5.1 set Logitech G51 werkt niet goed?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DoRcO

Verenigingslid
Lid geworden
21 aug 2007
Hallo, ik heb een aantal weken geleden een nieuwe geluidskaart gekocht (http://www.alternate.nl/html/produc...um/-1072573/?tn=HARDWARE&l1=Geluid&l2=Kaarten)

dus support voor ik dacht 7.1 (maar ik gebruik 5.1)

ik had Logitech X-230 (2.1) set, en heb gisteren nieuwe set gekocht,
Logitech SSSS G51 ( http://www.alternate.nl/html/produc...S/-1065487/?tn=HARDWARE&l1=Geluid&l2=Speakers )
ik heb de software van de Geluidskaart geinstaleert, en heb geen software bij de speaker set gekregen...

nu doet mijn mid speaker het "niet" (hij doet het wel, maar met een geluids test komt het geluid van de mid Speaker uit de linker boks.

als ik kies voor Auto Detectie, dan kies het programma voor 7.1 (i.p.v) 5.1
nu heb ik een DTS album op mijn pc (sound card ondersteund DTS)
en nu komt de stem heel slecht en misvormd uit de mid speaker, echter kies ik weer in de software van de sound card voor 7.1, dan word het "beter" (nog niet goed genoeg)

alle speakers zitten aangesloten op de subwoofer.

als je bij deze test op de surround (achter) speakers klikt, (of op de mid speaker) dan hoor ik geen geluid, alleen uit de rechter en linker speaker

Laatst bewerkt:
Zie hier niet welke software je gebruikt en hoe de instellingen van je audio in Windows zijn.
Je moet in ieder eerst zeker zijn dat je alles goed hebt aangesloten.

ik zal morgen foto's uploaden, volgens mij is alles aangesloten, ik maak nu gebruik van de bij geleverde Creative Software..

ja, sorry hier zijn ze..

DSC00533.JPG

DSC00534.JPG

DSC00536.JPG

DSC00537.JPG

DSC00538.JPG

DSC00539.JPG

DSC00540.JPG

Weet niet of het vereist is, maar heb je al geprobeerd je onboard kaart uit te zetten in de bios?
Weet niet of dit automatisch al gaat, maar goed.
Je kunt bij apparatenbeheer kijken of de geluidskaart goed werkt.

Niet gewerkt
heb ik de goede hier uitgeschakelt?

naamloosix7.png

Op internet vind ik er niet veel over, maar ik ben een aantal keer hetzelfde probleem als jou tegengekomen. Hieronder staat een oplossing, maar ik snap het niet helemaal, dus ik zet het maar gewoon eer en hopelijk kun jij er wat mee.

Well.. this is embarrasing, apparently the matrix-mode on the console for the speakers was to create 3d audio from a 2channel sound, which means that if I turned it off, and then turned on stereo surround in the volume panel.. it worked :D (it was turned to Stereo Xpand before, and I tested it with surround while having the matrix-mode on) I'm so ashamed.

Je hebt de goede uitgeschakeld inderdaad. Als bovenstaande niet werkt (wat hij ook bedoeld:P Hij heeft dezelfde set als jij, inclusief geluidskaart) dan:

-klik je met de rechtermuisknop op het Realtek / Creative / Windows luidspreker icoontje en klik dan op afspeelapparaten. Er kunnen meerdere in beeld komen te staan. Je kunt er een paar uitzetten en weer aandoen en verschillende combi's proberen. Dit kan geen kwaad. Het is de bedoeling dat diegene van Creative gebruikt gaat worden en dat deze wordt ingesteld.
- en je kunt op elk apparaat klikken met de rechtermuisknop en dan klikken op luidsprekers configureren. Daar valt ook het één en ander in te stellen.

Laatst bewerkt:
hij werkt ;) had te maken met de matrix
om DTS geluid te krijgen moet matrix mode UIT.

het werkt weer bedankt allemaal :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan