Laptop 'kraakt' bij sluiten scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekfct

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Hoi

mijn 3 maanden oude laptop, die 1,5 maand geleden terug is geweest ter reparatie, 'kraakt' als ik het scherm wil sluiten. Het lijkt alsof de wrijvingskracht te groot is bij de scharnieren waardoor het sluiten dus niet vloeiend gaat, en het klinkt ook niet alsof het goed is voor mijn laptop.

Het lijkt alsof dit vooral bij het linkerscharnier voorkomt, wat boven de videokaart en dus ook boven het ventilatierooster zit. Kan dit er wat mee te maken hebben? En hoe kan ik dit weer oplossen?

Het gaat om een Acer Aspire 7520G.

Alvast bedankt :D

Goed plan om weer terug te gaan naar de verkoper ?!

Weet je zeker dat het het scherm is?
Kraakt deze nooit zomaar terwijl hij aan staat en je hem niet eens gebruikt?

Ik ken namelijk iemand met n Acer aspire die ook kraakt en dat ligt aan de harde schijf lees koppen die erin zitten. Dit kan niet verholpen worden, maar het is ook niet schadelijk voor de laptop.

Goed plan om weer terug te gaan naar de verkoper ?!

Dat betekent dan dat ik de laptop weer 2-3 weken kwijt ben, terwijl ik deze niet kan missen met mijn studie..

puretos zei:
Weet je zeker dat het het scherm is?
Kraakt deze nooit zomaar terwijl hij aan staat en je hem niet eens gebruikt?

Het is niet het kraken van een hd ofzo, het probleem zit hem namelijk echt in de scharnieren. Als hij eenmaal vloeiend gaat, blijft hij vloeiend gaan, maar als hij een tijdje open staat, en ik wil hem dichtdoen, moet ik relatief veel kracht zetten, en áls hij dan een keer in beweging komt, gaat dit gepaard met een luide 'pats'.

Dan zou ik terug gaan naar de winkel, gewoon voor het geval dat het schadelijk is en dadelijk je scherm afbreekt ofzo. (Lijkt me onwaarschijnlijk, maaaar ik kijk nergens meer van op)

Waarschijnlijk hebben ze iets aan je scherm veranderd en ik verwacht dat ze dat direct kunnen herstellen.

terug gaan naar de winkel, eventueel direct contact opnemen met Acer, dan kan het sneller gaan ;)

Dan zou ik terug gaan naar de winkel, gewoon voor het geval dat het schadelijk is en dadelijk je scherm afbreekt ofzo. (Lijkt me onwaarschijnlijk, maaaar ik kijk nergens meer van op)

Waarschijnlijk hebben ze iets aan je scherm veranderd en ik verwacht dat ze dat direct kunnen herstellen.

Nu je het zegt: Klopt! De webcam + lcd kabel is vervangen... Ik heb de laptop via internet besteld, dus een winkel is er niet echt, en de vorige keer werd ik naar acer.com verwezen, dus duurde het 2 weken. Hoe pak ik dit het snelste aan?

Heb je enig idee wie de taak van jou Laptop op zich genomen heeft?
Ander moet je met hun bellen, en om deze persoon vragen. Dan jou probleem uitleggen en vertellen dat je er niet op zit te w88 hem weer een aantal weken kwijt te zijn en misschien weet deze persoon je zo uit te leggen hoe je het zelf kan oplossen.

Zo niet, dan ben ik bang dat je hem op moet sturen.

Tip! Vraag ook of het je scherm kan beschadigen! zo niet dan hoef je hem niet persee op te sturen.

bellen met acer, dan krijg je via de mail een ticket en komt UPS de lap ophalen
2 a 3 dagen later had ik hem weer terug ;)

bellen met acer, dan krijg je via de mail een ticket en komt UPS de lap ophalen
2 a 3 dagen later had ik hem weer terug ;)

bij mij zelfde verhaal maar dan dagen=weken :p

ik zal ze wel eens bellen, misschien komt dat persoonlijker over dan zo'n formulier invullen... en dan kan ik inderdaad meteen vragen of het echt kwaad kan...

Of vragen of je de lap naar een locale reparateur mag brengen en de rekening naar hen doorzenden.
Wellicht wijzen zij er 1 aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan