• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afbeeldingen in keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericabt

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
beste lezer,

Normaal gesproken bestaat een keuzelijst uit tekst. Is het ook mogelijk een keuzelijst te maken waaruit je uit afbeeldingen kunt kiezen?

Zo ja, hoe pak ik dat dan stap voor stap aan?

Bij voorbaat dank.

Eric

Hallo Eric,

ik heb het geprobeerd, maar helaas....

Ik heb wel een alternatief voor je in de bijlage.

Scroll met je muis over de cel en er verschijnt een afbeelding.

Misschien heb je hier iets aan.
De uitleg staat in het bestandje zelf.

Bijlagen

Bedankt voor dit voorbeeld.

Het is idd niet wat ik zoek, maar dan weet ik dit in ieder geval ook weer. Misschien kan ik je helpen met iets wat ik op internet heb gevonden, maar niet voor mijzelf draaiende heb gekregen.
zie link:

http://www.jkp-ads.com/articles/ShowPicture00NL.asp

mvg

Eric

Laatst bewerkt door een moderator:
Is dit wat je zocht Eric.

Een foto invoegen d.m.v. een dropdown-menu?

Zie bijlage,

Ps. niet letten op sluikreclame :D:D

Bijlagen

Dit is inderdaad overeenkomstig het door mij meegestuurde voorbeeld. Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Mij lukt het niet. Ben dan ook geen expert. Waarschijnlijk iets over het hoofd gezien.

Het zou nog mooier zijn als ik dit via een normale keuzelijst doen. Nu verschijnt het pijltje pas als je in het vak klikt (mijn spreadsheet gaat gebruikt worden door derden, die dan mogelijkwijs niet snappen dat ze eerst op het vak moeten klikken)

Nog mooier zou het zijn, als de afbeeldingen in de keuzelijst zouden staan. Maar nu vraag ik waarschijnlijk echt te veel.

Maar bij deze alvast mijn dank, wie weet kan ik je nog meer bedanken :D

gr eric

Beste ericabt ;)

Afbeeldingen in de keuzelijst zetten dat gaat niet, maar je kan wel een opmerking plaatsen in de cel met vermelding dat ze eerst op de cel moeten klikken en dan een keuze moeten maken.

Groetjes Danny. :thumb:

ik ga het er voorlopig zo mee doen, zal de vraag nog niet afsluiten, wie weeet krijgt er iemand nog een geniale ingeving.

met vriendelijke groet,

Eric

Dit is inderdaad overeenkomstig het door mij meegestuurde voorbeeld.
Het zou nog mooier zijn als ik dit via een normale keuzelijst doen. Nu verschijnt het pijltje pas als je in het vak klikt (mijn spreadsheet gaat gebruikt worden door derden, die dan mogelijkwijs niet snappen dat ze eerst op het vak moeten klikken)

Maar bij deze alvast mijn dank, wie weet kan ik je nog meer bedanken :D

gr eric

Beste Eric,

Aan het pijltje kan ik voldoen d.m.v. een Combobox.
Het laatste gaat mij zeker niet lukken.

Succes.

Edit: tweede bestandje is dynamisch, en eerste stond nog oude validatie erbij.

Nieuw bestandje erbij geplaatst.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedankt, dit is al een goede verbetering, nu zie je in ieder geval dat je iets moet kiezen en dat is het voornaamste, aangezien ik niet de enige gebruiker zal zijn. Ik weet hoe het ontworpen is, voor de anderen moet alles zo vanzelfsprekend mogelijk zijn.
Maar ik wil je niet teveel storen, maar ik probeer te achterhalen hoe je dit opgebouwd hebt. Ik kan nergens iets van code vinden en van de combobox kan ik geen opties weergeven. Ik krijg hem niet geselecteerd. Zou je voor mij kort maar krachtig uit kunnen leggen hoe je dit gedaan hebt. Ik kreeg het namelijk ook niet met het voorbeeld voor elkaar. Waarschijnlijk mis ik ergens een kleinigheidje.

Plaatjes in de keuzelijst laat ik nog even open. Wie weet komt de ultieme slimmerik nog opdagen. Maar ik ga iig hiermee aan de slag.

nogmaals dank.

mvg

Eric Brok

Hoi Eric,

Ik heb een bestandje toegevoegd met de gehele uitleg (denk ik tenminste), anders nam het bijna de gehele site-pagina in beslag. :D

En he,..... jij ook bedankt. :D
Door jouw gevonden site heb ik er ook nog wat van opgestoken.

Succes.

Als er verder nog vragen zijn, verneem ik het wel.

Bijlagen

Bedankt voor de uitleg. Ik heb er nog wel even werk mee gehad, omdat ik met excel 2007 werk en vonden het bij microsoft nodig de hele lay-out om te gooien. Dus ik moest af en toe goed zoeken, omdat jouw verwijzingen niet overeenkwamen. Maar uiteindelijk heb ik het voor elkaar gekregen. Respect hoor dat jij alles begreep. Dit was naar mijn idee geen sinecure, maar misschien voor een echte kenner geen probleem.

Ik ga binnenkort dit gebruiken binnen mijn spreadsheet. De gekoppelde cel van de combobox geeft nu de geselecteerde naam weer. Als ik keuzelijsten oid toepas, dan zijn de waardes in de gekoppelde cel cijfers, waar wat handiger mee te spelen is in formules dan met tekst. Maar goed, daar moet wel wat op te vinden zijn.

Je hoort wel van me als ik er niet uitkom

Gr Eric

Ik wil graag hetzelfde doen in excel 2010 maar krijg het niet voor elkaar.
ik loop elke keer vast bij het hernoemen van de bitmapafbeelding naar =foto
excel geeft dan aan "dit is een ongeldige verwijzing.

Kan iemand mij uitleggen wat ik verkeerd doe?

Bedankt,

Groeten Marcel

@ericabt Onnodige quotes verwijderd. Wanneer je direct reageert op een reactie is het niet nodig om dat bericht te quoten. Onnodig quoten heet dat, hetgeen niet gewenst is.

Nu teruglezend en door een misbruikmelding. Deze topic is dusdanig gedateert dat deze met rust gelaten mag worden. Topic gaat op slot en wordt overgedragen aan de afdeling BNw(Betere Naslagwerken)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan