Gegevensbestand niet goed afgesloten

• Onderwerp starter Onderwerp starter emc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

emc

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2003
Sinds enige tijd krijg ik wanneer ik outlook opstart de melding dat het gegevensbestand niet goed is afgesloten. Er vindt dan een inventarisatie plaats en dan worden er geen gekke dingen gevonden. deze melding blijft elke keer als ik outlook opstart terug komen, ondanks dat er verder dus niets aan de hand is.

Ik heb outlook uiteindelijk gedeïnstaleerd, en opnieuw geïnstalleerd. dit werkt niet. Maar het rare is dat wat ik ook doe (ook deïnstalleren met revo uninstaller) alles weer in oorsponkelijke staat is, mail, accouns, ect. alles staat op zijn plek zonder dat ik iets heb geïmporteerd. dit lijkt erop alsof er niet werkelijk verwijderd wordt.

Wie weet raad? Alvast bedankt, emc

Hoi,

Dat klopt!
Het verwijderen van Outlook heeft niet tot gevolg dat het gegevensbestand waarin alle mails, agenda-items en contactpersonen e.d. ook wordt gewist .... gelukkig maar.
Dat gebeurt immers ook niet met je Word- of Excel-bestanden wanneer je MsOffice zou verwijderen.

Onder welke Windows-versie is MsOffice2007 geïnstalleerd?

Hallo Thieu,

Dank voor je reactie. Ik heb windows Vista.

Gr. emc

Moet zeggen dat ik met de combi Vista <> MsOff2007 dezelfde ellende heb gehad.

Ik weet niet waardoor ik het nu niet meer heb, maar heb wél een complete recovery gedaan.

Er zijn twee dingen die je kan doen:
- comprimeren
- controleren op fouten met scanpst.exe.

Comprimeren:
Klik met de rechtermuisknop op 'Persoonlijke mappen' en kies Eigenschappen in het snelmenu.
Nu op de knop 'Geavanceerd' en vervolgens op 'Nu comprimeren.

Controleren op fouten
Dit is wat ingewikkelder.
Sluit outlook af en zorg dat via de verkenner verborgen mappen en systeembestanden en mappen zichtbaar zijn.
Zoek nu naar het bestand scanpst.exe.
Het wordt met msoffice meegeleverd en staat in de office12 map onder programfiles.

Dubbelklik op het programma
Vervolgens wordt gevraagd welk gegevensbestand je wilt controleren.
Dat is het bestand OUTLOOK.PST, waarin al je eigen gegevens van outlook opgeslagen worden.
In jou situatie (Vista/MsOff2007) staat dat in de volgende map:

C:\Users\[gebruikersnaam]\AppData\Local\Microsoft\Outlook\Outlook.pst

Laatst bewerkt:
outlook zegt dat hij niet goed is afgesloten

Bij ons (ook vista) ligt dit aan de HP printer die aan onze computer hangt, we wachten al een jaar op een oplossing van HP!:mad:

Bij ons (ook vista) ligt dit aan de HP printer die aan onze computer hangt, we wachten al een jaar op een oplossing van HP!:mad:

Ehh 'off topic' ...... dus de HP-printer zou de oorzaak zijn dat bij het starten van Outlook de melding komt dat Outlook de vorige keer niet goed is afgesloten?
Dus - met andere woorden - als je de printer niet hebt aangesloten komt die melding niet bij het starten van Outlook?
Of heeft jou reactie tóch niet zozeer met die Outlook-melding te maken, maar met een ándere melding.......

printer veroorzaakt "verkeerd afsluiten"

Ja, het klopt: als je een andere printer als default instelt dan krijg je die melding niet meer, HP adviseert dat zelfs! Het is ook niet zo dat er écht een fout is, maar je krijgt gewoon die (onzinnige) mededeling. :confused: Omdat wij niet steeds om willen klikken naar de goede printer laten we het gewoon zo.

Overigens hebben we ook met word een dergelijk probleem, zelfde oorzaak.
HP belooft steeds dat ze "aan een oplossing werken" maar tot nu toe: nikx

Zeer vreemd ja ....
Bij Word kan ik me er nog iets bij voorstellen als het om een in de betreffende Word-sessie geopend bestand, dat is uitgeprint.
Onder Outlook doe je dat echter zelden (althans ik :p)

Laatst bewerkt:
de melding over verkeerd afsluiten heeft NIETS te maken met of je wel of niet iets geprint hebt of een printvenster open hebt staan, ook in word niet.

de melding over verkeerd afsluiten heeft NIETS te maken met of je wel of niet iets geprint hebt of een printvenster open hebt staan, ook in word niet.

Nou nou ... je hoeft niet gelijk zo obstinaat te reageren :shocked:
Ik doe alleen een suggestie en kennelijk is het probleem bij HP bekend, dus zal het ongetwijfeld de oorzaak zijn.

zelfde probleem

Ik heb hetzelfde probleem. Elke keer als ik Outlook opstart "verkeerd afgesloten".
Heb beide oplossingen geprobeerd maar computer slaat elke keer vast.
"programma reageert niet".
Ik kan het dus zo laten, want verder geen problemen met Outlook.
Maar heeft er iemand toevallig nog een idee hierover?

opgelost

Heb nog een paar keer bovenstaande oplossingen geprobeerd, computer liep elke keer vast.
Maar vandaag is het probleem dan toch verdwenen!
Misschien toch 1x goed gelukt ondanks dat de computer vast liep.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan