Dll waarschuwingen bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

kokkiepatat

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
Berichten
19
Bij opstarten krijg ik 2 foutmeldingen. Na bij de eerste op OK te hebben geklikt komt de volgende in beeld.

1)
Titel: Rundll32.exe – Entrypoint niet gevonden
Tekst: Kan entrypoint van procedure SMapLS_IP_EBP_16 niet vinden in DLL-bestand kernel32.dll

2)
Titel: Rundll
Tekst: Er is een fout opgetreden tijdens het laden van dll32. Kan opgegeven procedure niet vinden.

Oh ja....Internet Explorer doet het ook niet meer :(
Geeft melding: De webpagina kan niet worden weergegeven

Alvast bedankt voor jullie hulp.
 
Download op een andere pc even Dial-a-fix
Pak het in zijn geheel uit op de pc met de problemen.
Start Dial-a-fix, en vink alles aan in het Registration Center gedeelte, en druk daarna op Go.

Kijk of het daarna beter gaat.

Succes,

Tijs.
 
Heb het programma gebruikt, maar binnen het programma krijg ik een foutmelding.
Error 127: C:\windows\system32\iesetup.dll is not registerable or the file is corrupted.

Bij opstarten van het programma gaf hij ook nog een andere melding: unable to determine your version of Internet Explorer


Zegt jou dit iets?? Mij totaal niet :)
 
Je zou het idee krijgen dat heel Internet Explorer verdwenen is van je computer...
Heb je dat zelf gedaan, of is dat door iets anders veroorzaakt?

Linksom of rechtsom, je kunt proberen Internet Explorer te herinstalleren.
Kijk hier voor aanwijzingen. Ik zou als ik jou was direct gaan voor wat de engelse versie van die pagina zegt, en herinstalleren via download van de Microsoft site:
link naar installatie-software voor Internet Explorer 7 (NL)
Laat versie 8 even links liggen ajb, dus richt je op versie 7 van Internet Explorer.

Succes,

Tijs.
 
Heb volgens mij een geïnfecteerd bestand binnen gehaald bij mijn computer en toen is de ellende begonnen. IE7 werkte niet meer en toen heb ik IE8 erover heen geïnstalleerd. Maakte echter geen enkel verschil.

Ga IE8 even verwijderen en dan IE7 installeren. Zal eens kijken of het lukt.

Laat het nog wel weten. iig bedankt voor de hulp tot nu toe :thumb:
 
IE7 geïnstalleerd en nog een keer dial-a-fix gestar. Kreeg deze keer geen enkele foutmelding, maar het geeft 0 verbetering. Nog steeds 2 melding bij opstarten en IE werkt nog steeds niet. :(
 
IE7 geïnstalleerd en nog een keer dial-a-fix gestar. Kreeg deze keer geen enkele foutmelding, maar het geeft 0 verbetering. Nog steeds 2 melding bij opstarten en IE werkt nog steeds niet. :(

Waarom heb je niet vermeld dat je pc een virus hebt gehad? Als ik je goed begrijp is de ellende daarna begonnen.

Er zijn genoeg postings hier op het forum die gaan over het checken naar malware etc.
Begin daar dus mee:
Mbam: http://www.idealsoftware.nl/MBAM/
SuperAntiSpyware: http://www.superantispyware.com/download.html (de gratis versie).
Updaten en beiden draaien.

Zodra dat klaar is, prepareer een XP installatiecd waar het huidige XP Service Pack van je pc in geïntegreerd is. Zoek op dit forum (of Google) naar: nlite slipstream xp
Zodra je zo'n cd hebt (hoeft voor dit doel niet opstartbaar te zijn): Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow
Er kan dan om die cd gevraagd worden.
Alvast, ter voorbereiding van het maken van die cd:
SP2 voor XP NL
SP3 voor XP NL

Tijs.
 
wanneer ik dit doe schoon ik dan mijn gehele comp op? Oftewel ben ik al mijn bestanden/programma's kwijt of is het puur een scanmethode??
 
Het is puur scannen en repareren. Het is geen herinstallatie.

Tijs.
 
De foutmeldingen zijn ondertussen verdwenen, door malwarebytes. Maar IE doet het nog steeds niet :(
 
aahh...hij geeft een melding die ik niet weg krijg.
Ik heb een fabrieks XP (media center 2005) DVD van mijn computer, maar dat is er echt maar 1. De comp wil cd2 hebben..... :mad:


screen.jpg
 
Laatst bewerkt:
Start -> Uitvoeren -> regedit.exe
Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion
Kijk in rechter deelvenster of ergens Sourcepath wordt genoemd, en welke map in de waarde Sourcepath wordt genoemd.
Open die genoemde map, en kopieer de hele mapinhoud (inclusief submappen etc.) naar een aparte, nieuwe map.
Maak met ook een SP2 of SP3 geïntegreerde XP CD of DVD met nLite van de inhoud van die nieuwe map.
Voer die cd/dvd aan SFC /SCANNOW

Evt. kun je ook, door zeer regelmatig op Annuleren en Overslaan etc. te klikken uiteindelijk SFC laten beëindigen zonder dat die helemaal klaar is met het 'repareren' van bestanden. Daarna die nieuwe DVD/CD maken waar ik het boven over heb.
Daarna kun je dan weer een SFC /SCANNOW proberen.

Succes,

Tijs.
 
Ik heb sourcepath opgezocht, maar hij geeft een map aan die niet bestaat.
Namelijk I:\I386

Dit is het DVD-station....

Wat nu??
 
Geen idee, want ik weet niet wat er op de 2de cd staat... Kun je bellen met de leverancier/fabrikant van de pc voor ondersteuning hieromtrent?

Tijs.
 
Heb al een beetje gezocht op internet, maar dit is een veel voorkomend probleem. Media Center 2005 wordt namelijk op 1 dvd geleverd, terwijl de computer denkt dat er 2 cd's zijn. Hij vraagt naar de 2e cd, maar die is er dus niet.

Heb echter geen duidelijk en begrijpbaar antwoord kunnen vinden....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan