Geen geluid op mijn laptop meer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

missgenelva

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2009
Hoi iedereen,

Ik ben eerst echt heel het internet afgegaan om een oplossing te zoeken voor mijn probleem, en heb ook wel mensen gevonden die hetzelfde probleem hadden, ook op dit forum, maar het werkt niet bij mij.

Ik heb dus een laptop waar windows vista op stond, vista is er nu afgehaald, en windows XP is erop gezet.

Nu heb ik dus geen geluid meer. Als ik op volumeregelingen druk krijg ik het volgende bericht:

Er zijn geen actieve mixerapperaten beschikbaar. Open het Configuratiescherm als u mixerapperaten wilt installeren, klik op Printers en andere hardware en vervolgens op Hardware toevoegen. Deze toepassing word nu afgesloten.

Dus ik ging dus naar Configuratiescherm, Printers en andere hardware, en dan staat er helemaal geen hardware toevoegen!

Dus na wat surfen bleek dus dat ik een driver moest installeren, en las ergens op een forum dat ik EVEREST moest downloaden zodat ik de naam van mijn geluidskaart kon zien en dan de bijbehorende driver kan installeren, wat ik dus net ook heb gedaan.
Ik las op dat forum dus dat ik de naam van de moederbord moest hebben, dat is trouwens
FUJITSU SIEMENS ESPRIMO Mobile V5535

en dat ik bij multimedia de naam van mijn geluidskaart moest noteren.
Daar begint het probleem. Ik zie niks staan!
Het enige wat er staat is:

- Windows Audio
- PCI / PnP Audio

Beide mappen zijn leeg. Ik weet dus niet welke driver ik moet installeren!

De geluidskaart zat al in de laptop, en ik heb wel alle bijbehorende boekjes en cd's, maar ja op die cd staan alleen drivers van vista, die installeren heeft geen zin :(

AARG! Kan iemand mij helpen?

Laatst bewerkt:
Welkom bij de Helpmij!

Als er een driver voor gemaakt is (voor XP) dan gáán we die vinden.
Ik weet niet wie jou Everest heeft geadviseerd, maar in 2009 Everest gebruiken om hardware te detecteren is niet echt handig. Everest wordt al enkele jaren niet meer onderhouden en zal steeds minder hardware kunnen detecteren.

Download dit tooltje en surf wat rond in de tool. Als je de juiste namen van het e.e.a. hebt gevonden, post die dan hier.

Welkom bij de Helpmij!

Als er een driver voor gemaakt is (voor XP) dan gáán we die vinden.
Ik weet niet wie jou Everest heeft geadviseerd, maar in 2009 Everest gebruiken om hardware te detecteren is niet echt handig. Everest wordt al enkele jaren niet meer onderhouden en zal steeds minder hardware kunnen detecteren.

Download dit tooltje en surf wat rond in de tool. Als je de juiste namen van het e.e.a. hebt gevonden, post die dan hier.

Hay, heel erg bedankt voor je snelle reactie en hulp.

Ik heb everest gelijk eraf gegooid en PC wizard gedownload.
Maar ik vind nog steeds geen geluidskaart.. Het staat er gewoon niet bij, in geen van die mappen.. ?

KIjk eens naar het icoontje dat ik links heb geslecteerd en zie wat voor informatie de Wizzard mij dan geeft.

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    97,2 KB · Weergaven: 47
Dit is de lijst die ik dan te zien krijg:

Audio Apparaat : Silicon Integrated Systems (SiS)
Apparaat multimedia : AVIVideo
Apparaat multimedia : CDAudio
Apparaat multimedia : Sequencer
Apparaat multimedia : WaveAudio
Apparaat multimedia : MPEGVideo
Apparaat multimedia : MPEGVideo2
Audio Compressie : Microsoft IMA ADPCM CODEC
Audio Compressie : Microsoft ADPCM CODEC
Audio Compressie : Microsoft CCITT G.711 A-Law en u-Law CODEC
Audio Compressie : Microsoft GSM 6.10 Audio CODEC
Audio Compressie : DSP Group TrueSpeech(TM) Software CODEC
Audio Compressie : Microsoft G.723.1 CODEC
Audio Compressie : Windows Media Audio
Audio Compressie : Sipro Lab Telecom ACELP.net audio codec
Audio Compressie : Indeo® audio software
Audio Compressie : Fraunhofer IIS MPEG Layer-3 Codec (advanced)
Audio Compressie : Messenger Audio Codec
Audio Compressie : Microsoft PCM-conversieprogramma
Videocompressie : Cinepak Codec by Radius
Videocompressie : Intel 4:2:0 Video V2.50
Videocompressie : Intel Indeo(R) Video R3.2
Videocompressie : Intel Indeo(R) Video R3.2
Videocompressie : Intel Indeo® Video 4.5
Videocompressie : Intel IYUV-codec
Videocompressie : Microsoft RLE
Videocompressie : Microsoft Video 1
Videocompressie : Microsoft YUV
Videocompressie : Toshiba YUV Codec
Videocompressie : Microsoft H.263 Video Codec
Videocompressie : Microsoft H.261 Video Codec
Videocompressie : Indeo® video 5.10

Ik ben er al uit, het maakt niet uit of het de 1e of 2e is, ze hebben beide dezelfde soundchip, namelijk de Realtek ALC268.

Als je deze driver download, moet het allemaal goed gaan komen.

Juich nog niet te hard................... eerst maar zien dat je het geluid aan de praat krijgt.

Arg je had gelijk.. Er staat dat de stup vaststeld dat ik minimaal service pack 1 geinstalleerd moet hebben?

blijkbaar niet? wist daar niks van... ? toen vista eraf was gehaald had mijn vriend gewoon vanaf een cd XP pro XP erop gezet en verder niks extras geinstalleerd.. ik zal die pack wel even googlen dan?

Nee, gewoon naar de startknop van XP en dan naar Windows update.
In configuratiescherm, systeem kun je zien welke Windows en welke SP er thans staat geïnstalleerd.

Laatst bewerkt:
Als u updates wilt downloaden, moet u eerst uw Windows-software valideren. Als u de software valideert, weet u zeker dat u een origineel exemplaar van Windows met een geldige licentie gebruikt.

Ik kom daar niet doorheen :S Ookal zegt mn vriend dat het geen illigale vesie is :O

Waaróm kom je er niet doorheen, wat "zegt" Windows dan als je wil valideren?

Dit exemplaar van Windows voldoet niet aan de vereisten voor validatie.
De productcode die op deze computer is aangetroffen, is een volumelicentiecode (VLK, Volume License Key) die is geblokkeerd.

Tja, dan wordt het even lastig. Toch nog maar eens die vriend lief aankijken dan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan