Geen geluid met mic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heartbeat

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2004
Berichten
31
Hallo,

Ik heb een MXL USB1 microfoon. Alles veel keren volgens handleiding geinstalleerd. Maar...geen geluid. Dat staat niet gedempt en ook zijn mic en speakers als standaard geselecteerd. Het systeem is Vista. De mic doet het, het lampje brandt en er wordt ook aangegeven dat hij zou werken.
Wie kan en wil mij helpen..?
Groetjes en alvast bedankt!
Heartbeat
 
Misschien een domme opmerking, maar staat ook bij Opnemen bij de Volumerregeling de schuif goed? Kun je de mic misschien testen op een andere machine?
 
Dank voor je reactie. Ik heb het nagekeken en de schuif staat goed. ook heb ik de mic op de pc met Windows XP geprobeerd ( de andere is een laptop). Met hezelfde resultaat.

Het is de tweede microfoon al die ik probeer, het rode lampje, dat aangeeft dat hij het doet brandt, daarom moet er ergens iets met instellingen zijn...Ik kan toch niet ook deze weer terugsturen!
Domme vragen zijn er volgens mij niet want je gaat van alles bedenken. Zoals: Kan het iets met de router te maken hebben? Het geluid van zowel de laptop als de pc doen het zonder mic prima. Heb je nog een ander idee???

Groetjes,
Heartbeat
 
Een USB microfoon heeft vaak specifieke drivers nodig, die bijgeleverd worden op cd. Heb je die geinstaleerd en is de Mic wel compatible met Windows Vista?
 
Staat bij Start> configuratiescherm> geluiden en audioapparaten> volume geavanceerd> opties> eigenschappen> opnemen> wel de juiste mic. aangevinkt?
 
De juiste mic staat aangevinkt en de installatie is ( zonder cd overigens) in orde 'zegt' de pc. Of kan ik dat laatste overigens nog ergens handmatig controleren?
 
Kijk even bij apparaatbeheer of daar gele uitroeptekens/vraagtekens staan of rode kruisjes ergens
 
als er geen domme vragen bestaand dan zal ik wel een slimme hebben ;)
mocht je een tweede geluidskaart hebben ingebouwd, trek je de mic wel over de juiste kaart?
 
Bij apparaatbeheer staat niets bijzonders.
Als ik op eigenschappen klik dan staat er een afbeelding van de luidspreker met daarnaast: USB audio Codec
Eigenschap:
Apparaatbeschrijving
Waarde:
USB-apparaat.
Kan het zijn dat er bij apparaatbeschrijving iets anders moet staan?

Een aparte geluidskaart is er niet.

Alvast allemaal weer dank voor het meedenken!!

Groetjes,
Heartbeat
 
misschien een trage usb-poort? (probeer ns een andere voorkant/achterkant) of heb je dr een trage usb-hub of trage usb-verlengkabel tussen zitten?
 
Andere poort helpt niet. Er zit geen verlengingskabel of iets anders tussen.:(
 
Probeer ns:

configuratiescherm / geluiden en audioapparaten / tabblad 'spraak'

kiek es effe wat je daar ziet!
 
We zijn eruit!!!

Deze microfoon werkt uitsluitend met een headset/koptelefoon en daarna is de opname via de speakers terug te luisteren.
Wat ik altijd deed was proberen zonder koptelefoon, maar dat is gewoon niet te beluisteren!

Allemaal hartelijk dank voor jullie hulp en wie weet hebben anderen hier ook nog iets aan..
Groetjes,
Heartbeat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan