Start menu en achtergrond voor domeingebruikers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robin2007

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2007
Hallo,

ik heb een Windows 2003 enterprise server met sp2.
Ik heb er Active Directory en Dns op geinstalleerd.
in AD heb ik een paar gebruikers gemaakt die in kunnen loggen op de clients die ik heb.

Alleen nu wil ik graag dat al die gebruikers hetzelfde start menu en achtergrond krijgen.

nu is mijn vraag hoe moet ik dit doen???

alvast bedankt.

Groet, Robin:thumb:

ik ben ook opzoek naar het zelfde als robin2007,
alleen wil ik zomaken dat elke gebruiker
een andere bereaublad achtergrond kan hebben
verder wil ik ook dat van het start menu weten,
en als iemand me even kan vertellen hoeje hebt maakt dat je op elke client de zelfde bereablad items kan krijgen zouw dat erg van pas komen.

Een goed boek over W2003 lezen zou wonderen doen bij jullie beiden... :shocked:

Maar goed, m.b.t. Start Menu: Een share maken, daarin een map Programs (voor UK-clients) en een map Programma's (voor NL-clients), in die Programs en Programma's map de programmagroepen en snelkoppelingen kopieren, en dan het startmenu van de gebruikers via Group Policy omleiden naar die map:
User configuration -> Windows Settings -> Folder Redirection -> Start Menu -> [Redirect everyone's folder to the same location, en die laten verwijzen naar bovengenoemde share, dus niet naar die Programs/Programma's submap onder die share].

Zet ook een hoop extra zaken uit in User configuration -> Administrative Templates -> Start Menu and Taskbar, zodat er niet het 'gewone' Start Menu wordt samengevoegd met het bovengenoemde ingestelde Start Menu.

Bureaublad: Werkt op dezelfde manier als boven, alleen geen submap aanmaken, en de snelkoppelingen direct op de share zetten.
User configuration -> Windows Settings -> Folder Redirection -> Desktop -> [Redirect everyone's folder to the same location, en die laten verwijzen naar bovengenoemde Bureaublad-share].

Verder aanpassen in User configuration -> Administrative Templates -> Desktop en ook in Desktop -> Active Desktop

Vaste achtergrond op Bureaublad heb ik even niet in beeld, en hoop dat iemand anders daarop reageert.

Hiermee kun je voorlopig vooruit.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Een goed boek over W2003 lezen zou wonderen doen bij jullie beiden... :shocked:

Maar goed, m.b.t. Start Menu: Een share maken, daarin een map Programs (voor UK-clients) en een map Programma's (voor NL-clients), in die Programs en Programma's map de programmagroepen en snelkoppelingen kopieren, en dan het startmenu van de gebruikers via Group Policy omleiden naar die map:
User configuration -> Windows Settings -> Folder Redirection -> Start Menu -> [Redirect everyone's folder to the same location, en die laten verwijzen naar bovengenoemde share, dus niet naar die Programs/Programma's submap onder die share].

Zet ook een hoop extra zaken uit in User configuration -> Administrative Templates -> Start Menu and Taskbar, zodat er niet het 'gewone' Start Menu wordt samengevoegd met het bovengenoemde ingestelde Start Menu.

Bureaublad: Werkt op dezelfde manier als boven, alleen geen submap aanmaken, en de snelkoppelingen direct op de share zetten.
User configuration -> Windows Settings -> Folder Redirection -> Desktop -> [Redirect everyone's folder to the same location, en die laten verwijzen naar bovengenoemde Bureaublad-share].

Verder aanpassen in User configuration -> Administrative Templates -> Desktop en ook in Desktop -> Active Desktop

Vaste achtergrond op Bureaublad heb ik even niet in beeld, en hoop dat iemand anders daarop reageert.

Hiermee kun je voorlopig vooruit.

Tijs.

Bedankt,

ik denk dat ik hier wel verder mee kom.

Heel erg bedankt en alvast prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar

Gr Robin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan