toegang: alleen lokaal (geen internet)

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
wij hebben 2 laptops, verbonden met hetzelfde draadloos netwerk. gewoon verbinding gemaakt, sleutel ingetoetst en klaar. zou je denken....
maar nu:
de ene (a) kan wel, de andere (b) niet op internet.

we hebben allerlei instellingen vergeleken, zien geen verschil....

bij (a) zegt ie: toegang lokaal en internet
bij (b) zegt ie: toegang alleen lokaal

vreemd dus.

even ter toelichting:
door de week zitten we hier beiden wel gewoon draadloos op internet. geen problemen.
in de weekenden zijn we elders en mogen op het draadloos van de buurvrouw op internet. ze heeft ons gewoon de netwerksleutel gegeven om onze mail te kunnen checken. om dit laatste netwerkje gaat het dus.

Hoi,

Heeft de buurman/vrouw wel een goede verbinding? Misschien wat problemen met hun isp.?

Hoi..:)

Even een vraagje.....kun je wel met beide laptops afzonderlijk internetten...of is het echt altijd die ENE laptop waarmee het niet gaat?

ED

ik zal proberen wat meer info te geven, ikm ben nu niet op díe locatie.

de verbinding is stabiel, ik heb vorige week een hele middaag zitten werken, samen met de bewuste buurvrouw. direct verbinding met internet. dus twee laptops die intensief aan het internetten waren (downloaden ed voor werk)

's avonds onze tweede laptop geprobeerd, kwam meteen met de melding: verbinding alleen lokaal. op dat moment was alléén deze pc online.
ik heb daarbij toen mijn laptop opgestart, ik heb prompt wèl verbinding.

bandbreedte kan dus geen punt zijn.
en het is dus inderdaad die ENE die alleen lokaal verbinding kan maken.

Hoi..:)

OK..jullie gebruiken dus 2 laptops op 2 verschillende lokaties.
Op de ene lokatie werken 2 laptops wel en op de andere lokatie werkt telkens dezelfde laptop niet.

Blijven alle instellingen op beide lokaties hetzelfde of moeten jullie instellingen aanpassen als je gebruik maakt van het netwerk van de buurvrouw?

ED

hoi Ed

het is EXACT zoals jij het beschrijft!
het enige wat ik heb gedaan is de sleutel invoeren. hetzelfde geldt voor mijn vriendin.
ik ben niet helemaal leek... en de buurvrouw is zelfs werkzaam in de ict, maar we komen er niet uit....
benieuwd wat je verzinnen kunt!

gr.mar.

Hoi Marianneke,

Ik kan van alles verzinnen....geen probleem..maar het gaat er nu om iets ZINNIGS te verzinnen :D zodat het weer werkt....ga nu naar bed...morgen meer.

ED :)

Ok...nog even logisch redeneren....als we de laptop die op beide lokaties wel werkt even wegdenken en ook de situatie wegdenken van de andere laptop die wel thuis werkt dan blijft dus eigenlijk alleen nog een vraag over dat een laptop geen verbinding kan maken op de lokatie bij de buurvrouw.

En als deze laptop thuis wel verbinding kan maken mogen we ervan uitgaan dat er met de configuratie op de laptop op zich niets mis is.

En omdat de andere laptop bij de buurvrouw wel gewoon verbinding kan maken mogen we er van uitgaan dat er met de configuratie van de modem /router bij de buurvrouw ook niets mis is.

Je zou dan toch zeggen dat er iets niet goed op elkaar staat afgestemd.

Is er al door jullie echt goed gecontroleerd of alle IP-adressen e.d op elkaar zijn afgestemd?..... dus NIET de instellingen van de laptops vergelijken..... maar die ene laptop met modem / router buurvrouw.

ED

lekker geslapen ;);) ??

ja... kun je me dan vertellen waar ik exact op moet letten?
volgens mij worden de IP adressen toegekend en is op beide laptops niets handmatig toegewezen.

misschien kun je stapsgewijs opgeven wáár ik dan naar moet kijken?

als het goed is gaan we volgend weekend weer die kant op...

Hoi....nou ik heb wel eens lekkerder geslapen maar ik ben weer wakker...;)

ok...even vertellen hoe je het e.e.a. kan zien....wel er van uitgaande dat je XP hebt

Rechts beneden heb je het draadloos netwerkicoontje met die straaltjes.....daar op dubbelklikken..en dan bovenin op het Tabblad "Ondersteuning" klikken...dan klikken op de knop " Details "..dan wil graag de gegevens weten die staan achter :

IP-adres
Subnetmasker
Standaardgateway
DHCP-server

Maar je kunt hier ook een screenshot (print screen) maken als je weet hoe dat moet en hier plaatsen.

Ik zou deze gegevens graag willen weten van de situatie nu bij je thuis en straks van de situatie bij de buurvrouw.

ED

ok, dit is bekend terrein. gaat lukken zo.
overigens werken beide laptops met vista premium.

zogauw we daar zijn geweest, meld ik me hier weer.
bedankt alvast voor zover.

In Vista werkt het even iets anders...helaas is mijn ervaring met Vista wat minder....maar als ik het voor me heb weet ik het allemaal precies te vinden en goed in te stellen. Heb hiervoor momenteel echter even niet de gelegenheid. Hoop dat je (eventueel met hulp van de buurvrouw) toch mijn gevraagde gegevens kan verschaffen...:)

ED

Dit lijkt mij een interessant probleem. Kan me echter niet voorstellen dat beide laptops identiek zijn geconfigureerd en toch er eentje niet werkt.
Er moet ergens een verschil zijn (een IPv6 conflict, netbios probleem...)

Kijk alvast uit naar de gevraagde info.

Bedankt voor je bijval Webster..:thumb:...wellicht ken jij Vista beter uit je hoofd.....en mij ligt Vista niet zo...:rolleyes:

Ben ook benieuwd.....heb het gevoel dat we het wel oplossen voor Marianne...:)

ED

even reageren omdat het anders wel lang duurt...
ik heb mijn eigen appartement verkocht en we zijn heel druk met zoeken en kijken naar een andere woning. vandaar nu even niet naar Uden, waar eerder genoemd probleem zich afspeelt.

maar, wordt later zeker vervolgd!

(ps iemand toevallig nog op zoek naar een leuk appartement in uden??? (driehoek den bosch - eindhoven - nijmegen): kijk hier dan eens...hier

Hoi :)

Toen ik je bericht begon te lezen dacht ik even dat je ging verhuizen vanwege het internetprobleem..haha.....dat zou wat zijn...;)

Maar gelukkig niet..ok..we horen het nog wel..:)

ED

Hoi Marianne,

Als ik je verhaal lees klinkt mij dat bekend in de oren.
Ik ben Netwerk en Systeembeheerder bij meer dan 40 bedrijven en een behoorlijk aantal particulieren.
Ik heb geregeld gehad dat laptops in het ene draadloze netwerk wel kunnen internetten, en in het andere niet.
Een aantal dingen die je (Misschien handig samen met je buurvrouw te doen) kunt proberen.

1. Update de driver (stuurprogramma) van je draadloze kaart naar de nieuwste versie.
2. Schakel de kaart terug naar een minder snelle modus: 802.11b

Start -> Configuratiescherm -> Netwerkverbindingen -> rechtermuisknop op draadloze verbinding -> eigenschappen -> configureren -> Tabblad Beveiliging:
Kijk daar of je in kunt stellen of je adapter op 802.11b werkt in plaats van 54G

3. Zoals voorgaande heren zeggen is het aan te raden om even je ip configuratie te posten, doe dit gemakkelijk als volgt:

- Druk op Windowstoets-R (uitvoeren)
- CMD
- Ok of Enter
- ipconfig /all > c:\ipconfig.txt

Post dan het bestandje ipconfig.txt op het forum (staat in c: root zoals je waarschijnlijk wel door had)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan