PC speaker vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

danny091283

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2005
Ik wil graag nieuwe pc speakers kopen omdat mijn huidige speakers vaag doen.
Nu weet ik alleen totaal niet wat ik wil en wat de juiste speakers voor me zijn.
Kan iemand me hier eens mee helpen?

Ja, de juiste speakers voor jou zijn de speakers die jij goed vindt klinken.

check eerst wat je geluidskaart/onboard aankan. Dan kan je keuze gaan maken tussen 7.1 , 5.1 , 2.1 of 2.0. Het eerste getal staat voor het aantal speakers. De punt 1 staat voor subwoofer. Maar dit wist je mischien al. :cool:

Je moet nieuwe hebben en dus ga je naar een winkel en ga je luisteren. Degene die je goed vindt klinken koop je. En idd. uit de glazen bol bleek niet wat voor kaart je hebt. Het maakt toch geen tierelier uit? Zoek op het internet naar een 5.1 setje en bestel het.

Ik ben naar de winkel geweest maar heb 2 tegenstrijdige verhalen gehoord.

Misschien kun je een "touw" posten? Dan kunnen we de informatie uit je trekken.............

Danny091283, ben jij 25 jaar (zoals je naam doet vermoeden)?

Laatst bewerkt:
door die verhalen te vertellen.
dan kunnen de mensen op helpmij.nl vertellen of die verhalen kloppen.

dan zou het altijd nog 17 jaar zijn.
Emile, ik had ipv van een ééntje een tweetje moeten typen (typefout ja), maar jij hebt een zakrekenmachine nodig denk ik.....................

Laatst bewerkt:
hahahah je hebt gelijk, ik keek van de linkerkant.
de hersenen maken je het lastig.

ik zag 91

In de eerste winkel werd me verteld dat deze 2 sets het mooiste geluid geven voor muziek:

Omdat 2 anderen minder satelieten bevatten en te veel bas.
Alleen deze 2 zijn de 2 volgende speakers wat me aan werd geraden bij een andere winkel

Zelf zat ik aan de volgende speakers te denken:

Zoals hierboven geschreven werd: je kaart bepaalt de hoeveelheid speakers en JOUW oren bepalen welke set het wordt, niet de MENING van een verkoper.
Het is toch erg simpel? Vraag gewoon een luisterproef aan. Niets is zo persoonlijk als het luisteren naar muziek. Wat de één mooi helder geluid vindt, dat vindt een ander weer te flets / vlak, te weinig bas.
NIEMAND kan voor jou bepalen wat mooi geluid is, dat kun je alleen met jouw eigen oren horen.

Daar het "slechts" om pc speakers gaat, hoef je er ook geen wereldissue van te maken. De gangbare setjes hebben alle fatsoenlijk geluid, welke het mooiste klinkt in jouw oren, dat kan alleen JIJ bepalen.

Ik heb ze niet gehoord, omdat ze niet aangesloten waren en sommigen niet in de winkel stonden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan