Nieuwste webbrowser met tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

WILLIAMXXX

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 nov 2006
Hey,

Zoals ik bij mijn vorige webbrowser zei een nieuwe te gaan maken heb ik dit gedaan!(http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=327057)

Op alle knopjes zit een tool tip die je informeert over de finctie van die knop.
Je kunt nu ook tabbladen sluiten wat eerder niet het geval was.
Ook wordt de text van de website in het boven randje van het tabblad weergegeven.
De zoek functie leidt je direct naar de pagina met zoek resultaten.
Je hebt de keuze uit 3 zoek machines waarmee je dit wilt doen:

Google
Live search
Yahoo

De gebruikte icons zijn afkomstig uit windows vista.
De vorige en volgende icons zijn 90 graden gedraaid!

Ook kan je op Enter drukken om naar de pagina te gaan.
Nou zit er nog niet zoveel nieuws bij maar ik was nog bezig om het volgende te ontwikkelen:
(Alleen lukte dit helemaal niet zo goed)

Source code van webpagina bekijken
Links worden in een nieuw tabblad geopent
Cookies + geschiedenis bekijken en of verwijderen
Popups blokkeren

Download het programma uit de bijlage
Als je een foutje tegen komt meldt dit even?
Het programma werkt het liefst op het .net framework 3.5
Op 2.0 zou die het ook moeten doen.

Als je nog meer toevoegingen weet zou ik het graag willen weten

Veel succes!

Nou kun je versie 2.1 ook downloaden

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ik vind dit zeker een goede webbrowser, ik vind 1 ding minder, en dat is, als ik op een link klik opent hij die niet in jouw browser maar gaat hij naar IE, als het een link = met <target="blank">

Weet ik! deze functie stond ook nog in de lijst met dingen die ontwikkeld werden vandaar dat het inderdaad niet werkte:rolleyes:

bij mij werkt het niet met enter , maar het ziet er goed uit verder :thumb:

bij mij werkt enter niet en ik krijg steeds een foutmelding van een fout in het script... Na de 2de x geen last meer van en de enter deed het weer:P, ziet er mooi uit

Netjes, maar toch een aantal puntjes. Dit alles is getest op Windows XP SP3 .NET 3.0 en Vista SP1 .NET 2.0. Beide dezelfde punten ondervonden.

-
Persoonlijk zou ik de balk met de knopjes en adresbalk iets groter maken (de helft van huidige omgeving erbij).
Als je het browser-scherm groter of kleiner maakt, flikkert het beeld iets. Of is dit iets van .NET framework?
Als ik probeer te zoeken op marktplaats krijg ik de melding in de bijlage. Bij een klik op ja is er verder niets aan de hand.
Of ik zoek verkeerd, of het lukt met gewoon niet om de tabbladen te sluiten. Misschien een oudere versie gepost?
Startpagina kan niet worden gewijzigd.
Startpagina opent niet met openen van browser
Voortgangsbalk niet erg nauwkeurig.

+

Tooltips werken prima.
Vreet weinig resorces, waar IE 70MB verstookt kan deze browser toe met 20MB.
Eenvoud van de browser, geen onnodige functies.
Pagina's openen sneller dan IE6/7.

De wat minder gebruikte functies in een browser kunnen het best staan in een drop-down menu. Nu is dit nu nog niet nodig, maar naar mate je funcies gaat toevoegen willen ze allemaal een plekje op een balk. En dan wordt het erg vol...

Nu zijn sommige puntjes niet groot en van kritiek belang, maar voor het streven naar beter heb je wel kritiek nodig.

Misschien is het handig om in de programmanamen een versienummer te plaatsen. Is ook makkelijk zoeken en vergelijken.

Heel nice WILLIAMXXX :thumb:

Wil jij niet meehelpen met het browser projectje dat ik en een paar andere kerels van dit forums aan het doen zijn? Je hebt in elk geval toch al degelijk wat ervaring lijkt me ;)

Je kan voor je browser ook altijd mijn browser user control gebruiken als je wil. Dan is je probleem van die nieuwe vensters direct opgelost xD

Oke, maar over die extra functie's hoeveel zouden er nog bij kunnen zodat het mooi blijft want ik vergroot de textboxen? Verder zal ik alles weer eens gaan aanpassen!

Bedankt voor het commentaar:D

Oke, heb versie 2.1 gemaakt je kunt nu ook:

Opslaan
Afdrukken
Eigenschappen van pagina
Tabblad sluiten via contexmenu
En nog meer kleine veranderingen!

Je hebt mijn kritiek goed uitgewerkt. Ik kan tabs sluiten, een pagina afdrukken, en de wat minder gebruikte dingetjes staan in een apart menu. Prima.:thumb:

'Afdruk voorbeeld' is eigenlijk aanelkaar, maar dat is een klein iets en kan verbeterd worden in een volgende versie.
Verder zou je, voor de slechtzienden, de balk en tevens de knopjes iets groter kunnen maken.
Ik wil wel zo af en toe mijn startpagina kunnen wijzigen. Hij pakt netjes die van IE, maar handiger is het wijzigen in de eigen omgeving.
Alleen je dropdown knopje werkt uitsluitend met een klik op het pijltje. Op het pictogram werkt helaas niet.

Ziet er keurig uit, ik wacht graag op een volgende versie.

Tabbladen kon je eerder ook als sluiten...
En bij die drop down dinges, hoort het zo dat je op het pijltje moet klikken...
Nooit geweten dat je Afrdukvoorbeeld op die manier schreef;)
Weet alleen niet of het lukt de start pagina in eigen omgeving te wijzigen.
Er komt ook nog wel een functie om het te vergroten...

Volgende versie komt pas als ik weer zin heb om het aan te passen;)

En bij die drop down dinges, hoort het zo dat je op het pijltje moet klikken...

Dat heb ik bij IE7 toch echt niet hoor.

Verder wacht ik graag op een volgende versie. Het is dat ik er weinig kaas van gegeten heb, anders had ik je wel geholpen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan