• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datum met dropdownlist

Status
Niet open voor verdere reacties.

deheugden

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
is het mogelijk om een dropdownlist te creeren waaruit ik de actuele datUm kan kiezen? reden: in een excelsheet moet ik bij het invoeren van gegevens de datum van invoering plaatsen.
dus vandaag moet ik meerdere rijen invoeren in een excelsheet en daar moet dan steeds de datum van vandaag bij; ik wil dit wat vereenvoudigen(mag ook op een andere manier)
alvast bedankt.

hoe werkt dat dan? als ik namelijk in de cel die combinatie gebruik,dan gebeurt er niets

hoe werkt dat dan? als ik namelijk in de cel die combinatie gebruik,dan gebeurt er niets

Druk in een cel op CTRL en tegelijkertijd op ; , als het goed is krijg je dan de huidige datum. Deze blijft op die datum staan.

dat werkt idd;thanks. zou het ook te koppelen zijn aan bijv. en dropdownlist? reden; dan hoef je minder handelingen uit te voeren.

je zou de formule =vandaag() ergens in cel A1 kunnen zetten bijvoorbeeld. Dat is dan de trigger voor de validatie met dropdownlist.

Ik weet alleen niet hoe zich dat gaat gedragen in de toekomst. Ik bedoel, vandaag is vandaag. Morgen is de datum natuurlijk gewijzigd. Ik ben bang dat als je het bestand vandaag invult en morgen weer opent, dat de datum automatisch wordt aangepast. Morgen is de waarde van =vandaag() immers anders als nu.

je zou de formule =vandaag() ergens in cel A1 kunnen zetten bijvoorbeeld. Dat is dan de trigger voor de validatie met dropdownlist.

Ik weet alleen niet hoe zich dat gaat gedragen in de toekomst.
Dat blijft dan een vaste datum, en veranderd dus NIET mee met vandaag().
Maar persoonlijk zou ik echt voor de oplossing gaan die ik heb aangedragen.

is idd een hele goede oplossing,maar ik probeer het nog makkelijker te maken,vandaar mijn vraag

Oplossen met een macro

Ik heb een bijlage gemaakt waar automatisch de datum
wordt ingevuld van vandaag als de cel wordt veranderd.
Dus al je een waarde invoert komt de datum van vandaag
in een cel. Zou je de cel morgen wijzigen dan komt de datum
van morgen in de cel.

Kijk maar even naar het voorbeeld.

Je moet deze macro wel plaatsen bij Blad 1 Worksheet

succes

Bijlagen

denk dat ik het een beetje begrijp; ik zit alleen met meerdere kolommen en rijen.de datum komt bijvoorbeeld in de hele kolom E aangezien in de kolommen daarvoor gegevens staan.ik begrijp niet echt wat de functie van die target kolom 12 is. de target.row= 21 zal dan per regel anders zijn lijkt mij wanneer ik,toch?

heb m gevonden.zag hem niet staan bij de macro's maar wel in de vb editor.ik ga er eens mee spelen;bedankt voor de hulp allemaal.

laatste vraag nog,wat is nu de beste manier om de macro van toepassing te laten zijn op een hele kolom? dus dat ik in cel 1 tot en met bijv. cel 200 kan kiezen uit de datum dropdownlist???

Je zal dan in de macro alle cellen moeten definieren
voor welke dit geld. Het is even werk maar dan heb je
ook wat.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan