Computer start automatisch op....om 3 uur 's nachts.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Richard122

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2008
Hey mensen,

Ik heb een probleem: mijn laptop start weleens 's nachts automatisch op om 3 uur.(daarom zit ik dit te doen om 4 uur:() Maar hij start niet elke nacht op. En ik heb btw helemaal niks gedaan met WoL ofzo:S
Weet iemand hoe ik van dit probleem af kom?
Owja, ik heb dit gepost bij moederbord, omdat ik dacht dat dat er iets mee te maken had...Kan het fout hebben.

Richard

kijk is in de bios of je ergens kan vinden waarbij je de keuze heb om automatisch op te starten op bepaalde tijden

of in windows dat hij opstart via netwerk aanvraag

of een andere optie :

de pc op een stekker doos zetten die je met een aan/ uit schakelaar aan of uit kan zetten dan kan hij ook niet meer opstarten "ongewild"

of een andere optie :

de pc op een stekker doos zetten die je met een aan/ uit schakelaar aan of uit kan zetten dan kan hij ook niet meer opstarten "ongewild"

Bij een laptop maakt dit natuurlijk nix uit..............

Ik heb dit ook (Vista Home Premium!)
als ik hem in Stand-by (Slaapstand) zet gaat ie om de zoveel tijd gaat ie
's nachts aan.!!! ik slaap op de kamer waar de PC staat1!en er zit op de aan en uitknop licht muismat USB daar zit allemaal licht!:(
daarom moet ik 's nachts me bed uit om die PC uit te zetten!:evil::evil::evil:

Help me!

Groeten!

en waarom dan wel niet ?

aangezien dievan mij ook automatisch aangaat om 07;00 smorgens omdat ik dat via de bios ingestelde heb ?

zowel laptop als op de pc

:confused: en blijkbaar hebben meerdere mensen dat als je google gelooft :D

maja in slaapstand word ie via het netwerk wakker gemaakt
dat heet volgens mij :
wakeup on lan iets in die geest :o

standaard staan de automatische updates van Windows ingesteld op installatie om 3 uur 's nachts. Wellicht heeft dit ermee te maken?

Dat is inderdaad het probleem, ik had exact hetzelfde en heb de automatische updates uitgeschakeld waarna dit geen probleem meer gaf!

en waarom dan wel niet ?

aangezien dievan mij ook automatisch aangaat om 07;00 smorgens omdat ik dat via de bios ingestelde heb ?

zowel laptop als op de pc

:confused: en blijkbaar hebben meerdere mensen dat als je google gelooft :D

maja in slaapstand word ie via het netwerk wakker gemaakt
dat heet volgens mij :
wakeup on lan iets in die geest :o

Omdat een laptop ook op z'n batterij kan op starten..........

standaard staan de automatische updates van Windows ingesteld op installatie om 3 uur 's nachts. Wellicht heeft dit ermee te maken?

Held, je bent mijn held:p Ik denk idd dat dat het probleem was. Ik heb dat ff veranderd nou.
Iedereen bedankt voor zijn of haar antwoord.
Ennuh, Dominiqu3... Neemt u mij niet dadelijk. Daar ga ik hele rare dingen bij denken:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan