• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Urentoeslagen berekenen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tvs
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tvs

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Goedenavond allemaal, als eerste iedereen de beste wensen voor het jaar 2009.

Ik ben al een tijdje aan het spitten geweest op het forum om naar een juiste verdeling te komen voor een urenverdeling.

Uiteindelijk het bestandje gevonden, maar helaas toch nog een paar foutjes ontdekt. Nu is mijn kennis van excel niet zo heel erg groot, maar we redden ons er aardig mee.

In het bijgaand bestandje heb ik aangegeven wat er fout gaat. Zo er iemand zo vriendelijk willen zijn om de vragen te beantwoorden.

In het kort komt het hierop neer:

De berekening van toeslaguren gaat verkeerd bij het volgende, de daguren lopen van 07:00 tot 18:00 uur. Echter bij invulling van bijv 11:00 - 02:00 uur, dat is 15 uur wordt er minder berekent, en dat gebeurt bij de daguren.

Vul je een dag in waarin er niet gewerkt wordt, en dus de aanvangstijd gelijk is aan de eindtijd nml. 00:00 uur, dan berekend het schema 7 uur voor nachtdienstenm en dat is niet correct.,

Wat ik verder nog probeer is dat als men op feestdagen werkt, naast de normale toeslagen voor avond/nacht en weekend, ook een toeslag wordt berekent van 50% voor feestdagen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. e.e.a. staat ook in bijgevoegd excel bestandje omschreven.

bij voorbaat dank

Tvs

Bijlagen

Hallo Tvs , ik wil U niet teleurstellen maar ik heb met je bestandje zitten spelen en der zitten nog meer foutjes in .
Ik kan het niet oplossen daarvoor is mijn kennis te klein .
Het beste ermee

Groeten

Daniël

Bijlagen

Bedankt alvast voor de moeite, ik blijf hoop houden.

gr. Tvs

Bedankt alvast voor de moeite, ik blijf hoop houden.

gr. Tvs

Beste Tvs , ik had er gisteren nacht al de oplossing opgezet enkel was ik vergeten om de waarde ook te definiëren , ik heb de formule p_1 aangepast . In de hoop dat je der nu met verder kan .
Groeten ,

Daniël

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Tvs , Bij deze mijn laatste oplossing .

suc6 ,

Daniël

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Daniel,

bedankt voor het meedenken, ik ga er weer mee aan de puzzel. Over sommige dingen moet je blijven nadenken, en dit is er zo eentje.

Nogmaals bedankt voor alle moeite en tijd

Groet,

Tvs

Tvs , verander volgende in je definitie p-1 van
=ALS(omn;MIN(end;7);ALS(beg>7;0;7-beg))/24
naar
=ALS(omn;MIN(end;7);ALS(beg<7;0;7-beg))/24
Dat is beter voor 0:00 - 0:00 als je niet werkt

Groeten ,

Daniël

Laatst bewerkt:
Daniel,