Onvoldoende virtueel geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

umiak

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2003
Sinds een paar dagen krijg ik rechts onder een kreet : Onvoldoende virtueel geheugen.

Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt.
Groetjes
Fabienne

Hoi,

Hoeveel geheugen heb je vrij op je hardeschijf?
En hoeveel gebruikt?

Klik op de C:/ schijf rechtermuisknop eigenschappe

En:

Op hoeveel virtueel geheugen staat je pc ingesteld? Dit kun je veranderen door Start->Configuratiescherm->Prestaties en onderhoud->Systeem->Geavanceerd->Instellingen ( in het venster "prestaties" )->Geavanceerd->Virtueel geheugen.

Tijdelijke mappen kunnen ook volgelopen zijn.
Advies:
1. Schijfopruiming draaien op de C-schijf.
2. Schijf C defragmenteren.
Succes, Ton

hoi,

hoeveel geheugen heb je vrij op je hardeschijf?
En hoeveel gebruikt?

Klik op de c:/ schijf rechtermuisknop eigenschappe...........en verder?????

En:

Op hoeveel virtueel geheugen staat je pc ingesteld? Dit kun je veranderen door start->configuratiescherm->prestaties en onderhoud->systeem->geavanceerd->instellingen ( in het venster "prestaties" )->geavanceerd->virtueel geheugen.
672mb

Tijdelijke mappen kunnen ook volgelopen zijn.
Advies:
1. Schijfopruiming draaien op de C-schijf.
2. Schijf C defragmenteren.
Succes, Ton

Heb ik allemaal gedaan vandaag....dan even afwachten. Dank je.

672 Mb is niet echt veel. Als je onlangs geen grote programma's hebt geinstalleerd moet er ergens een wildgroei van bestanden zijn.
Met Treesize zou je daarover inzichten kunnen krijgen.

672 Mb is niet echt veel. Als je onlangs geen grote programma's hebt geinstalleerd moet er ergens een wildgroei van bestanden zijn.
Ga ik zo downloaden.

hier de printscreen, maar ik kan er jammer niets mee, zie jij een wildgroei?

TreeSizeFree.jpg

Oeps een harde schijf van 12gb is al vrij klein op zich, de windows installatie inclusief de nodige updates/servicepacks, slokt hier al bijna 2/3 van de schijfruimte op.
Je doet er verstandig aan om een 2e hardisk erbij te prikken en daar de nodige data op te parkeren en als werkschijf gebruiken voor al je software.

2e optie is meer fysiek geheugen erbij prikken en de tip van needforspeed opvolgen wat betreft het instellen van je virtueel geheugen en de door andere opgenoemde schijfonderhoud.

Oeps een harde schijf van 12gb is al vrij klein op zich, de windows installatie inclusief de nodige updates/servicepacks, slokt hier al bijna 2/3 van de schijfruimte op.
Je doet er verstandig aan om een 2e hardisk erbij te prikken en daar de nodige data op te parkeren en als werkschijf gebruiken voor al je software.

2e optie is meer fysiek geheugen erbij prikken en de tip van needforspeed opvolgen wat betreft het instellen van je virtueel geheugen en de door andere opgenoemde schijfonderhoud.

Sorry maar begrijp dit even niet 12gb????? Ik heb 40 gb.

@ jackall
Oeps. Het is een schijf van zo'n 40Gb met een vrije ruimte van ca 16Gb
Ergo, lijkt allemaal OK.
Of er is iets anders aan de hand ?? of de melding heeft betrekking op het werkgeheugen.
Advies: geheugen controleren met MEMtest86

Ik begrijp niet zo goed waar de hele discussie over gaat hier, maar TS heeft het over de melding: Onvoldoende virtueel geheugen

En dat heeft niet zo heel erg veel te maken met de afmetingen of vrije ruimte op de harddisk....

Hoe groot is Pagefile.sys ? Op C-schijf ? of op een andere ?

Ik begrijp niet zo goed waar de hele discussie over gaat hier, maar TS heeft het over de melding: Onvoldoende virtueel geheugen

En dat heeft niet zo heel erg veel te maken met de afmetingen of vrije ruimte op de harddisk....

Ik begin hier alles door mekaar te halen hoor. Wat moet ik nu wel of niet doen. Begrijp dat iedereen zijn eigen ideën heeft maar nu weet ik het niet meer. Die memtest86 zal ik vannacht of morgen doen want schijnbaar duurt het lang las ik.

Ik begin hier alles door mekaar te halen hoor. Wat moet ik nu wel of niet doen. Begrijp dat iedereen zijn eigen ideën heeft maar nu weet ik het niet meer. Die memtest86 zal ik vannacht of morgen doen want schijnbaar duurt het lang las ik.

Is een zinloze actie voor jouw probleem!

Hoeveel intern geheugen dus ram geheugen zit er in je pc?

Fabien,
Als je memtest start geeft die al gelijk enig inzicht. Langere tijd draaien kan later nog.
Hoe is de situatie met je pagefile.sys ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan