bij setup geen vaste schijfstations

Status
Niet open voor verdere reacties.

DonBianco

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2009
Hoi, ik heb geprobereerd om mijn computer te formateren.
Maar dit is de eerste keer dat ik dit zelf probeer.

Nu heb ik begrepen dat dit allemaal via een opstart diskette kan die ik netjes heb gemaakt.

Ik mijn computer opnieuw opgestart met diskette 1 erin en ja hij gaat verder met de opstart diskette.

Na al de 6 diskettes vraagt de computer mij om de CD van Windows XP erin te stoppen dat doe ik en dan krijg ik even later de melding "Setup kan geen vaste schijfstations in uw computer vinden." :(

en ik kan niet verder dus ik mijn computer uitzetten en weer opstarten.

nu start hij niet automatisch meer op kom ik eerst in een scherm waar ik kan kiezen uit windows xp omstarten of setup.

kan iemand mij verder helpen?

Alvast bedankt.

Hoi,

Welkom op Helpmij,
Ik heb een aantal vraagjes
Waarom met diskette meestal kan je toch met de xp cd-rom opstarten ,en je hebt denk ik een sata harde schijf dan kan je bij de site van je moederbord een driver hiervoor downloaden of als het een merk pc is dan op deze site.

Modag

Ps heb je nog wat aan?
http://www.computerfeeling.nl/pages/installwinXP.asp

Laatst bewerkt:
Hey Modag,

Bedankt voor je reactie,

Maar die link van die site daar heb ik al een keer op gekeken en ik heb het ook gewoon via mijn xp cd gedaan en dan doet hij ook precies wat er op die link staat maar dan bij het derde scherm (op de link het eerste blauwe scherm) geeft hij bij mij iets anders aan,

dan kan ik weer kiezen uit twee dingen, of ik nog cd van bepaalde programma's wil instaleren of dat ik gewoon verder wil gaan.

Als ik dat dan doe krijg ik weer een fout melding.

en onderaan "stop: 0X0000007B (0XF8981524,0XC0000034,0X00000000,0X00000000)"

Maar hoe kom ik er achter wat voor hardeschijf ik heb waar kan ik dat zien en kan ik gewoon software downloaden daarvoor?

Alvast bedankt.

Chkdsk/f

Hey,

Ik ben nog een beetje wezen proberen,

Maar nu, geeft hij een fout melding aan met daar in dat ik CHKDSK/F moet uitvoeren.

Dat heb ik gedaan na veel zoeken waar en hoe ik dat moet doen.

Maar nu geeft hij aan :

C:\Documents and Settings\.............>chkdsk/f
Het type bestandssysteem is NTFS.
Kan actieve station niet vergrendelen.

Kan Chkdsk niet uitvoeren omdat het volume door een ander proces
wordt gebruikt. Wilt u dat dit volume wordt gecontroleerd
zodra de computer de volgende keer wordt opgestart? <J/N>

Als ik dan J druk

Gebeurd er dit:

Dit volume wordt gecontroleerd zodra de computer de volgende keer wordt opgestart.

Tot zover begrijp ik het maar als ik hem dan opstart kan ik dan meteen door gaan met instaleren of .......?

Hoezit dat precies.

Alvast bedankt.

Heb je ook op F6 gedrukt als er onderin aangegeven wordt om op F6 te drukken voor SCSI/RAID drivers? Je moet wel een floppy met de driver voor je SATA controller hebben

Dus als ik bezig ben en hij vraag of ik z'n driver moet ik op F6 drukken en dan die diskette erin doen.

Ik zal eff proberen.

Bedankt.

Ja je zite eerst niks, als je op F6 drukt, maar later wordt er om die floppy gevraagd. De driver vind je bij de moederbord fabrikant op de site of op de moederbord cd-rom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan