Goedkopen Laptop waar ik gta 4 op kan spelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

michiel007

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
hallo
Ik zoek een laptop van ong. €600,- waar ik Gta IV op kan spelen. Nu heb ik er wel een beetje verstand van en heb ik er al een gevonden die misschien wel goed is. Hij heeft alleen een Mobile Intel Graphics Media Accelerator 4500MHD videokaart. Nu is mijn vraag of deze kaart het spel aankan. Zo niet, welke laptop wel?
Alvast bedankt!:thumb:

Een laptop met een videokaart die GTA IV kan ondersteunen vind je niet voor €600,-.

Heb een desktop zien draaien, q6600 / 8600GT 512 mb / 4gb geheugen, en deze draaide het spel nog niet optimaal.

Laat staan een laptop, een laptop met dergelijke specificaties ga je richting de echte gamer laptops, en daar kan je minimaal 1100~1200 voor neer tellen.

Voor een laptop om het 'lekker' te kunnen draaien (15 fps) heb je minimaal 3 a 4 gb ram nodig, Snellle (minimaal 2 ghz dual core liefst meer) en een videokaart als M8800GTX 512mb (NIET SHARED!)

En dan kom je al gauw rond de 1200-1500 euro uit. Maar je kunt het spel dan niet optimaal spelen....

Om het soepel te spelen heb je een flinke quad core processor nodig, 4 gb ram, en een hele goede videokaart met min. 1500mb geheugen...

Hier even een paar screenshots van GTA_4 op mijn laptop (circa 22 fps)
www.steenredeker.nl/GTA_4_Op_Laptop.jpg

Het beste kun je het spel gewoon gaan spelen op een goede computer dan ben je goedkoper uit...(qua verhouding)

Laatst bewerkt door een moderator:
Oke, dus er is geen kans dat ik een laptop vind die GTA IV kan afspelen van ong. €600,- Maar ik had deze gevonden. Kunnen jullie mij dan vertellen wat hier allemaal verkeert aan is?

Processor: Intel® Pentium® Dual Core Processor T3200 2 GHz Gewicht: 2,6 kg
Geheugen: 4096 MB Draadloze netwerkkaart: ja
Kaartlezer: ja Webcam: ja
Harddisk: 320 GB Beeldscherm: 15.4" Diamond View breedbeeld
CD-/DVD-Rewriter: Super Multi DVD-RW Double Layer
Netwerkkaart: ja
Geluidskaart: onboard Besturingssysteem: Windows Vista™ Home Premium SP1 (NL/ENG)
Videokaart: 1759 MB (max.) shared Intel GMA 4500MHD Garantie: 12 Mnd fabr.gar., haal&breng service aan huis, 6 mnd op accu/batterij

Of deze?

Merk processor : Intel
Type processor : Pentium T3200
Kloksnelheid : 2,0 GHz
Cachegeheugen : 1024 KB
Bustechnologie : 667 MHz
Intern geheugen : 4096 MB
Harde schijf : 250 GB
CD/DVD (RW) : double layer DVD
Diskettestation : nee
Grafische kaart : Intel GMA 4500M
Grafisch geheugen tot : 1759 MB
Shared videogeheugen : ja
Modem : 56k6 V.92
IEEE 1394 : nee
Netwerkkaart : ja
Parallelpoort : nee
Seriële poorten : nee
USB-poorten : 3x USB 2.0
TV-out : -
Touchpad : ja
Accu : Li-ion
PCMCIA : ExpressCard/54
Schermformaat : 15,6 inch
Widescreen scherm : ja
Besturingssysteem : Win Vista Home Premium
IRDA : nee
WiFi : 802.11n
Garantie : carry in
Garantieduur : 12 maanden
Bluetooth : nee
Ingebouwde webcam : ja
Nummeriek toetsenbord : ja
Geheugenkaartlezer : ja
Fabriekscode : Aspire 5735Z-324G25MN LX.ATR0X.075

Kan je hier wel een beetje op spelen?

Alvast bedankt:thumb:

Laatst bewerkt:
Met name de onboard video van een laptop is niet te vergelijken met de echte videokaart die in een desktop zit.
GTA IV gaat met een laptop gegarandeerd niet lukken.

of deze?

Merk Samsung
Grootte 4096 MB
Beeldschermdiagonaal 15.4 "
Opslagcapaciteit 320 GB
Resolutie 1280 x 800 Pixels
Processor Type Core 2 Duo T5800
Soort optische drive DVD±RW DL
Grafische adapter nVIDIA GeForce Go 9200M GS
Geheugen 256 MB

Want ik heb echt een laptop nodig voor school, en mijn budget is ong.€600,- Dus dan vraag ik me af welke nog het meest geschikt is....

Is het nu voor school of voor GTA IV, dat is nogal een verschil......

of deze?

Merk Samsung
Grootte 4096 MB
Beeldschermdiagonaal 15.4 "
Opslagcapaciteit 320 GB
Resolutie 1280 x 800 Pixels
Processor Type Core 2 Duo T5800
Soort optische drive DVD±RW DL
Grafische adapter nVIDIA GeForce Go 9200M GS
Geheugen 256 MB

Want ik heb echt een laptop nodig voor school, en mijn budget is ong.€600,- Dus dan vraag ik me af welke nog het meest geschikt is....

Deze dus, heeft een Core2Duo processor (andere twee hebben een Dual core) en een hogere FSB.

ja die zijn ongeveer het zelfde...

Qua systeem kun je het spel spelen op de videokaart na en dat is voor GTA4 wel eigenlijk het belangrijkste...

In een laptop kun je geen videokaart vervangen.
En de laptops die jij gekozen hebt al helemaal niet want die hebben een onboard videokaart(zin in het moederbord gebouwd)

Wil je GTA op een laptop kunnen spelen dan moet het dus een videokaart zijn die niet onboard is en geen shared geheugen heeft.

daar heb je gelijk in (mijn fout) maar die is lang niet sterk genoeg om GTA 4 op te kunnen spelen...

Zelf heb ik in mijn laptop een 8800(speciaal voor games) zitten en kan het net lekker spelen... en mijn laptop koste bijna ene jaar geleden 2000,- dus dat zal nu op zijn minst 1000,- zijn...

Ik heb een beetje na gevraagd en als je een goed 8600 videokaart er in hebt kun je het spel ook wel spelen maar lager zal moeilijk tot zeer slecht gaan... en anders wordt het door sparen of geen GTA 4 spelen op je laptop....

Om COD4 een beetje vloeiend te kunnen draaien heb je een ATi HD2600/3650 of Geforce 8600/9500/9600 nodig. Dat wordt wel lastig binnen jouw budget.

Ik heb een nieuwe Toshiba laptop te koop, met Intel Core 2 Duo T8100 2.1 GHz processor en ATi Radeon HD2600 videokaart voor 600 euro. Ik kan jou niet mailen, dus mail mij maar voor meer info als je interesse hebt.

Ik heb zelf ook een 2600 in me PC zitten en daar kan ik GEEN GTA op spelen... dus de 2600 is ook niet goed genoeg.

En COD is niet zo zwaar als GTA4.... dus niet vergelijkbaar...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan