Geen verbinding met netwerk op Acer Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruinehond34

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2008
Hee!

Ik heb sinds een week een nieuwe laptop. Om precies te zijn is het een Acer Aspire 5920G, opzich een topding. Alleen het enige probleem is mijn draadloze internetverbinding. Die krijg ik namelijk niet goed tot stand. We hebben thuis 3 pc's staan die verbonden zijn met ons netwerk. Op mijn PC zit het kastje van Linksys aangesloten dus zit met mijn laptop altijd binnen een paar meter. Dus ik zal denk ik niet te ver weg zitten. Ik zal nog even wat nader op mijn laptop ingaan:

Acer Aspire 5920G
Windows Vista
Met mogelijkheid tot draadloos netwerk.

In principe dus de eisen om verbinding te krijgen volgens mij?
Als ik naar het start menu ga en het tabje verbinding maken aanklik krijg ik gewoon ons netwerk. (ons netwerk heet Huisnet)

Als ik klik op verbinding maken kreeg ik eerst altijd de vraag naar een WEP sleutel die ik volgens mij gewoon juist in vulde, maar ik kreeg telkens het bericht dat ik wel verbonden was maar met beperkte toegang.

Nu heb ik altijd verbinding met beperkte toegang, ik kan dus niet het internet op wat dus wel de bedoeling is. Als ik nu verbinding probeer te maken zegt die dat dat niet lukt en heb ik alsnog verbinding met beperkte toegang.

Iemand ervaring hiermee of de wil om mij hiermee verder te helpen?

E-mailen kan naar: *knip*
of reageer hier en ik lees het!

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
het probleem met vista is dat ie de dns niet altijd automatisch wil oppakken.

stel je dns zelf in. en eventueel ip nummer

ik kan morgen precies zeggen waar je dat kan vinden nu even geen vista voorhanden.

ps ik heb dezelfde laptop en had hetzelfde probleem.
nu niet op deze laptop anders had ik je gelijk kunnen vertellen waar dat moet

Laatst bewerkt:
Linksys bellen zal niet helpen aangezien er met het netwerk zelf niks aan de hand is volgens mij.

En ron alvast bedankt! Ik ben vanaf vanmiddag wel weg tot zondag en zal dus niet kunnen reageren maar zal zondag gelijk kijken!

ga naar start (het vista logo)
-->instellingen-->configuratie scherm--->
dan dubbelklik op netwerkcentrum--->zoek links de tekst Netwerkverbindingen beheren--->
daar zie je je lan verbindingen. klik met de rechtermuisknop op de draadloze netwerkverbinding----> Status--->dan druk je op de knop Details--
er opent een scherm met info over je netwerk kaart,

waarschijnlijk staat er bij ipv4 standaardgateway 192.168.1.1 als er wat anders staat die nummers even opschrijven, ook het ip nummer van de pc even opschrijven.

je kunt nu die twee vensters sluiten.
je bent weer terug bij je netwerk verbindingen.
rechtermuisknop op de draadloze netwerkverbinding-->eigenschappen-->even doorgaan klikken-->nu selecteer je de regel internet protocol versie 4 (tcp/ipv4)-->duk nu op eigenschappen:
selecteer het bolletje: Het volgende ip-adres gebruiken
vul in:
ip-adres: 192.168.1.120 (vul hier je ip adres in die je eerder gezien heb, anders deze)
subnetmasker 255.255.255.0
standardgateway: 192.168.1.1

selecteer ook het bolletje: De volgende DNS-serveradressen gebruiken
vul in bij voorkeurs dns server: 192.168.1.1 (of anders genoteerd)

ik hoop dat het zo lukt
ben je nu op veel wisselende plaatsen dan kun je ook kiezen voor het ip adress automatisch te laten staan
en het nummer aleen in te vullen bij alternatieve dns server.

Wil het dan nog niet, zet dan het tcp/ipv6 protocol even uit. Dikke kans dat ie dan gewoon werkt.

Ik heb de aanwijzingen hierboven gevolgd. Die IP adressen die erin stonden waren heel anders dan ik heb ingevoerd. ik heb al die IP adressen veranderd zoals gezegd werd. Ik kon nog niet op draadloos netwerk komen met volle toegang. Ik heb toen dat Tcp/ipv6 uitgeschakeld ook zonder gevolgen voorhet krijgen van een internetverbinding. Ik heb hier een screenshot van hoe de IPadressen enzo nu staan van het draadloze netwerk.

Ik hoop dat jullie nog iets weten of misschien zien dat ik iets fout heb gedaan.

Bijlagen

• Internet.jpg
    Internet.jpg
    35,6 KB · Weergaven: 100
Kun je een screenshot maken op een PC die wel verbinding heeft?(Van de ip-instellingen)

Dit is op de PC van mijn broertje, moet ik anders deze gegevens precies zo overnemen?

Bijlagen

• Martijn.jpg
    Martijn.jpg
    46 KB · Weergaven: 85
Nee, je moet de standaardgateway nog invullen. 192.168.1.1

Hmm, wil ook niet helpen, heeft het misschien er mee te maken dat ik al een verbinding via LAN aan heb staan? (Heb internetkabel eringedaan)

dan moet je die eens uitzetten!
maar je heb via de lankabel wel internet???

als dat zo is neem je die instellingen precies over.

je kunt bij dns ook eens invullen 195.121.1.34
en als alternatieve dns 192.168.1.1
als de dns servers in de router ingevuld staan (wat normaal niet nodig is)

Als ik alle settings instel die ik gelezen heb op dit forum, mijn internetkabel eruithaal, heb ik alsnog geen verbinding. Waar die denk ik vastloopt is bij het stukje Identificeren want dat blijft altijd staan tot die zegt dat die beperkt verbonden is. Ik hoop snel weer wat te horen want heb hier echt een hekel aan dat gedoe met dat internet:P

Je hebt in je router toch niet per ongeluk mac-adres filtering aanstaan he??

Wat is de reden waarom je dhcp hebt uitgeschakeld? Bij de PC van je broertje staat dat wel aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan