BIOS Piepjes code en geen beeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.

laudde

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2008
Hallo allemaal.
Ik heb een probleempje met me computer. Hij doet namelijk niets meer als ik hem aanzet. Geeft geen beeld, doet gewoon niet. Het enige wat er gebeurt is een piepjes sinaal. *lang*, *kort*, *kort*
Ik had op internet gezocht en dat zou moeten wijzen op een Display adapter problem (MDA, CGA)
Volgens mij zegt hij dus dat met videokaart kapot is. Maar toen ik de videokaart testte in een andere computer deed de videokaart het nog. Wat zou er verder aan de hand kunnen zijn? Moederbord slot van de videokaart werkt niet meer ofzo? Hulp gevraagd graag, want ik weet het echt niet meer

Haal ook je geheugen eens uit de bankjes, en maak deze stofvrij, plaats deze opnieuw.
Doe ook een CMOS clear als het nog steeds niet werkt, dit kan door een jumper van pin 1+2 naar pin 2+3 te zetten, hier staat altijd de naam JBAT bij.
(doe dit wel als de PC uistaat)

Koppel ook eens alle schijven en optische drives los, en kijk of je dan wel beeld krijgt.
Als je meerdere geheugen modules hebt, test deze dan 1 voor 1.

Groet Maxstar

Ik heb zo'n beetje alles gedaan wat er gezegt werd. De piepjes zijn gestopt als ik de PC aanzet. Alleen geeft de computer geen beeld. Ik heb de video-kaart wel getest in een andere pc, daar deed hij het gewoon.

Ik heb zo'n beetje alles gedaan wat er gezegt werd. De piepjes zijn gestopt als ik de PC aanzet. Alleen geeft de computer geen beeld. Ik heb de video-kaart wel getest in een andere pc, daar deed hij het gewoon.

Zit er toevallig ook een onboard videokaart op je moederbord.

Groet Maxstar

Zit er toevallig ook een onboard videokaart op je moederbord.

Groet Maxstar

Ja die is aanwezig. Het probleem is dat ik die niet kan gebruiken. Op de uitgang daarvan zitten pinnen i.p.v. gaatjes. Mijn beeldscherm heeft namelijk ook pinnen. En pin op pin gaat niet:confused:

Dat kan niet, je zal de seriele poort wel bedoelen.
Heb je al eens alle hd's en optische drives losgehaald.

Ik heb alles even eruit gehaald en weer opnieuw terug erin gedaan. (Intern geheugen, CD/DVD spelers, harde schijven ect.

Ik heb: 1 Dvd/speler, en 2 harde schijven.
Ik heb er nu even 1 aangesloten. Alles terug gezet en systeem aangezet. Hij gaf 1 korte piep: Systeem ok.

Dus dat werkt weer. Nu herkent hij de BIOS ofzo niet meer dus moet ik de BOOT opnieuw instellen. Alleen als ik dan de Dvd-speler op 1 wil zetten ziet hij deze niet. (Alleen de floppy drive is zichtbaar, die ik niet heb overigs) Dus dat moet ik nog fixen en dan hoop ik dat hij het weer doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan