ar1990nold
Gebruiker
- Lid geworden
- 12 dec 2006
Hallo,
Ik heb op mijn computer laatst een dual-boot van Windows 7 en Windows XP professional
op mijn computer gezet.
Nadat ik een tijdje Windows 7 gebruikt heb, wilde ik weer Windows XP opstarten.
En daar programma's uitvoeren op mijn D partitie.
De programma's zijn eerder in XP geïnstalleerd en werken nu niet meer.
Al mijn andere partities werken nog wel.
Wanneer ik een programma op mijn partitie open dan krijg ik de melding:
"Windows cannot access the specified device, path, or file. You may not have the appropriate permissions to access the item."
Ik heb chkdsk al op de hele schijf uitgevoerd. Dat kon alleen wanneer ie dismounted was.
Alles op de schijf was goed.
Met error checking gaat alles goed, wanneer ik "Automaticaly fix file system errors" doe dan moet ik mijn computer opnieuw opstarten.
Wanneer dat gedaan is doet ie het nog niet.
In command heb ik alle Read only, Archive, System file en Hidden file attributen van de partitie in alle bestanden en mappen weg gehaald.
Maar blijkt niet te werken. In windows xp druk met de rechtermuisknop in explorer op de map van het bestand. Haal het Read-Only attribuut weg. Pas ik ze toe en krijg de melding:
"An error occurred applying attributes to the file"
bestandpad
Access is denied.
Wanneer ik via command een bestand probeer te openen krijg ik ook de melding.
"Acces is denied." te zien.
Weet iemand misschien hoe ik mijn programma's geïnstalleerd in XP weer kan openen in XP.
Alvast bedankt
Ik heb op mijn computer laatst een dual-boot van Windows 7 en Windows XP professional
op mijn computer gezet.
Nadat ik een tijdje Windows 7 gebruikt heb, wilde ik weer Windows XP opstarten.
En daar programma's uitvoeren op mijn D partitie.
De programma's zijn eerder in XP geïnstalleerd en werken nu niet meer.
Al mijn andere partities werken nog wel.
Wanneer ik een programma op mijn partitie open dan krijg ik de melding:
"Windows cannot access the specified device, path, or file. You may not have the appropriate permissions to access the item."
Ik heb chkdsk al op de hele schijf uitgevoerd. Dat kon alleen wanneer ie dismounted was.
Alles op de schijf was goed.
Met error checking gaat alles goed, wanneer ik "Automaticaly fix file system errors" doe dan moet ik mijn computer opnieuw opstarten.
Wanneer dat gedaan is doet ie het nog niet.
In command heb ik alle Read only, Archive, System file en Hidden file attributen van de partitie in alle bestanden en mappen weg gehaald.
Maar blijkt niet te werken. In windows xp druk met de rechtermuisknop in explorer op de map van het bestand. Haal het Read-Only attribuut weg. Pas ik ze toe en krijg de melding:
"An error occurred applying attributes to the file"
bestandpad
Access is denied.
Wanneer ik via command een bestand probeer te openen krijg ik ook de melding.
"Acces is denied." te zien.
Weet iemand misschien hoe ik mijn programma's geïnstalleerd in XP weer kan openen in XP.
Alvast bedankt
Laatst bewerkt: