laptop valt zomaar uit ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw31

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2008
Hallo,

Ik heb een probleem met mn laptop" acer aspire 5315 " en hopelijk kan iemand me hier helpen.

Me laptop valt zomaar vanuit het niets uit.........en tijden kan het maar zo weer uren draaien zonder uit te vallen.
Heel af en toe als hij dan uitvalt en ik start hem weer opnieuw op , blijft hij steken op een zwart beeld.Maar verder geeft hij dus helemaal geen fouten of niks aan.
Ik zorg voor voldoende ventilatie onder de laptop , en heb er ook al nieuwe software opgezet.
Heeft iemand enig idee wat hier het probleem kan zijn ???
Zal dit software of hardwarematig zijn ??

Alvast bedankt vrouw31

Ik denk een warmte of eigenlijk koelings probleem.
Alleen voldoende ventilatie hoeft niet voldoende te zijn voor een goede koeling.
Stof en vuil spelen ook mee in de kleine ventilatortjes.

Open maken en schoonmaken is mijn advies, maar het openmaken kan problemen geven.
En hier is niet even simpel een oplossing voor te geven, dit verschilt per laptop en merk.

Ik denk een warmte of eigenlijk koelings probleem.
Alleen voldoende ventilatie hoeft niet voldoende te zijn voor een goede koeling.
Stof en vuil spelen ook mee in de kleine ventilatortjes.

Open maken en schoonmaken is mijn advies, maar het openmaken kan problemen geven.
En hier is niet even simpel een oplossing voor te geven, dit verschilt per laptop en merk.

Laptop is helemaal stofvrij gemaakt ...:confused: :( en hij doet het nog steeds ...

Als hij uitvalt, draai je dan op de accu of op de netvoeding ?

Soms maakt een accu wel eens geen goed kontakt en dan heeft hij natuurlijk een klein moment geen spanning en valt dan uit.

Als hij uitvalt, draai je dan op de accu of op de netvoeding ?

Soms maakt een accu wel eens geen goed kontakt en dan heeft hij natuurlijk een klein moment geen spanning en valt dan uit.

Nee maakt helemaal geen verschil , hij valt bij beide uit .....

En het gekke is , soms draait hij maar zo dagen zonder uit te vallen...en doe dan ook niks anders dan anders......(het is alleen wat surfen en muziek luisteren).

Als een laptop door de reden die jij opgeeft uitvalt, kan dit door een paar oorzaken gebeuren.

1. ergens wordt er iets te heet
  2. de voedingsspanning ontbreekt
  3. ergens een los kontakt

Als dit geheel op willekeurige momenten gebeurd en de temperatuur is niet extreem hoog en het maakt niet uit op hij op de accu of adapter draait, zal er misschien ergens een los kontakt zitten.
Dat is voor de leek en professional erg moeilijk zoeken.
Iets kan beter kapot zijn dan kan er gezocht worden dan dat je 3 dagen zit te wachten tot het probleem zich voor doet.

Als een laptop door de reden die jij opgeeft uitvalt, kan dit door een paar oorzaken gebeuren.

1. ergens wordt er iets te heet
  2. de voedingsspanning ontbreekt
  3. ergens een los kontakt

Als dit geheel op willekeurige momenten gebeurd en de temperatuur is niet extreem hoog en het maakt niet uit op hij op de accu of adapter draait, zal er misschien ergens een los kontakt zitten.
Dat is voor de leek en professional erg moeilijk zoeken.
Iets kan beter kapot zijn dan kan er gezocht worden dan dat je 3 dagen zit te wachten tot het probleem zich voor doet.

Ja dat ben ik helemaal met je eens , ik ben dus ook een "leek" erin , en voor mijn oog was er niets verkeerds van binnen in de laptop te zien , althans niks wat los leek te zitten...

Ik heb ook al zo'n speciale bredje aangeschaft zodat de laptop wat scheef staat en beter zn ventilatie kwijt kan (maar helaas heeft dat ook niet geholpen)

Dus de kans is dan ook klein , als ik de laptop weg zal brengen naar een expert...of ze het probleem wel kunnen onderscheppen ????

Laptop ligt inmiddel's bij de "expert " .... voordat ie in het kanaal belandt ...:shocked:

Hopelijk kan hij vinden wat hier het probleem is.:confused:

Laptop ligt inmiddel's bij de "expert " .... voordat ie in het kanaal belandt ...:shocked:

Hopelijk kan hij vinden wat hier het probleem is.:confused:

Al wat positiefs te melden over jouw probleem?
Helpt misschien mijn en anderen hun probleem op te lossen.
Zie mijn probleem Acer Aspire 9100

Al wat positiefs te melden over jouw probleem?
Helpt misschien mijn en anderen hun probleem op te lossen.
Zie mijn probleem Acer Aspire 9100

Nee heb nog niks positiefs , ze hadden me nieuwe windows aangeraden en dat erop laten zetten en het probleem blijft ......
De expert's weten het dus ook niet of...het zijn ook geen expert's :evil:
Maar baal nog steeds enorm ..:(

Het is ook lastig zoeken naar een probleem wat zo af en toe optreed.
Zeker ook, omdat het probleem op een los kontakt lijkt.

Het is ook lastig zoeken naar een probleem wat zo af en toe optreed.
Zeker ook, omdat het probleem op een los kontakt lijkt.

Klopt,ze hebben hier dan ook alles na gekeken op losse delen en alle hardware gecontroleerd of er iets stuk is , en alles was dus in perfecte staat en lag niks los ...

Kortom het spookt in me laptop , genaamd "acer ":evil::evil::evil:

"Ze" in Groningen?
Op 2 locaties?
Beginnen met N en eindigen met d?

En dan Acer.
Ik heb er één (zie mijn topic), en een kennis heeft er één (geen topic)
De mijne bijna 3 jaar in gebruik vanaf nieuw, de hare nog geen 2 jaar, met dezelfde symptonen.

De hare naar N eindigen op d alwaar ook gekocht, en onder garantie nagekeken, geschoond, en (beweert men) gerepareerd.

De echte problemen helaas nog niet en bij navraag geeft men aldaar aan geen weet te hebben van wat er loos kan zijn.

Is het misschien inmiddels zover dat de hardware van een Acer maar 2 à 3 1aar meegaat:confused:

Dan lijkt het bijna op een produktie of fabricage fout.
Zoiets is aan te vechten via de garantie lijkt me.
Een apparaat zou toch wel langer dan 3 jaar onder normaal gebruik moeten blijven werken.
Volgens mij is er ook een wet dat een leverancier of fabrikant een deugdelijk apparaat moet leveren dat toch wel wat jaartjes mee moet kunnen gaan.

Misschien eens voorleggen bij de Consumentenbond, maar daar moet je wel lid van zijn.

Goh gelukkig gaat Acer vooruit gezien ik nu tegen hetzelfde probleem op loop in 2012

Hallo allemaal,

Mijn laptop ( Aspire 8943G ) heeft op het moment exact hetzelfde probleem. Terwijl hij aanstaat valt ie plotseling uit zonder dat ik er ook maar iets op aan het doen ben. Mijn laptop weigert dan ook weer op te starten en blijft ongeveer een half uur helemaal dood. Na duizend keer op het aanknopje gedrukt te hebben gaat hij weer aan.

Ik heb de laptop nu inmiddels 3x opgestuurd naar Acer repair in Denbosch die me nu min of meer voor gek verklaren gezien het stomme ding nooit uitvalt als hij daar aan de test bank hangt. Morgen ochtend ga ik weer bij ze langs en dit maal laat ik me niet weg schepen met "Ja hoor meneer we zullen hem wel weer even testen". Inmiddels hebben ze mijn moederbord netwerkkaart en harde schijf al vervangen maar het mag allemaal niet baten. Een ding weet en dat is dat mijn volgende laptop 100% zeker geen Acer wordt.

Vervolg komt morgen.

Gr. Mike

Vervolg komt morgen.

Welkom op Helpmij..

Vervolg komt dan niet in dit topic. Deze is uit 2008 en een ander type laptop. Ook hoeft jou probleem verder niet gelijk te zijn aan dit probleem.
Mocht je een vraag hebben dan kan je een nieuw topic openen. Verdere discussie aangaande Acer en je ervaring ermee blijven ook uit topics.

Deze sluit ik nu.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan