trojan horse psw.banker4.apsa in user32.dll

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chris10e

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2003
Zoals de titel al aangeeft:

Op manlief zijn computer is een trojan horse geslopen.
AVG heeft die gevonden in user32.dll.

Ik had 'm even op ignore gezet en de computer opnieuw op laten starten. Daar had ie geen zin in (starte telkens opnieuw op).
Nu heb ik de computer in veilige modus opgestart en laat avg draaien.

Wat moet ik er nu mee doen? Als ik zeg dat de trojan horse in de vault moet krijg ik een waarschuwing dat de pc straks misschien niet meer doet wat ie moet doen.

Alvast bedankt.

ten eerste welke window versie draai die bewuste pc?
je kan het makelijk even laten scannen maar reboot er na even niet.
doe dan de instalatie cd van windows er in en ga naar start uitvoeren type daar dan in sfc /scannow de scan gaat nu zoeken naar beschadigde en onbrekende bestanden en zet deze dan terug op hun plaats.
daarna reboot je de pc en zie of het probleem is verholpen.

Hoi !

Tja, als ik op je melding google krijg ik plenty resultaat in div. buitenlandse talen.

Nu is m'n Frans niet meer wat het geweest is, maar ik begrijp dat het een melding is alleen van AVG, maar dus wel een fake-melding !
Echter: zorgt er wel voor dat je PC niet meer normaal opstart.

Ik zou AVG in de veilige modus verwijderen, je register cleanen, rebooten zou nu moeten lukken.

Nu eerst MBAM laten lopen (http://www.download.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html ); wordt er niets meer gevonden een nieuwe virusscanner installeren.

Greetz,

Harry.

hoi. ik heb precies dezelfde melding. het zou mij niks verbazen als het een fout in een database update van avg is. een maand geleden had ik een zelfde probleem met een dll van winamp, bleek dat avg ten onrechte de dll als virus beschouwde en ook na een nieuwe installatie bleef roepen dat de dll een virus bevatte. dit was echter op mijn laptop, daar heb ik de nieuwe avg geinstalleerd en ingesteld dat de winamp map overgeslagen mag worden met scannen tot dat avg de bug heeft verholpen.

hier hetzelfde probleem,en ik werk ook met AVG. Echter de laptop wilt niet meer opstarten,na het Windows-logo start hij weer opnieuw op.
Iemand een idee wat te doen??

Hallo,

Hier ook geconstateerd. Alleen is AVG nog aan het scannen en gebeurd er nog niets.
Wel de melding PSW.banker4.APSA gevonden.
Wat kan ik doen?

Groetjes

Hoihoi,

hij gebruikt windows xp.

Ik heb dus avg laten lopen maar wat moet ik er nu mee doen? Toch negeren?

Ik heb in de veilige modus geen toegang tot internet dus updaten van dat MBAM programma gaat niet lukken :(

En domme vraag van me haha: hoe clean ik mijn register?

Heeft het trouwens nut om systeemherstel te doen?

Alvas weer bedankt

Laat mbam eens lopen in de veilige modus, en je hoeft hem niet up te daten. Doe even een snelle scan ermee.
Probeer hem hierna nogmaals in normale modus te scannen, maar dan ervoor eerst even updaten

Als je de scan voltooid hebt, download je het volgende programma
http://www.superantispyware.com/superantispywarefreevspro.html (De Free versie)
en installeer je die en laat je die ook scannen (dit duurt wel iets langer)

Als je dit gedaan hebt, moet je even zeggen of je al vooruitgang hebt geboekt met je computer.

Laatst bewerkt:
laptop start dus niet op, maar kan ik in BIOS wel opstarten in veilige modus??

ga er maar van uit dat het een zogenaamde false positive is. avg bestempeld het ten onrechte als geinfecteerde file. het feit dat alle avg users het op hetzelfde moment ervaren zegt over het algemeen al genoeg. kies voor Ignore als AVG er wederom mee komt. ik denk dat het in de volgende database update gefixt is. (of het is een massale fout in windows a la Blaster maar kan me niet voorstellen )

Laatst bewerkt:
Hier nog eentje met hetzelfde probleem..
Ben er al sinds vanmorgen 11 uur mee bezig...
systeemherstel gedaan...maar levert niets op..
nu in AVG trojaans paard gevonden net zoals jullie..

hij scant nu..
maar idd..wat daarna..
ik heb illegale versie van xp...
en geen cd..

Laat mbam eens lopen in de veilige modus, en je hoeft hem niet up te daten. Doe even een snelle scan ermee.
Probeer hem hierna nogmaals in normale modus te scannen, maar dan ervoor eerst even updaten

Als je de scan voltooid hebt, download je het volgende programma
http://www.superantispyware.com/superantispywarefreevspro.html (De Free versie)
en installeer je die en laat je die ook scannen (dit duurt wel iets langer)

Als je dit gedaan hebt, moet je even zeggen of je al vooruitgang hebt geboekt met je computer.

VERDOMME, nou is de hele user32.dll verwijderd!!!
Wat nu? Nou kan ik helemaal geen drol meer doen!

Laatst bewerkt:
Hier ook hetzelfde geval. Laptop van mijn vriendin heeft ook deze trojan horse.
AVG heeft volgens mij user32.dll verwijderd, want als ik de laptop in Veilige modus met opdrachtprompt wilt starten, dan krijg ik een stopfout c000035 waarin gemeld wordt dat er bestanden (user32.dll) ontbreekt.

Nu vraag ik mij alleen af, kan ik gewoon een willekeurige user32.dll van het net halen.
Probleem is namelijk dat er geen normale windows cd bijgeleverd is. Staat tegenwoordig allemaal in een nieuwe partitie met als doelstelling dat je gewoon moet gaan restoren.

Ik zie 'gelukkig' dat meerdere mensen het probleem vandaag gekregen hebben. Lijkt dus wel een uitbraak.

Hier is het scannen klaar. Hij heeft de zgn. trojan verwijderd. Alleen durf ik mijn pc nu niet meer uit te zetten want ik weet niet of hij het dan nog doet.

ik had ook "gewoon" heal genomen..
en toen daarna starte hij niet meer op...

Ik kwam vandaag ook dit probleem tegen en had ook user32.dll laten verwijderen. Met als gevold ook het herhaaldelijk her-opstarten van Windows. Ik heb het probleem opgelost door het bestand user32.dll van een andere computer te halen en per USB-stick te transporteren. Dit is mogelijk via de optie systeem repareren van de windows installatie cd. Hierbij moet je alleen wel een beetje met de DOS prompt kunnen omgaan.

Ik kwam vandaag ook dit probleem tegen en had ook user32.dll laten verwijderen. Met als gevold ook het herhaaldelijk her-opstarten van Windows. Ik heb het probleem opgelost door het bestand user32.dll van een andere computer te halen en per USB-stick te transporteren. Dit is mogelijk via de optie systeem repareren van de windows installatie cd. Hierbij moet je alleen wel een beetje met de DOS prompt kunnen omgaan.

Is het niet mogelijk om die user32.dll gewoon te kopieren van stick naar huidige pc?

Ik heb AVG laten lopen,
hij had het virus gevonden..
en computer opnieuw op laten starten..
helaas nog steeds hetzelfde probleem...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan