Opstarten gaat niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

the_gamer_91

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2006
Hoi ik heb een probleem.

Als ik mijn pc opzet dan doet hij alles goed tot hij aan het zwarte scherm komt met het blauwe balkje. Daar blijft hij steken en doet niets meer.
Wat moet ik nu doen? Ik ben ten einde raad.

alvast bedankt.

Wat zie je dan? Blijft die steken bij het laad scherm, met het blauwe balkje, of daarna? Ook geen foutmelding ofzo? Wat je kan proberen is opstarten in veilige modus ( F8 ingedrukt houden ). Je kan dan met systeemherstel je computer een dag ( of meerdere dagen ) terugzetten. Als het dan nog niet over is, kan je de Windows XP installatie CD erin doen, en vanaf de CD opstarten. Druk daarna op R en type: CHKDSK /R. Windows zal nu controleren op fouten en deze eventueel herstellen. Laat het maar even weten!

Miquell :thumb:

voor de volledigheid ff

Opstarten van de XP-SP2/3 CD, kiezen voor R(epareren), de herstelconsole gebruiken (http://support.microsoft.com/kb/307654/nl , scroll naar: de herstelconsole gebruiken).

Trommel achter de prompt: chkdsk /r en klik op enter.

Als dit proces klaar is trommel je: fixboot weer: enter.

Dan: exit

Wat zie je dan? Blijft die steken bij het laad scherm, met het blauwe balkje, of daarna? Ook geen foutmelding ofzo? Wat je kan proberen is opstarten in veilige modus ( F8 ingedrukt houden ). Je kan dan met systeemherstel je computer een dag ( of meerdere dagen ) terugzetten. Als het dan nog niet over is, kan je de Windows XP installatie CD erin doen, en vanaf de CD opstarten. Druk daarna op R en type: CHKDSK /R. Windows zal nu controleren op fouten en deze eventueel herstellen. Laat het maar even weten!

Miquell :thumb:

Helaas ik heb alles geprobeert maar het opstarten van de cd en de chkdsk werkt ook niet.
ik heb ook de fixboot gedaan en die heeft ook niets geholpen.
De computer blijft steken bij het blauwe balkje. Het scherm komt erop met het blauwe balkje en het balkje blijft ook lopen maar meer dan dat gebeurt er niet.

alvast bedankt.

heb je in de bios de opstartvolgorde aangepast en dus vanaf de cd opgestart?

je krijgt dus ook de mogelijkheid tot R

voor de volledigheid ff

Opstarten van de XP-SP2/3 CD, kiezen voor R(epareren), de herstelconsole gebruiken (http://support.microsoft.com/kb/307654/nl , scroll naar: de herstelconsole gebruiken).

Trommel achter de prompt: chkdsk /r en klik op enter.

Als dit proces klaar is trommel je: fixboot weer: enter.

Dan: exit

Heb ik alletwee gedaan, maar het blijft nog altijd steken op het scherm.

bedankt.

heb je in de bios de opstartvolgorde aangepast en dus vanaf de cd opgestart?

je krijgt dus ook de mogelijkheid tot R

Ik heb de cd opgestart en R gedrukt zodat ik in het restorevenster kom

daarna heb ik de chkdsk /r gedaan
Hij zei na afloop dat er fouten aanwezig waren

daarna heb ik om te controlleren ook nog eens HELP gedrukt en dan zag ik FIXBOOT staan dus heb ik dat ook eens gedaan en dan EXIT en dan nog eens geprobeerd

maar helaas doet hij het nog steeds.

bedankt

Hoi,

Had je al wel de veilige modus geprobeerd? zoals eerder vermeld?

Wat je dan kunt doen is via de ubuntu live cd in je hdd te komen on vervolgens je gegevens veilig en daarna windows opnieuw te installeren.

link voor linux ubuntu live cd: https://help.ubuntu.com/community/LiveCD

Download de ubuntu 7.10 of 8.10 en brand de iso met nero of isopower op cd/dvd. Start hiermee op en stel je gegevens veilig.

Als alle foto's, documenten, mail,favorieten en dergelijke veilig zijn opgeslagen op usbstick kun je windows herinstalleren. Als je drivers kunt veilig stellen doe dit dan ook. Deze zul je nodig hebben na de installatie van windows xp. Tenzei je een cd hebt van alle drivers ed.

succes.;)

Wat je dan kunt doen is via de ubuntu live cd in je hdd te komen on vervolgens je gegevens veilig en daarna windows opnieuw te installeren.

link voor linux ubuntu live cd: https://help.ubuntu.com/community/LiveCD

Download de ubuntu 7.10 of 8.10 en brand de iso met nero of isopower op cd/dvd. Start hiermee op en stel je gegevens veilig.

Als alle foto's, documenten, mail,favorieten en dergelijke veilig zijn opgeslagen op usbstick kun je windows herinstalleren. Als je drivers kunt veilig stellen doe dit dan ook. Deze zul je nodig hebben na de installatie van windows xp. Tenzei je een cd hebt van alle drivers ed.

succes.;)

dankjewel maar ik heb het al opgelost. Wel goed dat ik dit weet want ik heb hier wel een cd van Ubuntu en Mandriva liggen. Als ik dit nog eens voor heb probeer ik dat eens.
Ik heb het raargenoeg opgelost met mijn recovery cd van men pc.
Maar daar staat vista op en ik gebruik nu momenteel xp.
Ik heb de opstartbestanden zo hersteld (dus de bestanden van vista)
en nu gaat hij trg :confused: raar mja.

Zeker Bedankt.

Hmm, oke:D
Belangrijkse is dat alles het weer doet toch:p

Succes verder..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan