PC gecrasht, nieuwe windows XP eropgezet, hoe nu beeldscherm in te stellen?HELP

Status
Niet open voor verdere reacties.

fennik

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2008
Hallo,
Mijn pc kon heel windows niet meer opstarten, dus ik heb nieuwe windows xp eropgezet, dat is allemaal goed. Alleen nu kan mijn beeldscherm maar 16 kleuren en is het beeld groter dan het beeldscherm en dat soort dingen, ik heb er geen verstand van, dus kan iemand mij helpen???

Ik heb een dell dimension 2300, met een Dell beeldscherm.

Je zult je drivers moeten installeren. Kijk maar eens bij apparaatbeheer. Rechtermuis knop op deze computer, kiezen voor eigenschappen -> hardware -> apparaatbeheer. Elk vraagteken dat je daar ziet staat voor en missende driver. Zo me niet verbazen als je geluid ook niet werkt...

Als het goed is heb je bij de pc een cd met drivers gekregen.

Het is aan te raden te beginnen met de chipsetdrivers!

Ook zijn al je drivers te vinden op deze site: http://support.euro.dell.com/suppor...D=DIM_PNT_P4_2300&os=WW1&osl=du&catid=&impid=

Hierbij ben ik uitgegaan van de normale 2300. Mocht er nu toch nog een toevoeging zijn, dan kan je dat nog aanpassen.

Als het goed is heb je bij de pc een cd met drivers gekregen.

Die heb ik dus niet meer, kan ik die ergens krijgen?

Bij apparaatbeheer zie ik de volgende vraagtekens:
- Ethernet-controller
- Multimedia-audiocontroller
- Videocontroller

Ik kan inderdaad ook geen geluid afspelen of wat dan ook, ik heb net je bericht in die andere topic gelezen, laten we hier verdergaan, bedankt voor je hulp in ieder geval!!

Laatst bewerkt:
Al je drivers staan onder de link die ik gaf, mits (ja nog maar een keer) het hier gaat om een 2300 en niet om een 2300 c of iets in die geest. Dus geef daar even antwoord op.

En datzelfde geldt ook als je zelf onderdelen hebt ingebouwd. Je zult dan moeten vertellen welke dit exact zijn zodat we daar op een andere manier drivers voor kunnen zoeken.

Laatst bewerkt:
Het is een normale 2300, geen zelf-ingebouwde dingen ofzo, ben alleen alle cd-roms die ik erbij heb gekregen kwijt.

Mijn C schijf ziet er nu als volgt uit:

- Dell
- Documents and settings
- Program files
- Windows

Als je dan naar C->Dell->drivers->R41334 staat daar de chipset driver, en bij R46202 staat daar de geluidsdriver, alleen die kan die niet goed installeren, want dan krijg ik die melding.

Ik heb net trouwens de video driver geinstalleerd en mijn beeld is nu al stukken beter. Het vraagteken video-controller in apparaatbeheer is verdwenen!:D

Laatst bewerkt:
Het is een normale 2300, geen zelf-ingebouwde dingen ofzo, ben alleen alle cd-roms die ik erbij heb gekregen kwijt.

Mijn C schijf ziet er nu als volgt uit:

- Dell
- Documents and settings
- Program files
- Windows

Als je dan naar C->Dell->drivers->R41334 staat daar de chipset driver, en bij R46202 staat daar de geluidsdriver, alleen die kan die niet goed installeren, want dan krijg ik die melding.

Ik heb net trouwens de video driver geinstalleerd en mijn beeld is nu al stukken beter. Het vraagteken video-controller in apparaatbeheer is verdwenen!:D
Welke melding?

Kijk, dat is al mooi!

Maar inderdaad, welke melding krijg je exact?

Kijk anders even met PC wizard naar de juiste naam van je geluidskaart.

Ik krijg dan als die hem wilt installeren de melding: "Driver not found. Default selection will reboot your system and restart setup. Selection of option 'No' will abort installation." Dan kan ik alleen op OK klikken en verdwijnt het scherm.

Welke PC wizard bedoel je, waar kan ik dat vinden?

PC wizard zal je even moeten downloaden. hier: http://software.helpmij.nl/index.php?action=detail&id=137

Vage melding trouwens, je download een driver en krijgt als melding driver not found, hmm

Naja, probeer de driver eens te downloaden en zet em op je buroblad. Ga vervolgens weer naar apparaatbeheer en porbeer daar de driver eens handmatig op te laten zoeken.

PC wizard geinstalleerd.
Dit kan ik vinden over het geluid:

Audio Apparaat : 82801DB/DBL/DBM (ICH4/ICH4-L/ICH4-M) AC'97 Audio Controller

Ik ga nog even verder proberen!

Je moet beide drivers die genoemd zijn downloaden. eerst de chipsetdrivers instaleren, rebooten en dan pas de geluidskaartdrivers doen.

Ik snap het echt niet, ik heb de driver verwijderd, vervolgens opnieuw naar die site gegaan, naar de uitgebreide uitleg van stap voor stap hoe je hem moet installeren, ik heb hem op mijn bureaublad, dan ga ik naar start->uitvoeren->C:/dell/drivers/R46202/setup.exe
Dan kom ik bij de installatie van SoundMax:

"Welkom bij de Installshield wizard voor SoundMax. Hiermee installeert u SoundMax op uw computer. Klik volgende om door te gaan.

Dan klik ik uiteraard op volgende. En dan geeft ie de melding driver not found.
het is me echt een raadsel waarom...

Je moet beide drivers die genoemd zijn downloaden. eerst de chipsetdrivers instaleren, rebooten en dan pas de geluidskaartdrivers doen.

Welke beide drivers bedoel je nu?
En de chipsetdrivers zijn geinstalleerd, hoe reboot ik hem dan?ik heb hem al opnieuw opgestart.

Reboot en opnieuw opstarten zijn een en hetzelfde.

Welk moederboard heb je?

Bij de PC wizard staat het volgende:

Moederbord : Dell Computer Corp. 0G1548

Ik weet niet of dit volledig genoeg is, anders zou ik niet weten waar ik het kan vinden...
voel me nogal dom haha

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan