• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Prijslijst met aanvinkoptie en optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

steelfish

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2008
Graag wat hulp als iemand er tijd voor heeft, ik zit al een uur te dubben en gaat mij denk ik niet lukken voor een exel kenner zal het 5 minuten zijn wellicht.

Ik heb een prijslijst met 3 kolommen nl product prijs en aanvinkkolom
Ik krijg wel voor elkaar dat als je een prijs invult in de aanvinkkolom er onderaan een optelling plaatsvind maar graag zou ik het voor elkaar krijgen als er een vinkje word gezet door mijn klanten het ook gebeurd.
Dit zou wat eleganter werken
Als ik het dan ook nog webbased krijg in mijn webpagina html zou het helemaal goed zijn

Alvast bedankt

Even in het forum, srry voor een paar emails naar

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
Steelfish,
In welke kolom moet er aangevinkt worden en met welk karakter ?
Gr. Ton

aanvinken in 3e kolom

aanvinken in 3e kolom naast de prijs
karakter graag een bolletje of mooi "v"tje exelblad moet ik later als html op mijn website krijgen.

Net niet helemaal

HSV

mmmm dank voor je input,
Ik ben denk ik te lang bezig met sloepen bouwen en te weinig met de pc maar ik krijg het niet voorelkaar om bijvoorbeeld aan te vinken als ik met cursor er op klik selecteer ik het blok met vinkje en wel/niet (een vinkje is overigens voldoende, maar ik krijg tekst niet weg)

Als ik opsla als html document (zodat ik het kan inpassen in mijn website (met frontpage gemaakt)) dan zit de door jou aangemaakte kolom niet meer goed op zijn plaats.

(is het anders een idee om het vink blokje in dezelfde kolom te plaatsen als de prijs??)

OUR PLANET IS A BIG BLUE LIFEBOAT

Laatst bewerkt:
Hoi,

Om de tekst te veranderen:
Ga naar Menu Beeld>werkbalken>werkset besturingselementen.
klik op driehoek/liniaal/potlood, en ga naar de betreffende cel.
klik op symbool "Eigenschappen".
nu komt er een venstertje, en verander achter "Caption" de tekst.
dan afsluiten met het kruisje, en vervolgens weer op driehoek/potlood/liniaal te klikken.

Om het aan een cel te koppelen:
principe is zelfde, alleen achter "Linkedcell" staat bv. nu D18, en kun je veranderen naar wens.

Succes.

HSV

Oke bedankt ik ga even aan de slag

Is het een idee om van de prijskolom meteen een gekombineerde kolom te maken met prijs en dan vinkje erachter ?? is wellicht makkelijker om dan ook op te tellen en door mijzelf aan te passen??

:confused:

gr John

Laatst bewerkt:
Aangepast maar nog niet werkend

Bedankt tot zover ik kan tekst aanpassen zodat vinkje naast de prijs komt te staan in 1 kolom. Ik heb er 3 aangepast in dit voorbeeld.
Als kolom C goed werkt kan kolom B gewoon vervallen maar pas als ik alle prijzen in de kolom met vinkoptie heb overgenomen).

ik kan echter nog steeds niet gewoon een vinkje zetten met mijn muis, ik krijg dan meteen een selectievak met 6 rondjes zoals met bewerken.
Ik kan dus ook nog niet controleren of alles netjes optelt onderaan de kolom

zucht ik wacht op een pc met een kaboutertje erin die alles kan, ik zal Bill eens mailen>>>..;)

Bedankt tot zover ik kan tekst aanpassen zodat vinkje naast de prijs komt te staan in 1 kolom. Ik heb er 3 aangepast in dit voorbeeld.
Als kolom C goed werkt kan kolom B gewoon vervallen maar pas als ik alle prijzen in de kolom met vinkoptie heb overgenomen).

ik kan echter nog steeds niet gewoon een vinkje zetten met mijn muis, ik krijg dan meteen een selectievak met 6 rondjes zoals met bewerken.
Ik kan dus ook nog niet controleren of alles netjes optelt onderaan de kolom

zucht ik wacht op een pc met een kaboutertje erin die alles kan, ik zal Bill eens
mailen>>>..;)

Dit stukje uit mijn schrijven gemist denk ik.
en vervolgens weer op driehoek/potlood/liniaal te klikken.

werkt bijna goed!!!!

Heb net opgeslagen en weer geopend aanvinken werkt!!! ga nu even stoeien met optellen en uiterlijk

Toch lekker als het bijna werkt zoals ik wil

Bedankt HSV tot zover

John

ter afronding

Hoe kanm ik nu een waarde toekennen? ik verander bv de text achter caption in € 100, en nu wil ik dat ik een optelsom krijg onderaan de kolom maar ik zal dan aan de cel een waarde toe moeten voegen van € 0 of € 100 ik zie niet zo goed hoe ik dat in de ontwerpmodus in de cel kan veranderen

gr John

Dit gaat niet werken, omdat de prijs in kolom C wordt opgehaald in kolom B.

Als je nu kolom B verwijderd, kom in kolom C een foutmelding.

Met vriendelijke groeten,

Oeldere

klopt

Dat begrijp ik maar wat ik wil is dus gewoon een aanvink-kolm met de prijs naast het aan te vinken vakje en dan onder aan de kolom een optelsom van aangevinkte vakjes met de waarde van het vakje opgeteld (o of bv 150 euro).

Ik kom er niet uit zo

vinken werkt maar optellen krijg ik niet voor elkaar
optellen werkt wel zonder aanvinkkolom dus gewoon bedrag invullen

maar het zou echt fijn zijn als het gaat werken zoals ik wil

andere optie's ideeën??????

Hallo all

Zijn er wellicht andere optie's bv prijskolom en dan een aantal invullen in de kolom ernaast en dan onderaan de aantallen kolom een automatische optelling??

mmmm Ik dacht het is in 5 min gepiept.....

gr John

Hallo all

Zijn er wellicht andere optie's bv prijskolom en dan een aantal invullen in de kolom ernaast en dan onderaan de aantallen kolom een automatische optelling??

mmmm Ik dacht het is in 5 min gepiept.....

gr John

Zo kan het natuurlijk ook.

Met
Code:
=B4+SOMPRODUCT((B18:B49)*(C18:C49=WAAR))

Heb natuurlijk nog wel die ouwe tekst erin staan.

PS. ben vergeten die € 40,- mee te nemen in de formule.
en de tekst "op aanvraag" e.d. moet er uit.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
En zo kan het dus gaan werken

Harry bedankt

je hebt mijn dag weer goed gemaakt, zo moet ik het wel werkend krijgen allemaal,
Jouw laatste formule met de verwijzing naar waar of niet waar was net het kneepje

Bedankt voor je input en fijne dagen

als je een keer wil varen kom je maar langs

gr John

btw ik denk dat je vrouw echt op reis wil ;)

Harry bedankt

je hebt mijn dag weer goed gemaakt, zo moet ik het wel werkend krijgen allemaal,
Jouw laatste formule met de verwijzing naar waar of niet waar was net het kneepje

Bedankt voor je input en fijne dagen

als je een keer wil varen kom je maar langs

gr John

btw ik denk dat je vrouw echt op reis wil ;)

Graag gedaan hoor,

:D:D
bedankt voor het aanbod John, 'k zal het adres noteren.
Kom nogal eens in Lelystad, maar dan voor m’n werk en dan is er geen tijd voor snoepreisjes. :D

Ik zal je website eens binnenkort (be)(op)zoeken (benieuwd naar het resultaat).

Succes.

oke ik zie je wel langskomen

zit nu het exelsheetje aan te passen kleurtje etc scheelt mij heel wat werk in het maken van offertes, misschien moet ik er een kortingknop in zien te verwerken???!?!?:thumb:

John

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan