PC monitor gebruiken als tv mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mercator

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jan 2009
Berichten
4
Hallo,

Een tijdje terug hoorde ik een keer dat het mogelijk is een monitor voor een pc te kopen waar je ook gewoon kabel televisie op kan kijken. Is dit inderdaad waar? en zo ja, hoe heet die ingang dan bij het beeldscherm, want ik kan bij bijvoorbeeld www.gistron.com niet vinden watvoor uitgang betrekking op tv zou moeten hebben.

alvast hartelijk bedankt,

Yuri
 
hallo,

je kan tv tuner's kopen bij een desktop.
persoonlijk vind ik dat maar een ramp want je moet toch voor kabel betalen en op een echte tv kijken is toch veel leuker niet waar?

mvg
 
bij bijv. de mediamarkt, hebben ze vaak tv`s die je op je pc ***n aansluiten.

bij webwinkels heb ik ze niet gezien. je moet er rekening mee houden dat de meeste tv`s als monitor kunnen dienen, een aantal monitoren kunnen als tv dienen.

(je moet dan de TV kabel in je tv/monitor doen)

mijn broer heeft laatst een tv gekocht en kan moeiteloos met een vga of een hdmi kabel beeld van zijn pc op zijn tv krijgen.
 
hallo,

je kan tv tuner's kopen bij een desktop.
persoonlijk vind ik dat maar een ramp want je moet toch voor kabel betalen en op een echte tv kijken is toch veel leuker niet waar?

mvg

de optie van de tv tuner is een goedkopere optie(tot 100 euro)

een tv met monitor optie kost meestal een stuk meer bij een beetje breedbeeld
 
wat voor een uitgang heeft de tv daar in dat geval dan voor nodig? is dat ook gewoon hdmi en vga? of moet je dan een vervormer hebben of iets dergelijks...

dank
 
een tv tuner stop je gewoon in je pc,
en daar sluit je dan de kabel op aan.
en je kan kijken op je computer beeldscherm naar tv programma's
kost je minder dan 100 euro,
nadeel je moet de handleidingen volgen anders installeer je het niet zomaar.

koop je een heel nieuw scherm
ben je minstens 500 euro kwijt, al wil je een beetje leuk tv kijken.
en dan heb je en eeen beeldscherm en een tv, en heb je het beeldshcerm voor jan ***
 
waarvoor heb ik de tv dan nog nodig?

en ik wil sowiso al een flatscreen (Danwel tv danwel pc) gaan aanschaffen wat de huidige twee schermen vervangt.

kan ik niet gewoon een tuner in m'n pc inbouwen en dan een monitor kopen voor een pc..?
 
Hoi !

Ik heb een pinnacle kaart met Digitenne van KPN.

Goedkoop, geen kabels trekken, en je kunt Digitenne meenemen naar de camping o.i.d.

Gebruik 'm alleen voor de sport, want daar is m'n vrouw niet zo gek op.

Grretz,

Harry.
 
hey harry

hoe duur was die kaart van jouw?
en kan je daar ook scart op aansluitne of gebruik jij de analoge kabel van het digitenne kastje?

en als ik mijn xbox daar op kan aansluiten, zit er dan geen lag in, omdat sommige kaarten een mpeg converter hebben.
 
Hoi !

Kaart op @Markplaats gekocht voor 25 euri's; nieuwprijs incl. a.b. (waar je dus niets aan hebt met digitenne, daar zit n.l. een a.b. bij) ongeveer 70 euri's.

Ik gebruik de analoge kabel van het digitenne-kastje (wordt bijgeleverd, evenals een scartkabel).

Ik heb geen X-Box en ben geen gamer, dus daar kan ik je weinig over vertellen.

Greetz,

Harry.
 
hey harry

hoe duur was die kaart van jouw?
en kan je daar ook scart op aansluitne of gebruik jij de analoge kabel van het digitenne kastje?

en als ik mijn xbox daar op kan aansluiten, zit er dan geen lag in, omdat sommige kaarten een mpeg converter hebben.

Je kan denk ik niet je Xbox daar op aansluiten.

Voor TV kijken is de beste optie een tv kaart, wil je er ook op kunnen xboxen... dan weet ik het niet maar scart gaat NIET in je pc
 
en de gele tulp?

rood en wit kan ook wel op de versterker.
 
Als de TV kaart tulp ondersteund kan het er in anders denk ik niet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan