CPU Temp 55 graden terwijl dit nog veel lager kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

NighTNL

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Hallo helpmijers.

Ik heb 2 weken geleden een nieuwe computer in elkaar gezet.
Gebruik mijn intel core 2 duo e8400 ( draait op standaard instellingen dus 3 Ghz ) in combinatie met de Scythe Mugen 2 koeler.

Sinds de dag dat ik deze koeler op mijn processor heb zitten ligt de temperatuur nog wel aardig hoog terwijl deze zeker nog wel 20 graden omlaag kan.

De temperatuur is 55 graden ( gemeten met Coretemp , MSI DualCore Center en ook in de bios ) continu in windows.En nee dan is de e8400 niet idle.
Volgens windows taakbeheer is het CPU gebruik 50 % +

En waar dit nou vandaan komt heb ik via broncontrole ( ja ik gebruik windows vista ) kunnen achterhalen.In het beschrijvingskolom acter SLsvc.exe staat dat dit software is van Microsoft-Licentie Service gemiddelde cpu gebruik 40-50 %.

Zelf heb ik geprobeerd zo min mogelijk programma's aan te laten zelfs mijn virus scanner uitgezet en dan nog is het CPU gebruik hoog.

Weet een van jullie misschien wat ik hier aan kan doen ?

1233738751-830.jpg
[/url][/IMG]

Laatst bewerkt:
De schuld ligt dus bij SLsvc.exe, bij mij gebruikt dit process gewoon 0% CPU. Is jouw Vista al geactiveerd ?
Helpt anders het afsluiten van het process en dan de PC opnieuw opstarten ?

Bedankt voor het reageren !

Afsluiten heb ik al eerder geprobeerd maar dan geeft hij dit aan :

Kan de bewerking niet voltooien.Toegang geweigerd.
En windows is al geactiveerd maar ik zeg er wel effe bij dat dit een illegale versie is.
Weet niet of het hier misschien aan kan liggen.

Zo even snel door de processen bladerend kan ik ook niet iets vinden zodat je het process geheel niet opstart.
Dat het geen legale versie is zou niets uit moeten maken.

Hoi !

Dit: http://www.computer-support.nl/Systeemtaken/Taakinfo.php?ID=8894 al gelezen?

Of je hebt een virus, of Windows heeft problemen met de emulator (in dit geval: een mooi woord voor; "crack" !)
Bepaalde chipsets, vooral van nVidia kunnen slecht omgaan met de truc die gebruikt wordt om Vista clandestien te aktiveren.

Greetz,

Harry.

Laatst bewerkt:
Oke bedankt voor het reageren.

Dan wordt met maar tijd om een Windows Vista Oem versie te halen.

Hoi !

Beter even wachten: Windows 7 komt er aan is die is op alle fronten beter.

Greetz,

Harry.

Wat ik kan terug vinden is dat iemand met een nForce 4 chipset problemen had met de Paradox loader. Zover ik de activatie snap wordt er in de BIOS een OEM licentie toegevoegd, Vista detecteert dat en je Vista blijft geactiveerd.
Harry heb jij anders bronnen waaruit blijkt dat dit een nvidia chipset probleem is ?
NighTNL welk moederbord heb je eigenlijk (i.v.m. met de nvidia chipset) ?

Msi x48c.

En over Windows 7 is het dan nog wel mogelijk om spelletjes / programma's te kunnen gebruiken die voor windows vista bestemt zijn ?

Laatst bewerkt:
He dan heb je exact hetzelfde moederbord als dat ik heb :)
En die heet een Intel chipset, in dat perspectief gezien zou het verhaal van Harry Snor niet opgaan (correct me if I'm wrong).

Wat Windows 7 betreft. Heel wat werkt via de Vista compatibiliteits modus die ingebakken is, sommige dingen werken echter nog niet. Wanneer Windows 7 gelanceerd wordt zal al heel wat gewoon werken, maar persoonlijk heb ik geen enkel probleem met Vista en Windows 7 duurt nog even voordat het uitkomt.

Ik heb mijn MSN adres even vrijgegeven aangezien niet alles is toegestaan op Helpmij. Mocht je contact met mij willen opnemen dan kan dat via MSN. Misschien heb ik nog een andere versie liggen voor je die geen problemen geeft. ;)

Hoi !

Als je uitgebreid artikel daarover wilt lezen moet je me even een mailtje sturen !

Maar: Paradox werkt al niet meer sinds de komst van SP1 !

Greetz,

Harry.

Mailtje de deur uit want ik ben zeer benieuwd. :)

Klopt de Paradox loader werkt niet meer maar de nieuwere loaders werkten dacht op een gelijksoortige manier.
Dat begrijp ik hier uit en deze zou met SP1 moeten werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan