Draadloos netwerk zichtbaar, niet beschikbaar??

Status
Niet open voor verdere reacties.

bart2jes

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2006
Berichten
139
Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje een Belinea c.book 1541 en die werkte tot kort voor vlekkenloos op ons draadloze netwerkje...... tot ik afgelopen weekend het wachtwoord uit routine veranderde (ben ook overgeschakeld van WPA naar WPA2 personal!). Ik heb het netwerk eerst verwijderd uit "de favorieten" lijst met netwerken, en toen heb ik opnieuw verbinding geprobeerd te maken, maar na enige tijd "netwerktype detecteren" gaf windows de foutmelding dat het netwerk niet beschikbaar was en dat moest controleren of het nog binnen bereik was! Nu weet ik heel erg zeker dat het dat nog is, maar hij blijft de foutmelding geven:confused: Ook na opnieuw opstarten, op herstellen klikken en ontvanger aan en uit zetten. Kan het in de WPA2 zitten (lijkt me sterk omdat zelfs mijn PSP hem nog goed oppakt en die nog draait op systeemsoftware 1.5[=oud!!]) ??

Alvast bedankt voor de hulp!!:thumb:
 
Er zijn inderdaad verschillende mogelijkheden om je draadloos netwerk te beveiligen. WPA2 is de sterkste beveiliging, alleen moet alle hardware dit ondersteunen. Draadloze netwerkkaartjes van een paar jaar oud ondersteunen alleen het zwakkere WEP.
 
zoals ik al aangaf in mijn verhaal, werkte de laptop eerst wel op normaal WPA, en na de omschakeling niet meer. Het rare is dat alle andere draadloze apparaten deze WPA2 zonder problemen oppakken, terwijl deze nog ouder zijn dan die Belinea notebook!! Ik ga nu even de drivers verwijderen&opnieuw installeren, maar ik sta open voor andere suggesties!!!
 
Je zegt het zelf: Op WPA werkte het nog wel, op WPA2 niet.

Lijkt mij dus dat welk apparaat je dan ook draadloos wil aansluiten die geen WPA2 ondersteunt.

Ik zou dus teruggaan naar WPA.

Succes,

Tijs.
 
Je zegt het zelf: Op WPA werkte het nog wel, op WPA2 niet.

Lijkt mij dus dat welk apparaat je dan ook draadloos wil aansluiten die geen WPA2 ondersteunt.

Ik zou dus teruggaan naar WPA.

Succes,

Tijs.

Ik begin er nu zelf ook aan te twijfelen.... Niks aan te doen (althans, een update kan dat toch niet toevoegen, of wel??)
 
Lijkt mij niets aan te doen. WPA2 bestaat nog niet zo lang, en je laptop is niet van de allerbeste componenten in elkaar gestoken. (Daarmee wil ik niet zeggen dat het apparaat niet zou voldoen voor de eisen die jij eraan gesteld hebt).

Nu zegt de handleiding er niets over, maar ik vermoed dus dat je laptop geen WPA2 ondersteunt.

Heb jij zelf informatie dat het wél zou moeten kunnen? Indien niet, ga er dan maar vanuit dat WPA het maximaal haalbare is met het meegeleverde Wifi gedeelte.

Tijs.
 
heb op hoop van zegen deze update van windows geinstalleerd.... nu opnieuw starten en dan hopen!!;)
 
Lijkt mij niets aan te doen. WPA2 bestaat nog niet zo lang, en je laptop is niet van de allerbeste componenten in elkaar gestoken. (Daarmee wil ik niet zeggen dat het apparaat niet zou voldoen voor de eisen die jij eraan gesteld hebt).

Nu zegt de handleiding er niets over, maar ik vermoed dus dat je laptop geen WPA2 ondersteunt.

Heb jij zelf informatie dat het wél zou moeten kunnen? Indien niet, ga er dan maar vanuit dat WPA het maximaal haalbare is met het meegeleverde Wifi gedeelte.

Tijs.

De update Windows heeft geholpen!! dus toch een update die werkte!!!!:love::love::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::p

En ik weet het, het is een budget laptop, en hij is van mijn zusje dus ja.... voor haar is dat voldoende:p

Harstikke bedankt voor jullie hulp!!:thumb::thumb:
 
Uhm.. Wij hebben niet echt geholpen, jij hebt jezelf geholpen! :)

Gefeliciteerd met het resultaat! :)

Graag nog de vraag op Opgelost zetten. Dat kun je doen door te klikken op Vraag is opgelost, in het vakje Status van de vraag (rechts onderaan deze webpagina).

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan