• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch KAS uitgaven via boekingslijst naar kasboek.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bakkviss

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2009
Hallo,

IK wil graag weten hoe ik de gegevens automatisch naar mijn kasboek krijg. Op dit moment gaan de Inkomsten al automatisch naar de juiste dag/week. Dit gaat via de boekingslijst(blad1)

Ik denk dat ik daar nu een kolom moet toevoegen (het liefst tussen F en G) waar ik dan het gegeven K invul (voor kas) en dat dat bedrag, inclusief omschrijving en datum naar het juiste weekblad (blad 3 enz) gebracht wordt.

Ik heb al een beetje zelf lopen rommelen met de formules uit de kolommen met inkomens (die doen bijna hetzelfde) maar ik kwam er niet uit.

Groetjes

Bakkviss

Bijlagen

Ik neem aan dat je al je boekingen invoert in tabblad boekinglijst en vandaar alles zou willen laten uitwaaien naar de juiste weken en uit eindelijk in je totaal overzicht?

Of zie ik het geheel verkeerd.

Ja idd. Op dit moment vul ik alleen gegevens in op de Boekingslijst. En alles gaat al naar de juiste plek.

Omdat ik uitgaven per kas moet noteren in een Kas boek zou het makkelijk zijn als ie dat dan automatisch doorgeeft. Inkomsten per kas zet ie al neer waar het hoort in de juiste week.

De uitgaven per kas hoeven niet perse extra vemeld te worden in het jaaroverzicht. Omdat die kosten zoiezo al op die lijst staan. het gaat er puur om dat contante uitgaven naar het kasboek gaan.

gr,

Bakkviss

Laatst bewerkt:
heb het een paar keer door gelzen maar kom er nniet uit wat je nu precies wil doen.
Kan je een paar regels handmatig in je sheet invullen (in het rood ter verduidelijking) zodat er wat meer duidelijkheid voor me ontstaat?

Sorry voor de late reactie

Was aan het werk dus vandaar,

Ik heb gedaan wat je vroeg en heb wat regels ingevoegd in het bestand.

hoop dat het nu wat duidelijiker is.

Groetjes

Bakkviss

Bijlagen

Beste Bakkviss ;)

Dit oplossen zal geen probleem zijn zo te zien.

Uit welke kolom haal ik het bedrag vandaan ?
Uit welke kolom haal ik de opmerking vandaan?

Zo te zien ben je al op de goede weg met je bestandje :D

Groetjes Danny. :thumb:

PS: Ik zal er maar kunnen aan werken tegen morgenavond.

Hey danny,

De omschrijving mag je halen uit Kolom E en het bedrag UIt kolom I (beide uit tablad boekingslijst) de datum spreekt voorzich geloof ik :)

Ja het gaat zeker aardig met mijn bestand.. ik had eigenlijk niet verwacht dat dit allemaal mogelijk was met excel maar sinds ik hier gepost heb gaat er een wereld voor me open.. haha vooral dankzij jou info! Nogmaals bedankt dus.

Oja je had wel begrepen dat er in de boekingslijst een extra kolom moet komen waar ik dan het gegeven kan invoeren of iets per kas is betaald.. want alleen die gegevens moeten dus naar de desbetreffende weektab.

Alvast bedankt!

Groetjes
Bakkviss

Beste bavisje ;)

Zoals beloofd het bestandje voor deze avond.

Heb kolom geplaatst voor Kas en een hulpkolom geplaatst in E voor te kunnen zoeken naar weeknummer en kas (samengevoegd)

Kolom E kan je eventueel verbergen (rechtermuisklik op kolom E en verbergen klikken)

Heb het opgelost met een matrix formule deze kan je enkel sluiten met ALT+CTRL+ENTER.

Heb ook een paar bladen verwijderd (bestand te groot 747 Kb, gezipt 91,2 Kb)

Ik hoop dat je eraan uit kunt.

Bijlagen

Hey danny!

weer heel erg bedankt voor je hulp. Alleen worden nu de gegevens alleen uit het tablad met inkomsten gehaald en dat moet dus uitde kolom kosten zijn.. Ik ga natuurlijk eerst zelf eens kijken of me dat lukt.. zo niet hoor je dat vast wel :thumb:

iig bedankt weer!

Groetjes Bakkviss

Beste Bakkviss ;)

En, ben je er al aan uitgeraakt ?

Zie anders het bestandje dat ik heb aangepast.
Heb de formule in kolom A korter gemaakt.

Nog een vraagje ivm omzetbelasting en voorheffing.
Wat wil je hier berekenen ?
Is het gewoon 19% van inkomsten of uitgaven of zie ik het verkeerd ? :eek:

Want 19% van 2150 = 408,5 en geen 343,28 :confused:

Bijlagen

Hey Danny!

Ik was er nog niet uitgekomen. Dus bedankt voor je snelle hulp weer. :thumb:

Die Omzetbelasting en voorheffing is meer voor mij om een grove inschatting te maken over hoeveel BTW ik aan het einde van elk kwartaal moet afdragen aan de belastingsdienst. Aangezien ik geen boekhouder ben kan ik dat niet voor 100% zo overnemen en dat laat ik dus ook aan de echte boekhouder.

Voor mij is het veel belangrijker om de Bruto bedragen te zien om goed overzicht te houden wat er nu contant door het bedrijf heen gaat. Vandaar dat ik zelf dus die bruto bedragen gebruik.

Heel erg bedankt weer en ik hoop dat ik het nu een beetje compleet heb.. haha alleen door al die mogelijkheden die ik nu leer kennen verzin ik steeds weer iets extra wat ik in mijn bestandje wil :-)

groetjes

Bakkviss

Beste Bakkviss ;)

Vergeet dan de vraag niet op opgelost te zetten, onderaan rechts.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan