• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Namen mogen maar éénmaal voorkomen in lijst.

Status
Niet open voor verdere reacties.

danny147

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 apr 2007
Berichten
4.744
Beste, ;)

Heb een lijst met allemaal namen, sommige komen 2 maal voor en sommige 1 maal.

Nu zou ik graag in een kolom dat elke naam in een aparte kolom geplaatst wordt.
Zie mijn bestandje.

Het komt er op neer om de duplicaten te verwijderen, maar ik wil de lijst houden en de namen in een andere kolom plaatsen.

Nu is er een optie in excel 2007 die dit toelaat.
Eerst de kolom kopiëren en daarna via gegevens, duplicaten verwijderen.

Wat ik wil of zoek is of dit ook gaat met een formule.

Reden: Op ons werk hebben we nog geen excel 2007.

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • duplikaten.xls
    34 KB · Weergaven: 43
Danny, Dit kan je ook bereiken met Advanced Filter (uitgebreid filter). In het popup schermpje kies je dan voor 'Unique items only' (of zoiets). Als je dan je gefilterde data óók nog wegschrijft in een andere kolom (= óók een van de opties) dan heb je alles wat je wenst.

Groet, Leo
 
Beste Ginger ;)

Dit is inderdaad ook een oplossing, maar als je mijn lijst toepast met een uitgebreid filter, dan geeft hij de naam danny 2 maal weer.

Namen gecontroleerd hetzelfde geschreven geen spaties voor of achter.
Enig idee iemand ?

Groetjes Danny. :thumb:
 
Dit is inderdaad ook een oplossing, maar als je mijn lijst toepast met een uitgebreid filter, dan geeft hij de naam danny 2 maal weer.

Namen gecontroleerd hetzelfde geschreven geen spaties voor of achter.
Enig idee iemand ?

Klopt, maar dat is omdat er geen kolomtitel is, zoals verwacht wordt bij een Uitgebreide filter.

Wigi
 
omdat er geen kolomtitel is, zoals verwacht wordt bij een Uitgebreide filter.
Wigi,

Thnx, had in een eerdere situatie geaccepteerd dat de eerste naam twee keer voorkomt. Kende deze oplossing niet.
 
Automatische opmaak cellen

Beste ,


Ik heb een excel bestand met in kolom A een aantal getallen en in kolom B een aantal getallen.
Nu is de bedoeling dat als in een rij in kolom A het getal lager is dan in kolom B dit meteen een andere kleur aangeeft.

Nu heb ik het een en hier gevonden maar doe ik kennelijk wat fout want wordt alleen gekeken naar 1ste rij van kolom B.

Moet een kleinigheid zijn lijkt mij, maar ik zie hem niet.

Jullie hopelijk wel,

Groeten Mark
 
Ik heb een excel bestand met in kolom A een aantal getallen en in kolom B een aantal getallen.
Nu is de bedoeling dat als in een rij in kolom A het getal lager is dan in kolom B dit meteen een andere kleur aangeeft.
Mark,

Als je een nieuw probleem hebt, en dat heb je, dan start je een nieuw topic en hang je die niet onder een andere vraag. Als je daar dan ook een voorbeeld bij hangt, is een antwoord bijna verzekerd.
 
Om effen verder te gaan op de vraag van Danny147 :
Voor een formule kijk eens hier !
 
Beste Wigi ;)

Klopt, maar dat is omdat er geen kolomtitel is, zoals verwacht wordt bij een Uitgebreide filter.

Wigi

Inderdaad met een veldnaam erboven lukt het.

Beste GiMe ;)

Om effen verder te gaan op de vraag van Danny147 :
Voor een formule kijk eens hier !

Dit lukt ook alleen krijg ik een foutmelding onderaan de lijst (zie bestandje)
Wat zou de oorzaak hiervan zijn ?

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • duplikaten.xls
    53,5 KB · Weergaven: 84
Beste, ;)

Ik zit nog steeds verveelt met cel C11, deze geeft nl #VERW# terug en in cel C12 niet.
Ik vind niet waar de fout zit.

Is er iemand die de fout hier vind en kan oplossen.

Groetjes Danny. :thumb:
 
De fout zit in het begin van de formule

=ALS(RIJ(C1)-RIJ($A$1)+1<=SOM(ALS(VERGELIJKEN($A$2:$A$19;$A$1:$A$19;0)=RIJ($A$2:$A$19)-0;1;0));INDEX($A$1:$A$19;KLEINSTE(ALS(VERGELIJKEN($A$1:$A$19;$A$1:$A$19;0)=RIJ($A$1:$A$19)-0;RIJ($A$1:$A$19)-0;9999);RIJ()-(RIJ(C$1)-RIJ(A$1))-0));"")

Hierdoor wordt Naam ook als een naam gezien waardoor je de foutmelding krijgt.
Als je de formule naar beneden sleept is het in orde.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Beste Roncancio ;)

Bedankt voor de oplossing, het zijn de kleine details die het perfect maakt.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan