Bottleneck

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroenmeertens

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2008
Beste,

ik heb hier een computer thuis en hij werkt prima voor alle spellen tot nu toe. ik heb laats een nieuw scherm gekocht, 22 " en far cry 2. nu wil ik far cry 2 draaien op 1680 x 1050 en alles op high maar dan heb ik veel te lage fps om goed te gamen. weet iemand miss wat mijn bottleneck is? mijn systeem is

amd athlon 5600+ (2.9 Ghz)
nvidia 8800 gs alpha dog (geclockte versie dus)
2 Gb ram
windows exp
320 Gb harde schijf
msi k9agm3 (moederbord)

ook de koeling is perfect want de temperatuur is na een hele dag gamen nog steeds maar 35 graden.

wie kan mij helpen.

Jeroen.

Laatst bewerkt:
videokaart.
die heb ik ook:)

hoge resoluties vragen veel videogeheugen de 8800gs heeft maar 385mb geheugen dat is bottleneck 1, en ook is hij veel te laag geklockt onder een te lage bandbreedte

lagere resoluties zal hij wel goed doen, maar wil je echt goed gamen koop dan een HD4870

Laatst bewerkt door een moderator:
wel, het zou kunnen. mijn broer d8 er eerder aan dat het de proccesor was. maar is er iets aan de videokaart te doen? dat hij de hoge resoltutie wel aan kan?

maar dan is er nog iets. als ik de resolutie verlaag, dan kan ik hem wel op high draaien maar nog niet op ultra high, waar zou dat aan liggen?

neen de processor is uitstekend,

er is niets aan te doen behalve vervangen.
je kan nog de rest alles op laag zetten en alleen de resolutie hoog zetten.
maar dat ziet er ook niet uit.

ook aan de videokaart,
het spel far cry 2 is net 2 maanden oud.
die videokaart van je bestaat al 2 jaar.
misschien begrijp je nu een beetje wat ik bedoel

ik snap wat je bedoelt jah, het is alleen jammer dat een video kaart van 2 jaar oud de spellen die nu uitkomen niet eens meer (op de grote resolutie) op medium kan draaien. en op low draaien is echt geen optie. ik denk dat ik dan inderdaad maar eens moet gaan kijken voor een nieuwe videokaart en miss een processor.

als je werkt met zware processen dan moet je de processor aanpakken.

bij games echter is de videokaart de factor die bepaalt hoe goed jij kan gamen.

neen de processor is uitstekend,

er is niets aan te doen behalve vervangen.
je kan nog de rest alles op laag zetten en alleen de resolutie hoog zetten.
maar dat ziet er ook niet uit.

Je vergeet iets ... :rolleyes:

maar dan is er nog iets. als ik de resolutie verlaag, dan kan ik hem wel op high draaien maar nog niet op ultra high, waar zou dat aan liggen?

Dat komt omdat je Windows xp draait. Verder niet ernstig's hoor maar omdat Vista Dx10 gebruikt en XP Dx9.. Dus mocht je vista installeren (wat ik niet zou doen om te gamen) dan zou het wel kunnen. Maar dat hangt weer van je pc af want je videokaart moet dx10 kunnen ondersteunen ( Doen de meest nieuwe wel )

alles is wel aardig in verhouding.

Wil je echt beter kunnen gamen, dan moet je aan een HD4870, GTX260 denken, maar die hebben ook weer een betere processor nodig. Moeilijk moeilijk dus.

alles is wel aardig in verhouding.

Wil je echt beter kunnen gamen, dan moet je aan een HD4870, GTX260 denken, maar die hebben ook weer een betere processor nodig. Moeilijk moeilijk dus.

dat vraag ik me af van die processor, maar goed als je toch geld over hebt.

wat ik vergeten bne is waarschijnlijk overclocken, maar van een 8800GS maak je niet opeens een 9800GT, dus overclocken is geen optie,

ik heb nog wat gegoogled en heb nog een paar dingen gevonden. dit zijn opties die ik kan doen

1) 4870 van 1 gb kopen (liever niet want is nogal duur)
2) een nieuw moederbord en 8800 gs kopen (tweedehands) en die sli verbinden

1) wat raden jullie mij aan?
2) werkt sli goed?
3)werkt sli goed met amd?

ik heb nog wat gegoogled en heb nog een paar dingen gevonden. dit zijn opties die ik kan doen

1) 4870 van 1 gb kopen (liever niet want is nogal duur)
2) een nieuw moederbord en 8800 gs kopen (tweedehands) en die sli verbinden

1) wat raden jullie mij aan?
2) werkt sli goed?
3)werkt sli goed met amd?

4870 is een snelle dure oplossing,

die SLI lijkt mij ook wel een goede optie, maar uiteidnelijk ben je toch nog wel 160 euro inc mobo en grafische kaart kwijt.
ik weet alleen niet of dat sneller is als 1 4870 ik ga er vanuit van wel.

maar zoals ik al vroeg, werkt sli goed met amd en werkt het normaal ook goed? een vriend van me heeft sli en zijn games crashen soms en niet alle games ondersteunen sli

4870 is een snelle dure oplossing,

die SLI lijkt mij ook wel een goede optie, maar uiteidnelijk ben je toch nog wel 160 euro inc mobo en grafische kaart kwijt.
ik weet alleen niet of dat sneller is als 1 4870 ik ga er vanuit van wel.

Ik denk het tegenovergestelde van jou :)

SLI levert maar ongv 10% snelheid op. Dus zou je eigenlijk beter een mobo kunnen nemen met een Crossfire(x) ondersteuning en dan eerst met 1x een 4870 en het aantal later nog opbouwen.

tja met elke videokaart kan je game crashen of je nu sli hebt of niet.

en zolang er amd moederborden zijn met sli kan het normaal.

Gemiddeld gezien kan hij best gelijk hebben.
Er zijn spellen die flink winst hebben bij 2 videokaarten. Maar andere ondersteunen het helemaal niet. En dan zie je soms zelfs een verslechtering. Dat begrijp ik overigens zelf niet, laatstaan dat ik het kan uitleggen.

http://www.tomshardware.com/charts/...=on&prod[2114]=on&prod[2080]=on&prod[2081]=on

Kijk zelf maar. 8800GTS zal niet zo heel veel verschillen met een 8800gs, schat ik zo in.

dus jij zou me aanraden de hd 4870 van 1 Gb te kopen? in plaats van de 8800 gs in sli te zetten?

Ik zou je zeker SLI willen afraden.
Koop liever 1 snelle kaart.

Maar ja, ik vraag me nog steeds af of jouw processor met een HD4870 optimaal gaat werken.
(maar je kan natuurlijk altijd later nog de processor ook nog upgraden)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan