Printen via netwerk lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colombe

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Ik heb een klein netwerk, desktop (xp) via ethernet en notebook (vista) draadloos. Printer via usb aan desktop. HP5350 keurig geïnstalleerd, visadriver op notebook geïnstalleerd, testpagina geprint, alles lijkt te werken. Alleen ... printen vanuit een gewone applicatie lukt niet. Geen foutmelding, status is onbekend er gebeurt niets. Iemand een idee?
Oh ja, in het printer installatie window zie ik bij het betreffende icoontje dat er steeds een printopdracht in de wachtrij staat, maar dat zie ik niet staan in het kleine schermpje waar je opdrachten kan annuleren en zo.

Bedoel je de probleem oplossen functie uit de printer assistent? Dat heb ik nog niet gedaan, maar ik geloof niet dat daar netwerkproblemen mee kunnen worden opgelost. Vanuit de desktop is er geen enkel probleem met printen.

Printen via SHARE?

Misshien moet je even kijken bij de eigenschappen van de desbetreffende printer.
(zie bijlage)
> tabblad: Geavanceerd
> radio button: Altijd beschikbaar enabelen

Waarom heb je je printer aangesloten op je Desktop? Is het geen idee een router op je modem aan te sluiten en zodoende vie ethernet je printer aan te sturen?
Nu moet de desktop ten alle tijden aan staan wanneer je vanaf beneden op de bank iets uit wilt printen!
(de printer moet ook aanstaan, maar die trekt minder Kw/h dan een PC).

Hoop dat je hier iets aan hebt.

MVG

Bijlagen

• Eigenschappen_HP.jpg
    Eigenschappen_HP.jpg
    41,5 KB · Weergaven: 20
Alle instellingen stonden goed. Na een reboot begon de printer plotseling uit zich zelf te printen en is alles weer in orde. Wat er nu aan de hand was?

Ik heb een gecombineerde modem/router en ga eens kijken of de printer rechtstreeks is aan te sluiten. Lijkt me wèl zo makkelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan