Sitecom Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

zugo159

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2007
Hallo allemaal,

Ik heb een laptop gekocht en heb een router van Sitecom maar hoe moet ik deze instellen, zodat ik draadloos kan internetten? Ik heb internet van Tele 2. Wat ik al heb geprobeerd is een ethernet kabel in de router en die op een modem poort. Daarna heb ik eerst geprobeerd via ethernet kabel internet te krijgen op me laptop, dat lukte. Maar draadloos niet meer. Hoe kan ik dit fixen?

Alvast allemaal bedankt :thumb:

In de handleiding van de sitecom modem is aangegeven dat je wireless eerst moet activeren zodat het gezien kan worden.
heb je al ingelogd op die modem van je.

zugo159,
als jij je laptop op je router hebt aangesloten heb je een ipadres gekregen.
kijk naar het adres van je gateway,deze hebt je nodig om via je internet explorer in te loggen op je router.
vb. http://192.168.*.*
heb je wel je handleiding gelezen,daar is alles goed en duidelijk aangegeven

Ja die heb ik zeker gelezen, ik heb me laptop met me router verbonden via ethernet. Daarna ging ik inderdaad naar de instellingen van me router; naar dat ip adres. Maar ik weet niet wat ik nu verder moet doen.

welk type router van sitecom heb je.kan ik snel even kijken en je verder op weg helpen.
anders moeten we het doen via prive berichten .

WL-173 Wireless Network Broadband Router 54g Turbo. Ik zou het heel erg leuk vinden als ik het zou kunnen oplossen:thumb: Alvast bedankt:cool:

zigo,

als je hebt ingelogd op je router zie je op de bovenste blauwebalk het volgende staan.
home wizard wireless setting.
kijk in je handleiding oder hoofdstuk 6.1.
als je daar klikt op apply zal draadloos geactiveerd worden.nu even zonder beveiliging.
de beveiliging kan je in het 3e tabblad aangeven.
De SSID is de naar van de draadloos netwerk.dit mag je zelf bepalen,maar er mogen geen spaties voorkomen in de naam.
kijk als jij je draadloos netwerk ziet zonder beveiliging en natuurlijk moet je ook proberen je aan te melden op je netwerk.stap 4 stap gaan we alles doorlopen:cool:

Ja ik zie in het netwerkcentrum zeker Sitecom met beveiliging en het wachtwoord had ik zelf gemaakt in wireless settings. Een wachtwoord tussen A-F en 0-9. Daarna ben ik zelf verbonden zonder kabel aan het netwerk, maar ik heb alleen toegang tot lokaal en niet tot het internet:confused:Ik kan wel op itnernet met kabel. Maar één ding kan ik wel draadloos, in de router instellingen komen. Verder kan ik niks met het draadloos internet, ook is het verbinding 100% sterk. Wat doe ik verkeerd? De wizard?

Alvast bedankt:D:D

heb je toevallig de firewall ingesteld op je router.
dit schiet me net te binnen.lang geleden een config gedaan op de draadloos router en per ongeluk de firewall aangevinkt

Ik heb wel een keer iets met fireweall instellingen gedaan dat kwam toen ik wou verbinden met het internet, ik gebruik Windows Vista Home Premium.

Hoe kan ik de Router Firewall instllen dan?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan