HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Protected Storage System Provider

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonLeeuw

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2000
Berichten
80
Outlook onthoudt geen wachtwoord, als oplossing wordt gegeven de registersleutel te verwijderen. Maar krijg steeds de melding er is een fout opgetreden. Hoe verwijder ik de sleutel?
Heb alle machtigingen goed ingesteld ook als administrator maar krijg de sleutel niet verwijderd waardoor het wachtwoord steeds opnieuw ingetypt moet worden :(
Weet iemand de oplossing.

B.v.d.
 
In sommige gevallen doet Outlook moeilijk met het opslaan van wachtwoorden, ook al wordt de optie wachtwoord opslaan aangevinkt. Dit probleem doet zich ook voor bij Windows Vista in combinatie met Outlook XP/2002 en ouder, hier is helaas niets aan te doen. Dit is een veelvoorkomend probleem met de Protected Storage. Start de registereditor en navigeer naar de registersleutel:
HKCU\Software\Microsoft\Protected Storage System Provider

Daar staat een registersleutel staan met een lange naam die begint met S-1-5-21. Verwijder deze (het is verstandig om daar via Bestand, Exporteren eerst een back-up van te maken). In de meeste gevallen is nu het probleem opgelost en wordt het wachtwoord wel onthouden. Let op: alle opgeslagen wachtwoorden worden hiermee verwijderd. Op de pagina over het maken van een back-up van de persoonlijke gegevens staat beschreven hoe deze eerst kunnen worden veiliggesteld.

Is het probleem hiermee niet opgelost (of is het niet mogelijk de registersleutel te verwijderen), dan is er wellicht een probleem met de machtigingen van de gebruikersaccount. Selecteer de registersleutel Protected Storage System Provider en kies Bewerken, Machtigingen, knop Geavanceerd. Achter de gebruikersnaam moet in de kolom Machtiging Volledig beheer staan en in de kolom Toepassen op Deze sleutel en subsleutels. Activeer de optie Machtigingen voor alle onderliggende objecten opnieuw instellen en doorgeven van overneembare machtigingen inschakelen, klik op OK en verwijder nogmaals de registersleutel. Meer informatie is te vinden in de KB-files van Microsoft (http://support.microsoft.com/kb/290684/nl).
 
Bovenstaande oplossing werkt helaas niet, volledig beheer staat wel aangevinkt.
 
Ik blunder ook tegen dit probleem aan. Ik heb Office 2002 nu onder Windows 7 draaien.
Het lukt me wel om de betreffende registersleutel te verwijderen, maar als ik dan Outlook start maakt hij hem net zo vrolijk opnieuw.

Is er inmiddels een werkende oplossing beschikbaar?

Truus
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan