Bios resetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

vdvenne

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2003
Hallo,

Ik heb een notebook HP Compaq NC6220 gekregen.

Nu wil iuk in de BIOS WIFI aanzetten zodat het blauwe lampje op de laptop brand.

Als ik F10 doe bij het opstarten vraagt hij het adm. wachtwoord. Dat weet ik dus niet.

Hoe kom ik nu in de BIOS ?

Hoi !

Waarom weet je dat niet ?

Ben je de tweede eigenaar ?

Zonder ww. kom je niet in je bios.

Je kunt de batterij op het mobo er even uithalen, maar dat is bij menig laptop niet zo eenvoudig.

Dus: vraag de vorige eigenaar of hij je het ww. kan geven, anders wordt het knap lastig.

Greetz,

Harry.

Een laptop heeft niet altijd een batterij op het moederbord.

Het is dus soms genoeg om de stroom en de accu van de laptop af te koppelen.
Als dat niet direct werkt kan het heel soms wel eens werken om de laptop een half uur zonder stroom en accu te laten.

Maarja het makkelijkst is om gebruik te maken van het bios wachtwoord.

Hoi !

Beste @TheM: sorry maar dat is weer zo'n broodje aap-verhaal !

Hoe denk je dat bij een laptop de gegevens bewaard blijven zonder accu of 220 V-aansluiting ?

Doe mij en jezelf een lol een stop met dit soort volledige onjuiste informatie !

Greetz,

Harry.

Hoi !

Beste @TheM: sorry maar dat is weer zo'n broodje aap-verhaal !

Hoe denk je dat bij een laptop de gegevens bewaard blijven zonder accu of 220 V-aansluiting ?

Doe mij en jezelf een lol een stop met dit soort volledige onjuiste informatie !

Greetz,

Harry.

Gast die informatie haal ik uit eigen ervaring vandaan. Mijn eigen laptop heeft dit!
Ik ga echt niet zomaar dingen verzinnen.

Dus doe jezelf ook een plezier en oordeel niet gelijk.

Edit:
Ik heb net even een google zoektocht gedaan naar de benodigde informatie.

In deze handleiding van HP staat hoe je het bios wachtwoord kunt resetten. Alleen zul je dan wel de laptop open moeten schroeven. En zoals Harry al aangegeven heeft is dat bepaald niet eenvoudig.

Maar mocht je er wel voor willen gaan (of een techneut voor gevonden hebben):
Op pagina 1-4 (blz 10) van de handleiding staat hoe je de bios kunt resetten.
En op pagina 6-51 (blz 153) staat aangegeven hoe je de biosbatterij van de laptop eruit kunt halen. Alleen zul je wel een gedeelte van hoofdstuk 6 moeten volgen voordat je daar bij kunt.

Oja en dan nog een tip. Als je een laptop uit elkaar haalt, doe dit dan wel met beleid en voorzichtig. Mocht iets zoals de casing niet gemakkelijk eraf te halen zijn, dan is de kans groot dat je 1 of ander (verborgen) schroefje bent vergeten.
En gebruik geen magnetisch gereedschap! Dus geen schroevendraaiers waarbij het puntje magnetisch is. Je werkt immers met electronica die daar gevoelig voor is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan