toegang tot server 2003 kan alleen na wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruben derks

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2008
Berichten
30
als ik vanaf mijn Win 2000, XP en Vista machines toegang wil tot een service van de Win 2003 standaard server, word ik steeds de eerste keer na het opstarten gevraagd om een account en password. alleen na het invoeren hiervan kan ik tot de gedeelde mappen en printers. is er een mogelijkheid om dit automatisch te laten gaan, of nog beter, kan het uitgeschakeld worden?

groeten
 
Je zou het volgende kunnen proberen:
Op de W2003 server:
Start -> Uitvoeren -> gpedit.msc
Ga naar Computer Configuration -> Windows Settings -> Security Settings -> Local Policies -> verander optie "Network Access: Let Everyone permissions apply to anonymous users" naar Enabled.

Natuurlijk moeten je dan wel de groep Everyone rechten geven op de mappen en/of printers die je wilt delen op de W2003 computer. Dit op zowel Share-niveau als op Security niveau.

Succes,

Tijs.
 
ik heb geprobeert wat je zei. maar de melding bestaat nog steeds. mijn versie is nederlands, misschien dat het dan anders heet?

groeten
 
Heb je die instelling dus gevonden, ook in de NL versie?
En heb je ervoor gezorgd dat je de groep Everyone (=groep IEDEREEN in NL versie) rechten verschaft op de gedeelde mappen en printer, ook in het tabblad Delen??

Tijs.
 
Ik mis ook nog wat informatie: Heb je een Active Directory of is de functie gewoon 'een losse bestands/printserver'?

Tijs.
 
de server is een DC, maar de machines die toegang moeten hebben zijn gewone machines die NIET in de AD zitten.

groeten
 
Dat maakt het zo goed als onmogelijk zonder allerlei stunts uit te halen.
Per slot zijn in Active Directory allerlei extra groepsbeleidsinstellingen van kracht, en wordt het lokale beleid (die je met de vorige actie heb gezet) vaak 'overschreven' door een policy die een hogere 'prioriteit' heeft.

Kijk hier, laatste paragraaf om misschien toch ook op een Domain Controller toegang te kunnen verschaffen aan anonieme gebruikers.

Meer tips heb ik niet voor je.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan