Groot probleem met .exe files

Status
Niet open voor verdere reacties.

leone

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2009
Ik wou een .exe file openen met notepad, vanaf toen openden al mijn .exe files in notepad. Ik kon geen enkel programma meer openen. Uiteindelijk heb ik iets gevonden op internet genaamd "exefix_xp.com" Dankzij dit kon ik weer exe bstaden openen maar dan wel niet op de gewone manier. als ik dubbel klik op een programma begint spybot te scannen. Ik kan enkel een programma starten door rechtermuisknop en dan het 2 te klikken. Dit is wat er komt.
attachment.php

Help mij !!

Bijlagen

• exe error.JPG
    exe error.JPG
    17,8 KB · Weergaven: 160
Als je kijkt in het register hoe op dit moment de toewijzing is?

Ga naar Start dan Uitvoeren
typ regedit en dan de OK knop (of enter)
ga naar HKEY_CLASSES_ROOT \ exefile \ shell \ open \ command
als je dan in het rechter gedeelte van het scherm ziet, wat staat er dan achter (Default)?

Het is als volgt:
naam: (Default)
Type: REG_SZ
Data: "%1" %*

Dat staat dan wel goed.
Het register-item HKEY_CLASSES_ROOT \ .exe bestaat en heeft als (Default) waarde exefile?

Kun je niet gewoon 'n herstelpunt terugzetten van vóór je dat deed? Is de makkelijkste manier denk ik.

Gaat dat gemakkelijk ? Ben ik dan bestanden die er intussen bijgekomen zijn kwijt ?

Is dit niet gewoon heel simpel, door naar een .exe programma te gaan eigenschappen. En dan kan je kiezen waarmee je het programma opent.
toch?:shocked:

succes,
mvg,
pc

Ligt er aan,als je 'n recent herstelpunt neemt is er niet zoveel aan de hand,hoelang is 't geleden dat je dit gedaan hebt? Je hoeft niet persé bestanden kwijt te zijn wel progs die je naderhand hebt geïnstalleerd.

Kan je mij aub zeggen hoe je zo'n herstel uitvoert of waar ik een duidelijke tuttorial kan vinden

Ga naar: start-alle programma's-bureau-accessoires-systeemwerkset-systeemherstel,makkelijk is met rechtsklik kiezen voor "aan het startmenu toevoegen" zodat je hem altijd bij de hand hebt.Start 't programma en kies: een eerdere status van deze computer herstellen,kies een recente vetgedrukte datum uit,van vóór dat je dat exe-bestand met notepad hebt geopend,selecteer dat en klik op next enz.

Het probleem is opgelost dankzij een systeemherstel. Dankuuuuu
Ik wist niet dat systeemherstel zo eenvoudig was.

Het probleem is opgelost dankzij een systeemherstel. Dankuuuuu
Ik wist niet dat systeemherstel zo eenvoudig was.

Zo zie je maar weer,sommige dingen zijn echt eenvoudig alleen begrijpt niemand dat Microsoft er voor gekozen heeft om dit nuttig programma zo diep weg te moffelen.
Klik ff op vraag opgelost,rechtsonder.
Succes verder!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan