Nergens geen updates???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Forza Utreg

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 aug 2001
Beste Helpmij collega's,

Ik zit met een zwaar irritant probleem en vermoed dat het een virus dan wel malware probleem is:

Ik kan niet meer op de sites komen van o.a: Housecall, Bitdefender, AVG enz.
Verder kan ik niet meer updaten met programma's als: AVG Free, Spybot, Malwarebyts enz. ook kan ik b.v. Hijjack niet downloaden..

M.a.w alles wat met antivirus of malware en dergelijke te maken heeft, gaat niet lukken op mijn pc...

Wat heb ik ondertussen gedaan:
-verschillende systeemherstels gedaan
-verschillende programma's verwijderd en/of opnieuw geïnstalleerd

Draai zelf met de laatste Firefox maar het maakt niet uit of ik overschakel naar IE...bovengenoemde site zijn niet te bereiken.

Gekke is dat mijn pc verder prima draait!!!!
Heeft iemand van jullie enig idee wat ik moet doen????

Alvast bedankt voor jullie medewerking.
Gr Daan

Laatst bewerkt:
Dat eerste ga ik dit weekend maar eens doen

En nee Raymond, krijg de pagina niet te zien...
Dat geld dus voor alle sites die anti virus, spy- of malware zijn...
Snap er niets van

Dat eerste ga ik dit weekend maar eens doen

En nee Raymond, krijg de pagina niet te zien...
Dat geld dus voor alle sites die anti virus, spy- of malware zijn...
Snap er niets van

Heb je al geprobeerd via een proxy site naar de gewenste website te gaan?

Proxy site; http://999x.info/

Typ het gewenste adres, en klik op Surf now! :thumb:

@ Raymond,
Ga ik gelijk even proberen van het weekend.

@gebruiker72,

Das handig!
Sites zijn inderdaad te bezoeken nu.
Bij HouseCall begint ie moeilijk te doen in FF omdat ie zegt dat mijn java is uitgeschakeld. Terwijl die aan staan..

Ik ga er mee aan de slag en laat jullie het zo snel mogelijk weten.

Ik heb dit al een keer gezien, kijk eens of je DNS instellingen zijn overschreven.
ipconfig /all
en natuurlijk in je configuratie (configuratiescherm -> netwerkverbindingen -> LAN -> eigenschappen -> TCP/IP -> eigenschappen.

ook is het handig om te kijken of je een rootkit hebt. (bijvoorbeeld met RootkitRevealer, ik geloof van sysinternals)

waarschijnlijk heeft het namelijk geen zin om de instellingen van je DNS aan te passen aangezien ze direct weer overschreven worden.

de rootkit kun je vaak vinden in configuratiescherm -> systeem -> apparaatbeheer -> verborgen apparaten weergeven,
daarna kijken bij de niet-plug&play devices. Ik heb er daar een keer tdssserv gevonden.
Maikel

Laatst bewerkt:
Hoe groot is het bestandje wdmaud.sys in je windows\system32\ map?
Die kan gerelateerd zijn aan de 7.7.7.0 redirect die sinds de kerst ook opduikt

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik kon helaas door tijdgebrek niet meer reageren op jullie antwoorden...Sorry.
Problemen zijn nog niet opgelost

Heb je al geprobeerd via een proxy site naar de gewenste website te gaan?

Proxy site; http://999x.info/

Typ het gewenste adres, en klik op Surf now! :thumb:

Dit is me 1x gelukt maar heeft niet geholpen.
Toen ik het weer probeerde kreeg ik een lege pagina te zien...

Ik heb dit al een keer gezien, kijk eens of je DNS instellingen zijn overschreven.
ipconfig /all
en natuurlijk in je configuratie (configuratiescherm -> netwerkverbindingen -> LAN -> eigenschappen -> TCP/IP -> eigenschappen.

ook is het handig om te kijken of je een rootkit hebt. (bijvoorbeeld met RootkitRevealer, ik geloof van sysinternals)

waarschijnlijk heeft het namelijk geen zin om de instellingen van je DNS aan te passen aangezien ze direct weer overschreven worden.

de rootkit kun je vaak vinden in configuratiescherm -> systeem -> apparaatbeheer -> verborgen apparaten weergeven,
daarna kijken bij de niet-plug&play devices. Ik heb er daar een keer tdssserv gevonden.
Maikel

Zover ik kan zien zijn mijn DSN instellingen niet overschreven.
Ook zie ik geen tdssserv in de plug&play devices staan.

Hoe groot is het bestandje wdmaud.sys in je windows\system32\ map?
Die kan gerelateerd zijn aan de 7.7.7.0 redirect die sinds de kerst ook opduikt

Ik heb 2x wdmaud.sys in de map staan (zie screenshot). Kan hier het probleem inzitten?
Na een tijdje Googelen kwam ik tot de conclusie dat er meer mensen met dat sys filetje in hun maag zitten. Schijnt te maken te hebben met o.a de zoekopdrachten van Google. Die worden redirected

wdmaud.jpg

Ik heb ook het programma ComboFix gebruikt echter zonder resultaat.

Kan het kwaad om beide te verwijderen???

Gr Daan

Laatst bewerkt:
Ik heb ze eerst hernoemd en daarmee was het probleem tijdelijk verholpen.

Zorg dat o.a. je Adobe Acrobat up to date is (bij mijn klant was die nog op 7 waar een aantal exploits in zaten)

Daarnaast scannen met Super anti spyware en MBAM.
Ook had ik weer eens spyware search and desstroy van stal gehaald die hier ook nog wat weghaalde.

Als je firefox gebruikt kun je ter extra preventie in de adblock+ plugin 7.7.7.0 blokkeren en 1.2.3.4 (is een andere maar doet nagenoeg hetzelfde

Daar ben ik weer...heeft helaas weer ff geduurd.

Ellasar, het is me gelukt.
Mede door een rare instelling in mijn TCP/IP was het probleem ontstaan en nu gelukkig weer verholpen!

Ben er alleen nog niet helemaal uit hoe mijn TCP/IP instellingen konden veranderen.

Bedankt allemaal!

Groeten Daan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan