Status
Niet open voor verdere reacties.

softwareboy

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2008
Dag beste mensen,

Ik zou graag zelf een e-mailprogramma maken, maar ik weet er niet juist hoe aan beginnen. Daarom vraag ik aan jullie wat tips en info hoe dat ook juist in zijn werk gaat. Heb al wat info gezocht op internet maar heb nog niet alles.

Bedankt voor jullie tijd en tips.

MvG Softwareboy

Dag beste mensen,

Ik zou graag zelf een e-mailprogramma maken, maar ik weet er niet juist hoe aan beginnen. Daarom vraag ik aan jullie wat tips en info hoe dat ook juist in zijn werk gaat. Heb al wat info gezocht op internet maar heb nog niet alles.

Bedankt voor jullie tijd en tips.

MvG Softwareboy

Ik zelf zou eerst persoonlijk willen weten, hoe een email programma in elkaar steek en werkt!

Aan de hand daarvan, zou ik dan stap voor stap, alles gaan programmeren..
Kijk een beetje het voorbeeld af van andere email programma's of misschien kan je wel ergens een source/code van internet halen, van een email programma..

Het is eigenlijk gewoon een Richtextbox waarbij je de text kan opmaken etc. Alleen het versturen zal denk ik een probleem zijn! Ik heb het zelf nog nooit voor elkaar gekregen:confused:

bedankt

bedankt voor de informatie. Zal inderdaad even kijken hoe een email programma werkt. Als iemand anders nog wat tips heeft: ze zijn welkom. Want hoe verbind je je met de server van bv hotmail?

bedankt voor de informatie. Zal inderdaad even kijken hoe een email programma werkt. Als iemand anders nog wat tips heeft: ze zijn welkom. Want hoe verbind je je met de server van bv hotmail?

Denk dat je eerst moet controleren of er een internet verbinding tot stand is gekomen.
Alle belangrijke gegevens vooraf laden en dan wat dingen overnemen van zegmaar outlook!

Ik heb wel een sample voor een mail programma op me computer staan waar zo'n 9 fouten in zitten!? Ik weet niet wat je eraan kan doen maar ik kan hem wel sturen!

Ik heb ook ooit een werkende email client gemaakt:

simpele_email_client.jpg

Het is vrij basic, het programma checked alleen niet of er een internet verbinding aanwezig is enzo, alleen de basis functies zijn aanwezig waaronder de mogelijkheid om bijlagen te versturen.

Wanneer je veel of een grote bijlage verstuurd, zal het niet lijken alsof het programma vastloopt omdat ik gebruik heb gemaakt van Threading.

Laat maar weten of je geintereseert bent, dan zal ik het naar je toe sturen. :)

Het is gemaakt met Visual Studio 2008 voor Visual Basic .NET onder de .NET Framework 2.0.

Laatst bewerkt:
Zie bijgaand bestand om een email te versturen vanuit vb6
Groeten, Gerrit

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ja je mag het gerust eens opsturen mijn e-mail is: rutgerbenoot@hotmail.com
Zou je de code ook appart kunnen opsturen dan kan ik het inbouwen in een programma dat ik aan het maken ben met verschillende programma's in een. Als ik klaar ben zal ik mss een tutorial maken hoe je het zelf kan doen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan