(nieuwe) PC start niet op [CM M700; ASUS PQ5-E]

Status
Niet open voor verdere reacties.

rgeerolf

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2008
Nieuwe pc zit pas in elkaar, we wilden testen en helaas ;; alle fans draaien (ook CPU) maar hij valt stil na minder dan 1 sec. We vermoeden dat het aan de voeding licht. Want er gaat nl. een rood lampje branden wanneer hij aan gaat en direct weer stil valt. Moederbord is een ASUS PQ5-E. CPU is E8500 en Grafische kaart Saphire 4780 (1GB). Behoorlijk vervelend is dit. Ik hoop dat het kan opgelost geraken zonder een nieuw onderdeel te moeten kopen.
Wie kan mij helpen ?
Alvast bedankt.

Kan het ook zijn dat dat mobo en voeding gewoon niet compatibel zijn ? Indien ja dan zit ik echt wel met een probleem. De onderdelen zijn ondertussen al een week aangekomen :s

Voor ik weer allerlei vragen ga stellen:
Is het voor jou lastig om een (paar) foto('s) te maken van hoe alles nu op het moederbord vast zit?

Dit voorkomt vragen en voor mij is het makkelijker om het probleem te ontdekken.
(heb je gekocht wat je in november wilde kopen? Wel een beetje erg laat trouwens)

Kan het ook zijn dat dat mobo en voeding gewoon niet compatibel zijn ? Indien ja dan zit ik echt wel met een probleem. De onderdelen zijn ondertussen al een week aangekomen :s

Nee een voeding is een voeding, heeft geen enkel effect op mobo.

Wat is de wattage van de voeding?

Lijkt inderdaad een te lichte voeding probleem.
Waarschijnlijk slaat de voeding dicht met de piekspanning bij het opstarten.
Opladen condensatortjes / aanswengelen ventilatoren ect.

Probeer eens een paar op te starten. Als rood lichtje opkomt ff stekker uit je voeding en gelijk nog een keer proberen.

Voeding is 700 W. Lijkt mij genoeg. En ik heb het al een paar keer na elkaar geprobeerd. Maar zal even die foto's nemen ;)

Hier zijn de afbeeldingen. Sorry dat ze niet ingesloten zijn in dit bericht maar ik had geen zin meer om ze te resizen en ze waren te groot voor picoodle of iets soortgelijks dus dit ik het maar op deze manier:
hier
hopelijk raak je iets wijzer uit deze afbeedlingen ...

Laatst bewerkt:
eerste wat ik zie: de geheugenstripjes moeten in de gele slots. Dus die ene moet je verplaatsen.

Of dat het probleem oplost weet ik niet.

Je hebt de voeding ook op je videokaart aangesloten (haal ik niet uit de foto's)?
En je hebt de goede 8-pins kabel aangesloten op het moederbord neem ik aan (kan haast niet anders)

-RAM naar gele chips verplaats maar verandert helpt idd niet.
-Voeding is idd op videokaart aagesloten (2 kabels)
-En is dit die 8-pins kabel ? zoja dan is die uiteraard aangesloten.

geheugen kun je inderdaad beter in de zelfde kleur strip steken, maar dit is alleen om de dualchannel te ondersteunen.

PC zou gewoon goed moeten draaien ook al zitten ze in verschillende kleuren.

heb je de power / reset knop goed aangesloten?

ja ;; maar doet er niet toe want om te testen gebruik ik meestal de knopjes op het moederbord ...

afstandhouders ?
en geen piepjes ;; zoals ik zeg ;; pc slaat af in minder dan 1 sec

buildingapc118.jpg

yotta1cpu1hdd1case1ati1ip9.jpg

Zo'n dingetje wat die hand op de kast draait. Daar maakt je dus het moederbord aan vast.
Een moederbord mag alleen op de schroefpunten contact met de kast maken. Wanneer je het moederbord zonder afstandhouders vast schroeft aan de kast, dan maakt het dus compleet contact.

als dit het ook niet is: haal dan de videokaart er eens uit.

Als je hem dan aan zet, dan moet je een lange piep horen gevolgd door 3 korte.

Nee ;; er zat nl niks bij da moederbord ;; ook geen vijsjes. We hebben die van de case moeten gebruiken. Moet je dat appart bestellen of is de boel al om zeep ?

Nee ;; er zat nl niks bij da moederbord ;; ook geen vijsjes. We hebben die van de case moeten gebruiken. Moet je dat appart bestellen of is de boel al om zeep ?

Jawel ;; dit zat er toch bij. Helaas niet gebruikt ;; ik wist niet waar voor het diende :s

Jawel ;; dit zat er toch bij. Helaas niet gebruikt ;; ik wist niet waar voor het diende :s

Ze zitten vaak al in de kast: je moet zorgen dat deze alleen zitten op de plekken waar de schroeven moeten.
Goed controleren of dit echt goed zit. Is super belangrijk.
(het belangrijkste bij het bouwen van een systeem in mijn ogen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan