• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een verwijzing in een link naar een ander bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Winterkoning

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2007
Hallo,

Hoe zet ik een verwijzing naar een cel zodat mijn verwijzing naar een bestand zich aanpast?

Ik wil deze verwijzing bijvoorbeeld

='G:\Feest\Wiekomener\[Week 43.xlsx]Els'!$EL$43

omzetten naar:

='G:\Feest\Wiekomener\[Week [een cel in dit blad).xlsx]Els'!$EL$43

waarbij "[een cel in dit blad)" dus de verwijzing bevat. In dit geval zijn dat weeknummers.

De bedoeling is dus een link te maken die ik kan doorvoeren waarbij de naam van de link bepaalt wordt door een cel in dezelfde sheet, die cel bepaalt dan welke werkmap gebruikt moet worden. Het bestand waarnaar verwezen wordt is normaal gesproken niet geopend.

Laatst bewerkt:
Code:
='G:\Feest\Wiekomener\[Week & " " & $A$1.xlsx]Els'!$EL$43
Mvg

Rudi

Hallo Rudi,

Bedankt maar deze oplossing werkt bij mij helaas niet.

Ten eerste werkt de formule niet, hij geeft een REF# fout. Als ik een directe link maak door de cel aan te klikken wanneer ik beide bestanden op heb (dus zonder de cel verwijzing in de link) werkt hij wel goed dus er zit ergens iets fout in de verwijzing naar de bestandsnaam.

Doe ik het goed als ik er vanuit ga dat jouw formule als volgt werkt?

='G:\Feest\Wiekomener\[Week & " " & $A$1.xlsx]Els'!$EL$43

In mijn eerste werkmap plaats ik deze link naar een tweede bestand.

Het eerste bestand zoekt in de directory G:\Feest\Wiekomener\ naar het tweede bestand met de naam Week(spatie)(waarde in cel in eerste bestand op A1). Dan kijkt het op het tabblad Els op positie EL43.
Moet er misschien nog een tabblad aangegeven worden waar de A1 vandaan gehaald wordt?

Ten tweede is de $A$1 in de link naar het bestand niet doorvoerbaar (ook niet als ik de directe verwijzing van de $-en weghaal).

Laatst bewerkt:
Ik ben nog steeds aan het modderen. De link naar de betreffende cel in het eerste bestand werkt wel als ik er een dubbele apostrofe voor zet en de zaken wat aanpas.

Zo dus:
="G:\Feest\Wiekomener\[Week"&$A$1".xlsx]Els'!$EL$43

Helaas werkt dan de link dan niet meer.

Deze persoon heeft volgens mij de uitleg gegeven maar ook met die opgave kom ik er niet uit omdat de formule een fout geeft op de apostrofe bij de verwijzing naar het blad.
http://www.excelforum.com/excel-general/640322-data-from-different-files-into-one-worksheet.html

Als niemand me de oplossing kan geven zou iemand me dan kunnen verwijzen naar waar ik de oplossing zou moeten zoeken? Ik bedoel, ik weet ook niet hoe ik dit probleem nou zou moeten benoemen. Een site of een naam voor dergelijk tekengebruik in verwijzingen zou ook een goede hulp zijn.

Bedankt!

groet,

Winterkoning

Laatst bewerkt:
=" 'G:\Feest\Wiekomener\[Week" & $A$1 & ".xlsx]Els'!$EL$43"

=" 'G:\Feest\Wiekomener\[Week" & $A$1 & ".xlsx]Els'!$EL$43"

Deze is doorvoerbaar maar als ik deze formule gebruik dan geeft hij hem voluit weer als tekst en niet als de waarde van de verwijzing.

Hoe kan ik de waarde van die verwijzing verkrijgen?

Laatst bewerkt:
Als iemand het laatste aanzetje zou willen geven zou ik heel goed geholpen zijn! Alvast bedankt.

groet Winterkoning

Er moet een INDIRECT functie rond de string gezet worden.

Ook dat heb ik geprobeerd maar tevergeefs. Ik zal een bronbestand toevoegen om te laten zien wat ik bedoel. Let op want ik heb er een 2003 van gemaakt maar het origineel en het externe bestand zijn 2007.

groet

Bijlagen

Code:
='H:\[Map & INDIRECT(C1)]Blad1'!$A$1
Zo werkt hij bij mij wel, maar doorvoeren lukt niet

Mvg

Rudi

Code:
='H:\[Map & INDIRECT(C1)]Blad1'!$A$1
Zo werkt hij bij mij wel, maar doorvoeren lukt niet

Mvg

Rudi

Beste Rudi,

Ook die krijg ik helaas niet werkend bij mij. Hij geeft een foutmelding waarna ik zelf alsnog het bestand moet selecteren. Daarna werkt hij wel. Ik heb diezelfde verwijzing dan uiteraard ook zonder de formule en INDIRECT geprobeerd en toen werkte die wel.

De PULL functie uit Wigi's link (de 3e optie) heeft me uit de brand geholpen. Het enige vervelende eraan is dat ik die module niet in PERSONAL of MYWORKBOOK kan opslaan zodat ik hem bij het openen van een nieuwe werkmap gelijk heb. Ik moet hem steeds handmatig in de module invoeren. Als iemand daar nog een oplossing voor weet...

Bedankt!

Ik worstel nog steeds met hetzelfde probleem;
Zie mijn vraag: variabele in celverwijzing

Zou je mij je uiteindelijke oplossing kunnen laten weten ?

alvast bedankt.

Rob

Ik worstel nog steeds met hetzelfde probleem;
Zie mijn vraag: variabele in celverwijzing

Zou je mij je uiteindelijke oplossing kunnen laten weten ?

alvast bedankt.

Rob

Hallo Rob,

Maar natuurlijk.

Ik heb gekozen voor oplossing drie in uit de link:

Use Harlan Grove's PULL function:
The function creates separate Excel application instances to "pull" data from closed workbooks.
This function is more robust, can deal with non-database like layouts and can also deal with cell ranges.
Example usage:
=VLOOKUP("search_text",PULL("'C:temp[book1.xls]sheet!'A1:B20"),2,0)

Als je in de verwijzing een variabele wil zetten die in het bestand staat waar de verwijzing in staat dan kan dat gewoon met INDIRECT.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan