf, en de titel is: Hardeschijf Maxt

Status
Niet open voor verdere reacties.

KKOPPI

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Ata

hoi

alweer ik, ik weet het!:p

ik heb een koopje gevonden voor een harde schijf, en de titel is: Hardeschijf Maxtor STM3250820A 250 gb ide nieuw!!!

je ziet aan het einde van de tietel ''ide'' staan. maar in de omschrijving staat dit: Formaat: 3.5 inch Capaciteit: 250 GB Interface IDE Ultra ATA-133 Buffer: 8 MB Spinsnelheid 7200 rpm

na IDE zie je ATA-133 staan... kan deze HD in mijn goeie ouwe IDE- aansluiting of is hij voor ATA?

wat ingewikkeld, maar ik hoop op antwoord. alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Dit is een IDE schijf, dus geen SATA, gewoon met een brede grijze "bretel" aan te sluiten... Wat is dit koopje? Zag ze links en rechts voor € 43 [ex verzendkosten]...

maar hier zijn ook heel weinig verzendkosten.

echt zeker weten? IDE? dan koop ik hem:thumb:

gr Thomas

Ik ga zo even met JEEP bellen of mijn JEEP wel een JEEP is, want ze kunnen overal wel JEEP op zetten...

Er staat IDE en niet SATA, dus is het IDE... en zelfs als het Ultra ATA is, blijft het PATA [parallel ATA], en geen SATA [serial ATA].... en aangezien de fabrikanten afgesproken hebben dat het "downward compatible" is, moet dit ding zelfs op het oudste IDE poortje draaien.... [misschien niet met de maximum performance....]

In het ergste geval zou het kunnen dat je voor de power aansluiting een verloopje moet kopen omdat op moderne drives de dikke witte Molex [dat stekkertje met 4 draadjes dat je er zo moeilijk uitkrijgt] is vervangen door een sympathieker plat model..... maar meestal is dat alleen bij SATA drives........

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan