User32.dll

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefan95

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2007
Berichten
681
Beste mensen,

Mijn zus haar computer start op maar geeft op een gegeven moment een fout melding:
User32.dll niet gevonden!
De computer doet dan verder niks, dus kan ze hem niet gebruiken.
Nu heb ik gelezen dat dit door AVG Anti-Virus een Trojan Horse is!

Kan ik dit probleem oplossen?, zoja Hoe?

Alvast heel erg bedankt! :thumb:
Groeten Stefan
 
Ik heb zowat alles geprobeerd, ook de oplossing voorgesteld door Nuncia

ren c:\windows\system32\user32.dll user32.old < enter >
copy c:\windows\servicepackfiles\i386\user32.dll c:\windows\system32\user32.dll < enter>

Punt 1 werkt

maar bij punt 2 komt er de melding dat het opgegeven bestand niet kan gevonden worden

wat nu?
 
Ik heb zowat alles geprobeerd, ook de oplossing voorgesteld door Nuncia

ren c:\windows\system32\user32.dll user32.old < enter >
copy c:\windows\servicepackfiles\i386\user32.dll c:\windows\system32\user32.dll < enter>

Punt 1 werkt

maar bij punt 2 komt er de melding dat het opgegeven bestand niet kan gevonden worden

wat nu?

We waren bezig met mijn probleem, dus maak gelieve een eigen topic aan!
 
Ik heb zowat alles geprobeerd, ook de oplossing voorgesteld door Nuncia

ren c:\windows\system32\user32.dll user32.old < enter >
copy c:\windows\servicepackfiles\i386\user32.dll c:\windows\system32\user32.dll < enter>

Punt 1 werkt

maar bij punt 2 komt er de melding dat het opgegeven bestand niet kan gevonden worden

wat nu?

Dit gebeurt helaas bij sommige mensen. We werken druk aan een oplossing.
 
Wat bij mij werkte was dit

- RecoveryCd erin doen
-Opstaren vanaf cd
-R drukken om te herstellen
-Typ nu 1 (enter)
-Word gevraagd om je passwoord wat vaak gewoon niks is.. dus druk weer op (enter)
-Typ nu expand E:\i386\user32.dl_ C:\windows\system32 (enter)
-En typ exit (enter)

Nu start de computer op
 
Laatst bewerkt:
Wat bij mij werkte was dit

- RecoveryCd erin doen
-Opstaren vanaf cd
-R drukken om te herstellen
-Typ nu 1 (enter)
-Word gevraagd om je passwoord wat vaak gewoon niks is.. dus druk weer op (enter)
-Typ nu expand E:\i386\user32.dl_ C:\windows\system32 (enter)
-En typ exit (enter)

Nu start de computer op

Heb dit ook reeds geprobeerd. het werkte jammer genoeg niet
 
We zijn bezig met een CD te maken waar alle DLL's op staan. Een halfuurtje geduld a.u.b. :).
 
We zijn bezig met een CD te maken waar alle DLL's op staan. Een halfuurtje geduld a.u.b. :).

Ik heb zeer zeker geduld, maar een cd'tje heeft niet veel nut of wel?

aangezien ik niet eens in windows geraak (zelfs niet in veilige modus)
 
Ik heb zeer zeker geduld, maar een cd'tje heeft niet veel nut of wel?

aangezien ik niet eens in windows geraak (zelfs niet in veilige modus)

Nee, het CD-tje is -omdat- je niet in Windows raakt :).

De instructie op Nucia is bijgewerkt:
http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?p=392328

Indien je nog vragen hebt kun je deze stellen op Nucia maar ook hier op Helpmij.nl.

EDIT:
In verband met de enorme belangstelling voor het AVG-probleem is Nucia slecht te bereiken. Onze excuses voor het ongemak!
Een kopie van de instructie is hier te vinden:http://www.xs4all.nl/~wankytan/avg.html
 
Laatst bewerkt:
zonet heb ik alles gedaan wat beschreven werd op e nucia website.
alles ging perfect

Ik heb zonet de pc herstart en krijg ik de foutmelding:

" STOP: c0000139 {Entrypoint niet gevonden]

kan entrypoint van procedure GdiGetBitmapBitsSize niet vinden in DLL-bestand GDI32,dll

zijn er nog die dit ervaren
 
Ik weet dat iemand er last van heeft. Zeker weten dat je de goede versie van het bestand gebruikt hebt?
Kom je nu nog in veilige modus.
 
Ik weet dat iemand er last van heeft. Zeker weten dat je de goede versie van het bestand gebruikt hebt?
Kom je nu nog in veilige modus.

neen ook dat lukt niet :(

ik heb net een nieuwe pc (virusvrij) waar ik die 2 bestanden op heb gedownload + alles heb ik 3 keer gecontroleerd vooraleer ik iets invoerde op het bartPE programma.

pfff, 't begint een miserie te worden
 
Info overgenomen van AVG forum

dit komt van de avg forum:

Citaat:
Unfortunately, the previous virus database might have detected the
mentioned virus on legitimate files. We can confirm that it was a
false alarm. We have immediately released a new virus update
(270.9.0/1778) that removes the false positive detection on this file.
Please update your AVG and check your files again.

The system can be restored by following the steps in one of the
comments on forum (using safe mode or recovery console and copying
c:\windows\system32\dllcache\user32.dll into the right location)

If you need to restore deleted files from AVG Virus Vault you can do
it this way:
- Open AVG user interface.
- Choose "Virus Vault" option from the "History" menu.
- Locate the file that was incorrectly removed and select it (one
click).
- Click on the "Restore" button.

We are sorry for the inconvenience and thank you for your help.

Best regards,

Zbynek Paulen
AVG Technical Support

Avg updaten en het probleem is opgelost.

laatste virus database update versie is: 270.9.0/1778
 
Is inderdaad een goed advies maar dan moet je er nog wel bij kunnen :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan