• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werkblad met groepen beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

cornelus

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2008
Als ik een werkblad met in de kantlijn groepen beveilig kan ik daarna de groepen niet meer openen. Wat moet ik doen om het werkblad beveiligd te krijgen zodat ik de groepen kan openen en sluiten?

Cornelus, Als je je werkblad gaat beveiligen zie je een hele lijst met niet aangevinkte items. Ik gok dat het openen en sluiten van groepen iets te maken heeft met de opmaak van de sheet. Dus je moet 'ns experimenteren met het aan en uitzetten van deze opties. Waarschijnlijk tref je dan vanzelf de goede. Let wel op! Het kan natuurlijk óók ongewenste zaken vrijgeven!!!

Groet, Leo

Cornelus, Als je je werkblad gaat beveiligen zie je een hele lijst met niet aangevinkte items. Ik gok dat het openen en sluiten van groepen iets te maken heeft met de opmaak van de sheet. Dus je moet 'ns experimenteren met het aan en uitzetten van deze opties. Waarschijnlijk tref je dan vanzelf de goede. Let wel op! Het kan natuurlijk óók ongewenste zaken vrijgeven!!!

Groet, Leo

Beste Leo,

Hartstikke bedankt voor je tip. Ik heb alles geprobeerd maar helaas. Misschien heb je nog meer suggesties.

Groet Cornelus.

Laatst bewerkt:
cornelus,

Heb je hier wat aan?

Code:
Public Sub UnprotectGroupedSheets()					
      ScreenUpdating = False					
        Const csPASSWD As String = "drowssap"  ' Het password					
        Dim mySheets As Sheets					
        Dim actSheet As Worksheet					
        Dim wkSht As Worksheet					
        Set actSheet = ActiveSheet					
        Sheets.Select  ' Selecteer alle bladen					
        Set mySheets = ActiveWindow.SelectedSheets					
        actSheet.Select					
        For Each wkSht In mySheets					
            wkSht.Protect Unpassword:=csPASSWD					
        Next wkSht					
        actSheet.Select					
    ScreenUpdating = True	' mySheets.Select False		
    End Sub

Beste Wim,

Bedankt voor je advies met toegevoegde formule. Helaas weet ik te weinig van excel om de formule op de juiste plaats in mijn bestand te krijgen. Daarom voeg ik een test bestandje mee en wil je vragen de formule hierin te plaatsen.
Bij voorbaat erg bedankt.

Groet Cornelus.

Beste Wim,

Als nieuwe bezoeker van de site is het me niet gelukt om een test bestand bij te sluiten. Daarom probeer ik het nogmaals.

Groet, Cornelus

Bijlagen

Wim,

Geweldig. Kun je me vertellen hoe je dat gedaan hebt en waar je dan op moet letten?

Bedankt,
Cornelus

Beste Wim,

Meerdere keren heb ik getracht de formule in een ander gelijk test bestand te kopieren helaas lukt het me niet. Wat kan ik fout gedaan hebben?

cornelus,

Meerdere keren heb ik getracht de formule in een ander gelijk test bestand te kopieren helaas lukt het me niet. Wat kan ik fout gedaan hebben?

Heb je de code die in This WorkBook staat, ook in het gelijk test bestand in This WorkBook geplaatst?
Zo ja dan zou ik het ook niet weten.

Excel bestand openen
ALT+F11
Daar zie je aan de linkerkant: This Workbook staan
Dubbel klik hierop
Dan copy+paste van de code

Beste Wim,

Sorry voor mijn late reactie. Ik heb diverse malen getracht je formule in het bestand te plaatsen maar om onduidelijke reden kan ik de groepen niet in of uitrollen.
Zou het een optie zijn het bestand naar je te mailen?

Met vriendelijke groet,
Cornelus

Cornelus, zet volgende code in ThisWorkbook en pas eventueel de naam v/h blad aan. Sla op, sluit af en heropen

Code:
Private Sub Workbook_Open()
  With Sheets("Blad1")
    .Protect Password:="Secret", UserInterfaceOnly:=True
    .EnableOutlining = True
  End With
End Sub

Mvg

Rudi

Beste Wim en Rudi,

Ik heb alle formules meerdere malen op verschillende manieren in het destand geplaatst helaas nog steeds zonder succes.
Wat kan ik fout gedaan hebben?

Met vriendelijke groet,
Cornelus

Waar plaats je de code?

Je moet dit wel in de VBE (Visual Basic Editor) plaatsen in This workbook.

Open het bestand.
Druk op ALT+F11
Dan opent de VBE.
Aan de linkerkant zie je dan:

sheet 1
sheet 2
sheet 3
This Workbook
Dubbel klik hierop, en aan de rechterkant opent een blanco scherm.
Hierin plak je de kode.

ThisWorkbook vind je via:
- Extra - Macro - Visual Basic Editor
- Beeld - Projectverkenner.

ThisWorkbook staat links in het rijtje.

Stuur anders inderdaad het bestandje zonder gevoelige informatie op.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste experts,

Hierbij stuur ik het bestand mee. Het koste wat tijd om de grootte van het bestand zo aan te passen dat ik het mee kon sturen. Volgens mij heb ik de formule in VBE juist gekopieerd.
Bij voorbaat dank voor jullie inspanning

Groeten,
Cornelus

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan