XP programma's werken niet meer na dual boot windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

ar1990nold

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2006
Hallo,

Ik heb op mijn computer laatst een dual-boot van Windows 7 en Windows XP professional
op mijn computer gezet.

Nadat ik een tijdje Windows 7 gebruikt heb, wilde ik weer Windows XP opstarten.
En daar programma's uitvoeren op mijn D partitie.

De programma's zijn eerder in XP geïnstalleerd en werken nu niet meer.
Al mijn andere partities werken nog wel.

Wanneer ik een programma op mijn partitie open dan krijg ik de melding:

"Windows cannot access the specified device, path, or file. You may not have the appropriate permissions to access the item."

Ik heb chkdsk al op de hele schijf uitgevoerd. Dat kon alleen wanneer ie dismounted was.
Alles op de schijf was goed.

Met error checking gaat alles goed, wanneer ik "Automaticaly fix file system errors" doe dan moet ik mijn computer opnieuw opstarten.
Wanneer dat gedaan is doet ie het nog niet.

In command heb ik alle Read only, Archive, System file en Hidden file attributen van de partitie in alle bestanden en mappen weg gehaald.
Maar blijkt niet te werken. In windows xp druk met de rechtermuisknop in explorer op de map van het bestand. Haal het Read-Only attribuut weg. Pas ik ze toe en krijg de melding:

"An error occurred applying attributes to the file"

bestandpad

Access is denied.

Wanneer ik via command een bestand probeer te openen krijg ik ook de melding.
"Acces is denied." te zien.

Weet iemand misschien hoe ik mijn programma's geïnstalleerd in XP weer kan openen in XP.

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Windows 7 ook niet

Wanneer ik in Windows 7 het Read-Only attribuut probeer weg te halen krijg ik het ook niet voor mekaar met dezelfde foutmelding.

Help. Mijn hele partitie met programma's en bestanden kunnen niet meer gebruikt worden met beide besturingssystemen.

Alvast een tip: De volgende keer geen partities 'mixen' danwel dubbel gebruiken als je met besturingssystemen in dual-boot aan de slag gaat.

Ok, nu terug naar je probleem:
Eerste wat je moet doen is kijken in Schijfbeheer (Start -> Uitvoeren -> diskmgmt.msc) wat de status is van die D: schijf. Is die "in orde" en staan er geen partities op die XP niet herkend, dan kun je gaan proberen Eigenaar te worden van de bestanden, en dan zou je er weer bij moeten kunnen.
Instructie omtrent Eigenaar worden: hier

Succes,

Tijs.

Bedankt

Onwijs erg bedankt.
Ik heb mezelf als eigenaar ingesteld en alles doet het weer helemaal perfect.
:D:D :thumb::thumb:

Ik mag wel hopen dat je de groep Administrators hebt ingesteld als Eigenaar (zoals in de instructie), want als jouw gebruikersnaam eigenaar is dan kan alleen jij gebruik maken van de programma's die op die D: partitie staan, niet evt. aanwezige andere gebruikersnamen op je pc.
Staat dat tóch inderdaad zo, doe de instructie dan over, waarbij je de groep Administrators eigenaar maakt.

Verder fijn dat je ermee geholpen bent! :D

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan